Το Υπ. Παιδείας σε ανακοίνωσή του διέψευσε τα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για κατάργηση των βαθμών στα Γυμνάσια.
Πιο συγκεκριμένα, τα δημοσιεύματα ανέφεραν πως το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συζητάει τώρα εκτός της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών («σχεδόν καλός», «καλός», «πολύ καλός», «άριστος») και αλφαβητική αξιολόγηση: Δηλαδή Α, Β, Γ που έως σήμερα γνωρίζαμε κυρίως από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Αυτό, σύμφωνα πάντα με τα δημοσιεύματα, θα γινόταν για να περιοριστεί η βαθμολογική πίεση στο γυμνάσιο αλλά και τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού.
Ωστόσο, το Υπ. Παιδείας απάντησε με την παρακάτω ανακοίνωση:
Σχετικά με δημοσιεύματα για την Περιγραφική Αξιολόγηση των μαθητών/ μαθητριών στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση, το ΙΕΠ διευκρινίζει ότι:
Υλοποιείται πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης μαθητών/ μαθητριών (χρηματοδοτούμενο από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο -Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση, ΕΣΠΑ 2014-2020). Πρόκειται για ένα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κρίσιμο ζήτημα και του οποίου η συνέχεια και γενικευμένη εφαρμογή θα εξαρτηθεί από τα αποτελέσματά της πιλοτικής εφαρμογής και την ανατροφοδότηση από τις συμμετέχουσες σχολικές μονάδες.
Επιπροσθέτως, επισημαίνουμε ότι:
- 1) Η περιγραφική αξιολόγηση δεν αντικαθιστά τη βαθμολογία, αλλά τη συνοδεύει, επιτελώντας διαφορετικούς στόχους και δίνοντας έμφαση στη διαδικασία της μάθησης και σε διάφορες πλευρές ανάπτυξης των μαθητών/ μαθητριών.
- 2) Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του το Ινστιτούτο εξετάζει προτάσεις και εναλλακτικές δυνατότητες για το σύνολο των εκπαιδευτικών θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των ζητημάτων αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών, τις οποίες διερευνά σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα