«Την κεφαλήν σας…επί πίνακι»,
της Βίκυς Νικολούζου
αν.εκπ.ΠΕ60
Η ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα τα τελευταία πολλά χρόνια έχει χαρακτηριστεί γεφύρι της Άρτας.
Ο κάθε ένας Υπουργός Παιδείας αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, σχολιάζει την καμένη γη που παρέλαβε και μαζί με το επιτελείο του αποτελειώνει την κατάσταση με την τεχνική του «ξαφνικού θανάτου».
Συνοπτικά αναφέρουμε πως από το 1985 που θεσπίστηκε η επετηρίδα μέχρι την κατάργησή της το 1997 από τον Αρσένη και τη θέσπιση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ ανά διετία, το 2002,ένας κομήτης Ευθυμίου ορίζει ποσόστωση για τους διορισμούς, 75% από γραπτό ΑΣΕΠ και 25% από πίνακα προϋπηρεσίας,μία Γιαννάκου το 2004 ορίζει καινούρια ποσόστωση για τους διορισμούς, 60% από γραπτό ΑΣΕΠ και 40% από ενιαίο πίνακα προϋπηρεσίας και φτάνουμε στο 2008 όπου ένας Στυλιανίδης, διορίζει κόσμο και κοσμάκι προτάσσοντας αυτούς με 30μηνη προϋπηρεσία, ακολουθούν αυτοί με 24μηνη προϋπηρεσία συν μια επιτυχία σε οποιονδήποτε γραπτό ΑΣΕΠ, έπεται το 40% από τον ενιαίο πίνακα και τελευταίο το 60% από τον γραπτό ΑΣΕΠ και τέλος το 2010 η Αννούλα μας, θεσπίζει για τους διορισμούς και πάλι αποκλειστικά γραπτό ΑΣΕΠ 100%, καταργεί τα πάντα όλα και ανατρέπει τη ζωή και τα όνειρα χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Φτάνουμε στο σήμερα Φεβρουάριο του 2016,έπειτα από πέντε χρόνια απόλυτης αδιοριστίας, στον απόηχο της απίστευτης οικονομικής κρίσης που βιώνουμε όλοι με τη διάσπαση στον κλάδο μας προ των πυλών, να προσπαθούμε όλοι μέσω δικηγόρων και γκουρού να ερμηνεύσουμε κατά γράμμα τις αποφάσεις του ΣΤΕ.
Αν πάρουμε ως απαραίτητη προϋπόθεση την επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (έναν οποιοδήποτε),καθώς και την αναγκαιότητα ύπαρξης ενός μόνο πίνακα διορισμών(είτε μόνιμων είτε αναπληρωτών),με ποια λογική φημολογείται έντονα η μοριοδότηση και άλλων κριτηρίων που θεωρούμε καμμία σχέση δεν έχουν στον τρόπο επιλογή μας από τους πίνακες αναπληρωτών.
Και πάλι κάνοντας το συνήγορο του διαβόλου ας δεχτούμε την ύπαρξη ακαδημαϊκών κριτηρίων για μοριοδότηση στους πίνακες μας, τα τελευταία δύσκολα χρόνια κανένα αντίκρισμα δεν έχουν τα κριτήρια αυτά για την ανέλιξη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών .
Πάλι με νόμο έκτρωμα αναγνωρίζεται το μεταπτυχιακό μόνο όταν αποτελεί τυπικό προσόν διορισμού, ή μήπως κάνουμε λάθος?
Αλλά ας το δεχτούμε και αυτό στα νέα πλαίσια επιμόρφωσης που προτείνουν οι συνεργάτες του Υπουργού Παιδείας, η δημιουργία οικογένειας και παιδιών πρέπει να αποτελεί προσόν μοριοδότησης στους πίνακες μας?
Δηλαδή αν κάποιος συνάδελφος με 60 μήνες προϋπηρεσία άγαμος και άτεκνος θα τιμωρηθεί επειδή για τους δικούς του λόγους δεν μπόρεσε να κάνει οικογένεια?
Επίσης, αν κάποιος με μόλις 10 μήνες προϋπηρεσία και ένα μεταπτυχιακό και ένα διδακτορικό εργαζόταν και στον τόπο κατοικίας του θα προσπεράσει στον πίνακα των αναπληρωτών τους 60μήνες?
Δε γίνονται αυτά τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Επίσης μας φαίνεται αδιανόητο Σύλλογοι αναπληρωτών τόσο από Α/θμια όσο και από Β/θμια, να μάχονται ολοφάνερα την απόκτηση της προϋπηρεσίας μας με κάθε τρόπο, είτε μέσω κρυφών προσφυγών είτε με υπομνήματα που άλλα γράφουν και άλλα εννοούν.
Ως αναπληρωτές επί πολλά χρόνια την προϋπηρεσία μας ,την ”προίκα” μας που αποκτήθηκε με πολύ κόπο δεν θα σας την χαρίσουμε έτσι εύκολα και για το σώσιμο αυτής θα έπρεπε να αγωνιζόμαστε όλοι.
Δυστυχώς το «διαίρει και βασίλευε»,πιο επίκαιρο από ποτέ. Θα δεχτούμε την όποια αλλαγή αλλά όχι εις βάρος όλων αυτών των συναδέλφων που επί χρόνια τρέχουν και καλύπτουν κενά στις εσχατιές της Ελλάδας. Και αν στο μυαλό σας έχετε σημείο της απόφασης του ΣτΕ 4303/2015, που αναφέρει πως το υπάρχον σύστημα διορισμού αναπληρωτών κρίνεται συνταγματικά ανεκτό με καταληκτικό σημείο «…έως και το τρέχον σχολικό έτος 2015-2016…» σας ενημερώνουμε πως ο Νόμος εύκολα αλλάζει με νέο Νόμο αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση.
Σύμφωνα λοιπόν πάντα με την παραπάνω απόφαση οι προσλήψεις αναπληρωτών πρέπει να έχουν ως ελάχιστο κριτήριο και προϋπόθεση τη συμμετοχή των αναπληρωτών στους γραπτούς διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, δηλαδή το να βρίσκονται στην κατηγορία των εκπαιδευτικών οι οποίοι αξιολογήθηκαν από τους διαγωνισμούς και κρίθηκαν ότι μπορούν να διοριστούν, γιατί δεν εφαρμόζεται το ίδιο και στους εκπαιδευτικούς που προέρχονται από την Ιδιωτική εκπαίδευση?
Γιατί απλά υπήρξε ρύθμιση για τη συγκεκριμένη κατηγορία απολυμένων εκπαιδευτικών. Επίσης, οι συνάδελφοι της Ειδικής αγωγής με τις διπλές αιτήσεις δεν παρανομούν απλά ακολουθούν τις οδηγίες μιας ρύθμισης. Και εμείς από την πλευρά μας αυτό ακριβώς ζητάμε. Μία νομοθετική ρύθμιση που θα στηρίξει και δεν θα εξαφανίσει από την εκπαιδευτική διαδικασία συναδέλφους που εργάζονται στη δημόσια εκπαίδευση πάνω από 10χρόνια.
Κύριε Υπουργέ, σταματήστε τα πειράματα στις πλάτες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η οποιαδήποτε αλλαγή στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία δεν θα επιφέρει λύσεις αλλά προβλήματα επιβίωσης. Η κεφαλή μας… επί πίνακι, δε θα δοθεί εύκολα.
Για τους Ενωμένους Νηπιαγωγούς
Βίκυ Νικολούζου Εύη Μαρκούδη Κορίνα Σούρδη