Συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Κιλκίς και Υπεύθυνου ΚΤΕ παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Στέφανου Παραστατίδη για την κατάργηση των σχολικών επιτροπών και τα προβλήματα που αυτή έχει προκαλέσει στη λειτουργία των σχολείων.
Η επίκαιρη ερώτηση αφορά ειδικότερα την πρωτοφανή κατάσταση που έχει δημιουργήσει η χωρίς ανάλογη προετοιμασία κατάργηση των επιτροπών η οποία έχει οδηγήσει σε γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό και διαχειριστικό αδιέξοδο τους Δήμους και σε οικονομική ασφυξία τα σχολεία.
Με δεδομένο ότι λόγω του ελλείματος προετοιμασίας από τη μεριά της Κυβέρνησης και της απουσίας ενός νέου πλαισίου χρηματοδότησης των σχολείων δεν έχουν ακόμη γίνει οι ενέργειες για τη διαχείριση των πιστώσεων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, ο αρμόδιος υπουργός ρωτήθηκε σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει προκειμένου να ομαλοποιηθεί το σημερινό διοικητικό – οικονομικό αδιέξοδο.
Ο υπουργός κύριος Λιβάνιος αρκέστηκε στην δικαιολόγηση της κατάργησης των σχολικών επιτροπών λέγοντας ότι ήταν ένα διοικητικό μόρφωμα το οποίο χαρακτηριζόταν από κακοδιοίκηση και απουσία ελέγχου.
Δεν απάντησε στο πώς θα δοθεί λύση στο σημερινό αδιέξοδο και πώς θα ξεπεραστούν τα προβλήματα χρηματοδότησης και αντιμετώπισης των καθημερινών αναγκών των σχολείων.
Ο κ. Παραστατίδης στη δευτερολογία του επισήμανε με λεπτομέρεια τα προβλήματα της απόφασης κατάργησης των σχολικών επιτροπών:
Υποστελεχωμένοι περιφερειακοί δήμοι με οικονομικές υπηρεσίες που αδυνατούν να τα βγάλουν πέρα ακόμα και με τα ήδη υπάρχοντα καθήκοντά τους. Οι υποσχέσεις για ενίσχυση με προσωπικό παρέμειναν υποσχέσεις.
Τεράστια γεωγραφική διασπορά σχολικών μονάδων σε πολλούς δήμους ιδιαίτερα της ελληνικής περιφέρειας, που μετατρέπει μία απλή έλλειψη σε έναν γραφειοκρατικό γολγοθά
Εκτόξευση γραφειοκρατικού βάρους.
Μεγάλες καθυστερήσεις σε αποστολή υλικών στα σχολεία. Οι ανάγκες των σχολικών μονάδων απαιτούν ευελιξία και ταχύτητα, κάτι που εξασφάλιζαν οι σχολικές επιτροπές οι οποίες ήταν αυτοδιαχειριζόμενες με δική τους χρηματοδότηση.
Στην κρατική γραφειοκρατία προστίθεται και η εξωφρενική τραπεζική γραφειοκρατία. Τεράστιες καθυστερήσεις και προβλήματα στο άνοιγμα των σχολικών λογαριασμών.
Έχετε μετατρέψει τους διευθυντές σε σοβιετικούς γραφειοκράτες
Δήμοι πολλαπλών ταχυτήτων: αυτοί με πάνω από 100 σχολικές μονάδες στους οποίους διατηρούνται οι σχολικές επιτροπές και αυτοί με κάτω από 100 σχολικές μονάδες στους οποίους καταργούνται.
Για να θεραπευτούν τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες θα χρειαστούν δεκάδες τροπολογίες με αβέβαια αποτελέσματα.
Ο κύριος Παραστατίδης ζήτησε την επαναφορά του θεσμού των σχολικών επιτροπών που μπορούσε αποτελεσματικότερα από ότι σήμερα να αντιμετωπίσει τις ανάγκες συντήρησης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων.