Mε εκπαιδευτικούς όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων για τα πρώτα συμπεράσματα και τις προοπτικές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είχε η Φώφη Γεννηματά μέσω τελεδιάσκεψης.

Στην τηλεδιάσκεψη μετείχαν οι: Ευγενία Μπουρνόβα ιστορικός, καθηγήτρια ΕΚΠΑ Παναγιώτης Αναστασιάδης, καθηγητής Παιδαγωγικού τμήματος Πανεπ. Κρήτης

Αίγλη Ζαφειράκου, εμπειρογνώμονας θεμάτων εκπαίδευσης Ανδρέας Παπαδαντωνάκης, φιλόλογος, ειδικός γραμματέας ΟΛΜΕ Νίκος Μαγκανάρης, διευθυντής δημοτικού σχολείο, συνδικαλιστής ΔΟΕ.

Μετά το πέρας της τηλεδιάσκεψης η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, δήλωσε ότι μέσα στην κρίση αναδείχθηκε ως προτεραιότητα και ανάγκη, η ανάπτυξη του ψηφιακού σχεδιασμού στην εκπαίδευση, θυμίζοντας ότι ξεκίνησε με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του ΠΑΣΟΚ το 2011 και δεν προχώρησε στη συνέχεια. Πρόσθεσε ωστόσο, πως το ψηφιακό χάσμα σε συνδυασμό με το έλλειμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών δημιούργησε προβλήματα και διαφορετικές ταχύτητες και άσκησε κριτική στο υπουργείο Παιδείας, επισημαίνοντας πως «αντί να καλύψει, στο μέτρο του δυνατού, τις αδυναμίες, βρήκε την εύκολη λύση να μεταφέρει την ευθύνη του ψηφιακού εξοπλισμού στις σχολικές επιτροπές των δήμων, χωρίς όμως να τους δώσει τους πόρους».

Η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής υπογράμμισε ότι είναι επιβεβλημένο η εξ αποστάσεως διδασκαλία, να γίνει υποχρεωτικά συστατικό στοιχείο της εκπαίδευσης, ώστε να χρησιμοποιηθεί η νέα τεχνολογία οριζόντια σε όλα τα μαθήματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Απαραίτητα θεωρεί επίσης, να δίδεται πιστοποίηση Πληροφορικής για όλους τους μαθητές με την αποφοίτηση από την Γ’ Γυμνασίου, να υπάρχει σχετική ολοκληρωμένη και ποιοτική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και σύγχρονες υποδομές σε όλα τα σχολεία, ο κάθε μαθητής να έχει δικό του προσωπικό κωδικό, από το δημοτικό ως το πανεπιστήμιο, τα ΑΕΙ να δημιουργήσουν ολοκληρωμένα προγράμματα εξ αποστάσεως διδασκαλίας (e class ) για εργαζομένους φοιτητές ή φοιτητές που κατοικούν σε άλλη περιοχή. Έτσι θα αντιμετωπισθεί και το μείζον θέμα των μεταγραφών.

«Η μάθηση ως δημόσιο αγαθό, είναι δικαίωμα για όλους. Η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη να αξιοποιήσει την ψηφιακή εποχή στο εκπαιδευτικό μας σύστημα προς όφελος όλων των μαθητών. Το υπουργείο Παιδείας να σταματήσει τους πειραματισμούς, τους αιφνιδιασμούς και την αλαζονεία και να προχωρήσει στο θεσμικό διάλογο μέσα από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας», υποστήριξε η κ. Γεννηματά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025