Στο κείμενο αυτό αναφέρονται οι προβλέψεις για τους εκπαιδευτικούς και την Παιδεία για το έτος 2024 από έναν παγκοσμίου φήμης αστρολόγο.
Δημήτρης Τσιριγώτης. Φυσικός-Αστρολόγος
ΓΕΝΑΡΗΣ: Τώρα μάλιστα! Με τις γενναίες αυξήσεις φτάνουν τα μισθά
Χαράς ευαγγέλια για τους εκπαιδευτικούς. Μετά από μία δεκαετία παγώματος μισθών δίνονται υπέρογκες αυξήσεις της τάξεως του 3% δηλαδή των 30-40 ευρώ. Με τις τόσο γενναιόδωρες αυξήσεις οι εκπαιδευτικοί πλέον μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς και ταυτόχρονα να αποταμιεύουν, μην τυχόν στο μέλλον έρθει άλλη κυβέρνηση λιγότερο ανοιχτοχέρα.
ΦΛΕΒΑΡΗΣ: Πλατφόρμα eParents. Η χαριστική βολή στα βαρετά και μοναχικά απογεύματα των εκπαιδευτικών
Το υπουργείο Παιδείας δημιούργησε (τι άλλο;) μια νέα πλατφόρμα με το όνομα eParents που στόχο έχει να δώσει στον γονέα ένα ζωντανό παράθυρο στα σχολικά δρώμενα και στον εκπαιδευτικό ένα αντίστοιχο στα κοινωνικά δρώμενα. Ο γονέας θα μπορεί να ενημερώνεται για την πρόοδο, για βαθμούς και επιδόσεις, για απουσίες, για το μάθημα που έγινε κάθε μέρα στην τάξη και τις εργασίες που έχει το παιδί για το σπίτι. Θα μπορεί να επικοινωνεί με τον εκπαιδευτικό και να δέχεται συμβουλές και ψυχολογική υποστήριξη. Επιτέλους, τέρμα πια στα μοναχικά απογεύματα των εκπαιδευτικών. Που τα αφιέρωναν μόνο στην προετοιμασία του επόμενου μαθήματος ή στη διόρθωση γραπτών. Εμπλουτίζονται με ανθρώπους, πολλούς ανθρώπους. Και έτσι τα καλοκαίρια στις παραλίες όταν θα κάνει την εμφάνισή του κάποιος εκπαιδευτικός όλα τα κεφάλια πλέον θα γυρίζουν για πάρτη του: κίνηση αέρινη που σφύζει από κοινωνικότητα, κορμί fit από την καταπόνηση και βαθύ απίθανο μαύρισμα από το burnout.
ΜΑΡΤΗΣ: Οι Διευθυντές προσλαμβάνουν τους εκπαιδευτικούς
Το υπουργείο Παιδείας εφάρμοσε την πρόταση του ΟΟΣΑ που έλεγε ότι οι διευθυντές των σχολείων πρέπει να έχουν την κύρια ευθύνη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών. Και κάπως έτσι τα σχολεία μετατράπηκαν σε εύρυθμες οικογενειακές επιχειρήσεις.
ΑΠΡΙΛΗΣ: Έπεσε ο server της πλατφόρμας καταγγελιών για bullying
Το υπουργείο Παιδείας δημιούργησε (τι άλλο;) μία πλατφόρμα για να καταχωρίζονται οι καταγγελίες των γονέων για περιστατικά bullying που υφίστανται τα παιδιά τους στο σχολείο. Από την πρώτη μέρα λειτουργίας της η πλατφόρμας «έπεσε» ο server λόγω υπερβολικής επισκεψιμότητας. Ακόμα μία φορά που η bullying εκστρατεία οδήγησε σε μια άνευ προηγουμένου antibullying υστερία. Όταν αποκαταστάθηκε το πρόβλημα του server διαπιστώθηκε ότι το ποσοστό των μαθητών που σύμφωνα με τους γονείς τους έχουν υπάρξει θύματα bullying ήταν 100%. Το υπουργείο παρά το αδιέξοδο βρήκε τη λύση. Έβγαλε την εξής ανακοίνωση: «αφού το ποσοστό των μαθητών που έχουν υπάρξει θύματα είναι 100% τότε προκύπτει το συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν καθόλου θύτες οπότε στη χώρα μας δεν υπάρχει και καθόλου bullying» και αμέσως κατέβασε την πλατφόρμα. Ουφ!
ΜΑΗΣ: Οι Διαδραστικοί πίνακες ήρθαν, οι σοβάδες έφυγαν
Έγινε εγκατάσταση Διαδραστικών πινάκων σε κάθε αίθουσα κάθε σχολικής μονάδας. Το υπουργείο Παιδείας μπήκε σε τεράστια έξοδα, όχι για την αγορά των Διαδραστικών πινάκων αφού αυτοί πληρώθηκαν από κάποιο ΕΣΠΑ, αλλά από το γεγονός ότι κατά την εγκατάσταση των περισσότερων πινάκων οι τοίχοι λόγω σαθρότητας υποχώρησαν και έπρεπε να ξαναχτιστούν από την αρχή. Τα γατόνια του υπουργείου έσωσαν την κατάσταση με τις τρύπες στους τοίχους ονομάζοντάς τες «μεταβατική διαδικασία Διαδραστικών Παραθύρων» αφού οι μαθητές κάθε τμήματος μέσα από τις τρύπες αυτές αλληλοεπιδρούσαν διαδραστικά με τους μαθητές των διπλανών τμημάτων. Και κάπως έτσι ευοδώθηκε και ο διακαής πόθος του υπουργείου για το «Ανοικτό Σχολείο».
ΙΟΥΝΗΣ: Ενίσχυση του μαθήματος της Λογοτεχνίας: Απόδειξη πως ο υπουργός δεν τα βλέπει όλα σαν bits και bytes
Το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει ενίσχυση του μαθήματος της Λογοτεχνίας. Οι μαθητές πέραν της αποσπασματικής προσέγγισης των λογοτεχνικών έργων θα διδάσκονται και δύο ολόκληρα βιβλία κατ’ έτος. Για αναλογιστείτε: μόνο κατά τη διάρκεια του Γυμνασίου κάθε μαθητής θα έχει διαβάσει 6 ολόκληρα βιβλία. Μιλάμε για φοβερή ενίσχυση. Και ενώ όλοι περίμεναν πως ο υπουργός θα δημιουργήσει (τι άλλο;) ειδική πλατφόρμα με e-books για να μπορούν οι μαθητές να διαβάζουν τα βιβλία on line εκείνος έκανε την υπέρβαση μιλώντας για την σημασία των χάρτινων βιβλίων. Τα ύστερα του κόσμου θα νομίζαμε αν δεν διαβάζαμε τους τίτλους των 2 πρώτων χάρτινων βιβλίων που προτείνει ο υπουργός: «Το ημερολόγιο ενός robot» και «Άνθρωποι και ποντίκια και πληκτρολόγια».
ΙΟΥΛΗΣ: Η ίδρυση μη κρατικών και ιδιωτικών Πανεπιστημίων έφερε βελτίωση στα Δημόσια
Το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει ότι επιτρέπεται πλέον η ίδρυση Μη Κρατικών Πανεπιστημίων με απώτερο σκοπό να επιτραπεί κάποια στιγμή και η ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων η οποία όμως απαιτεί πρώτα αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Μόνο έτσι θα γίνουν καλύτερα και τα Δημόσια Πανεπιστήμια. Έχει απόλυτο δίκιο το υπουργείο. Αυτό ακριβώς δεν έγινε και με τα Δημόσια Νοσοκομεία όταν άνοιξαν τα ιδιωτικά Νοσοκομεία;
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ: Αλληλούια: Εφαρμόζεται η Ελεύθερη επιλογή σχολείου
Μέχρι σήμερα το κριτήριο για την εγγραφή ενός παιδιού σε ένα σχολείο ήταν η εγγύτητα στην οικία του. Από τώρα και στο εξής θα μπορεί ο κάθε γονέας να εγγράψει το παιδί του σε οποιοδήποτε σχολείο της επικράτειας. Προβλέπεται ειδική (τι άλλο;) πλατφόρμα με το όνομα «best school for my precious» όπου θα είναι καταχωρημένα τα προφίλ όλων των σχολείων της επικράτειας, ώστε οι γονείς να μπορούν συγκρίνοντας τα σχολεία μεταξύ τους να κάνουν την καλύτερη επιλογή για το παιδί τους. Τι και αν κάποια σχολεία θα φουλάρουν και κάποια άλλα θα αδειάσουν από μαθητές; Η Ελεύθερη επιλογή σχολείου είναι συγγενής μιας άλλης ελεύθερης, της Ελεύθερης αγοράς. «Ας αρχίσει η καταδίωξη»!!!
ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ: Όλοι οι αναπληρωτές στη θέση τους από την αρχή του νέου σχολικού έτους
Το υπουργείο Παιδείας, όπως είχε υποσχεθεί από την περυσινή χρονιά, ολοκλήρωσε την 3η φάση πρόσληψης αναπληρωτών το Σεπτέμβριο. Πολλοί μιλούν για ένα θαύμα: όλοι οι αναπληρωτές θα είναι στη θέση τους από την αρχή του νέου σχολικού έτους. Όμως κάποιοι καχύποπτοι και σίγουρα κακοί άνθρωποι όταν είχαν ακούσει την υφυπουργό ένα περίπου χρόνο πριν, τον Νοέμβριο του 2023, να λέει: «αφού η χώρα μας έχει αναλογικά πολλούς εκπαιδευτικούς σε σχέση με το μαθητικό πληθυσμό πρέπει η καταγραφή και η κάλυψη των κενών να γίνεται νωρίτερα», είχαν απορήσει και είχαν αναρωτηθεί πώς συνδέονται αυτά τα δύο. Βέβαια μετά τις συγχωνεύσεις των σχολείων το 2024 κατάλαβαν: για να καλυφθούν οι ανάγκες δεν χρειάζονταν πλέον 50.000 αναπληρωτές αλλά 25.000 οπότε και η κάλυψη των αναγκών σαφώς και θα μπορούσε να γίνει νωρίτερα. Και έτσι οι αναπληρωτές αντί να τρουπώσουν στο δημόσιο διαπίστωσαν ότι η υπόσχεση του υπουργείου ήταν άλλη μία τρούπα στο νερό.
ΟΚΤΩΒΡΗΣ: Δωρεάν Ψηφιακό Φροντιστήριο
Το υπουργείο Παιδείας δημιούργησε (τι άλλο;) μία πλατφόρμα που θα παρέχει Ψηφιακό Φροντιστήριο στους μαθητές. Σε απόγνωση οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων μίλησαν για αθέμιτο ανταγωνισμό, αφού το Ψηφιακό Φροντιστήριο θα παρεχόταν δωρεάν. Ταυτόχρονα απείλησαν με αγωγές, οπότε ο υπουργός αναγκάστηκε να βάλει μία συμβολική χρέωση. Μετά ήρθαν οι συνδικαλιστές και τον κατηγόρησαν για καταστρατήγηση της παροχής δωρεάν παιδείας. Η πλατφόρμα κατέβηκε όπως όπως με τον υπουργό να αναφωνεί: «δωρεάν δεν θέτε, επί πληρωμή δεν θέτε, τι θέτε»;
ΝΟΕΜΒΡΗΣ: Ψηφιοποίηση του ίδιου του εκπαιδευτικού
Ο υπουργός Παιδείας, αφού ψηφιοποίησε τα πάντα στα σχολεία, άφησε για κερασάκι στη τούρτα την ψηφιοποίηση του ίδιου του εκπαιδευτικού. Μία πολύ μεγάλη μέρα για την εκπαίδευση ήταν εκείνη που παρουσίασε τον «Teacher Bot», ένα ρομπότ που με τη βοήθεια της A.I. (Τεχνητής Νοημοσύνης) αποτελεί πιστή προσομοίωση εκπαιδευτικού. Ο υπουργός λοιπόν δημιούργησε τον τέλειο εκπαιδευτικό. Τον εκπαιδευτικό που ξέρει τα πάντα, κάνει τα πάντα, λέει ναι σε όλα και στοιχίζει μόνο το ρεύμα που καταναλώνει. Ο κλάδος των εκπαιδευτικών αντέδρασε γιατί θεώρησε ότι θα χαθούν πολλές θέσεις εργασίας. Όσοι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στη μεγάλη απεργία με σύνθημα: «η παιδεία κινδυνεύει από βραχυκύκλωμα» ήταν οι πρώτοι που αντικαταστάθηκαν από «Teacher Bot».
ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ: Τι έμεινε τώρα; Η ψηφιοποίηση του ίδιου του υπουργού
Και ενώ ο υπουργός Παιδείας ήταν πολύ περιχαρής γιατί ολοκλήρωσε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Παιδείας, τον κάλεσε στο γραφείο του ο Πρωθυπουργός ο οποίος ,αφού τον συνεχάρη για το έργο του, τού ανακοίνωσε ότι απομένει ακόμα κάτι που χρειάζεται να ψηφιοποιηθεί: ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας, προκειμένου να δώσει το καλό παράδειγμα στους εκπαιδευτικούς. Ο Πρωθυπουργός τού μίλησε με ενθουσιασμό για το «Yperbot Paideias» αλλά ο υπουργός δυσαρεστημένος απάντησε πως τίποτα δεν συγκρίνεται με το ζωντανό άνθρωπο και την δια ζώσης επικοινωνία και αποχώρησε του πρωθυπουργικού γραφείου εμφανώς εκνευρισμένος. Μαρτυρίες που τον είδαν να μπαίνει στο γραφείο του εκείνη την ημέρα λένε πώς αφού έκανε delete και τις 151 πλατφόρμες που είχε δημιουργήσει, πέταξε τον υπολογιστή του από το μπαλκόνι πετυχαίνοντας και ένα «Teacher Bot» που τυχαία περνούσε από κάτω. Συνελήφθη με την κατηγορία ότι το σκότωσε εκ προθέσεως.
Στην απολογία του στο δικαστήριο υπερασπίστηκε την αθωότητά του λέγοντας ότι το «Teacher Bot» δεν έχει τίποτα το ανθρώπινο και δεν μπορεί με ουδένα τρόπο να συγκριθεί με πραγματικό εκπαιδευτικό. Κρίθηκε αθώος και έφυγε βιαστικά να προλάβει να συνταχθεί με τη μεγάλη πορεία των εκπαιδευτικών στο Σύνταγμα.
Ένα χρόνο μετά εργάζεται ως Λογοτέχνης (τι άλλο;) και αισθάνεται πως επιτέλους βρήκε τον εαυτό του. Στο σπίτι του δεν έχει υπολογιστή αλλά μία τεράστια βιβλιοθήκη με χάρτινα βιβλία. Σύντομα αναμένεται να εκδώσει και το πρώτο του βιβλίο με τίτλο: «Εκπαίδευση δεν είναι οι πλατφόρμες αλλά οι άνθρωποι».
Καλή σας Χρονιά !!!!