Ικανοποιημένος δηλώνει από το φετινό άνοιγμα των σχολείων μιλώντας στα dikaiologitika.gr ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, σημειώνοντας ότι «κατέρρευσε η συστηματική προσπάθεια απαξίωσης του δημόσιου σχολείου».
Μιχάλη Σιάχος
Ο Υπουργός Παιδείας για τις αλλαγές στον τρόπο εισσαγωγής στα ΑΕΙ επισημαίνει ότι «εργαζόμαστε, μέσω και του εθνικού διαλόγου, για να υπάρξει, χωρίς βιασύνη αλλά και χωρίς μεγάλες αναβολές, ένα νέο σύστημα επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα αναβαθμίζει το σχολείο», υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα ότι «το νέο σύστημα προϋποθέτει μια αναμόρφωση του Λυκείου και κυρίως των δύο μεγαλυτέρων τάξεων».
Τι θα αλλάξετε στον τρόπο πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Τι αλλαγές θα γίνουν στις πανελλήνιες; Υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένες κατευθύνσεις;
Το σύστημα των εισαγωγικών για τα Πανεπιστήμια έχει εξαντλήσει τη δυναμική του και στηρίζεται, δυστυχώς, σε μία παγκόσμια πρωτοτυπία που είναι η υποβάθμιση του σχολείου και η ενίσχυση της παράλληλης εκπαίδευσης, πράγμα που σημαίνει μία περαιτέρω οικονομική αιμορραγία της οικογένειας. Εργαζόμαστε, μέσω και του εθνικού διαλόγου, για να υπάρξει, χωρίς βιασύνη αλλά και χωρίς μεγάλες αναβολές, ένα νέο σύστημα επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα αναβαθμίζει το σχολείο. Συνεπώς το νέο σύστημα προϋποθέτει μια αναμόρφωση του Λυκείου και κυρίως των δύο μεγαλυτέρων τάξεων. Επί πλέον η ευθύνη επιλογής για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα αποδίδεται στο σχολείο και όχι σε άλλα σχήματα εκτός του σχολείου.
Θα πάμε βήμα βήμα, ξεκινώντας από την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών και των μεθόδων διδασκαλίας, κατά προτεραιότητα στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, με στόχο να περιορισθεί δραστικά η παραπαιδεία και να ενταχθεί μέσα στο σχολείο το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Επί δεκαετίες, βλέπουμε αλλαγές επί αλλαγών στην Παιδεία. Σχεδόν όλοι οι υπουργοί επιχειρούν και μια μεταρρύθμιση ή «μεταρρύθμιση», ακυρώνοντας την προηγούμενη. Ο Νίκος Φίλης τι ίχνος θέλει ν’ αφήσει στην Παιδεία;
Αφήνουμε αυτή τη δόξα στους προκατόχους μας. Οι μεταρρυθμίσεις τύπουΔιαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου υπήρξαν οι πιο μαύρες σελίδες της σύγχρονης εκπαιδευτικής ιστορίας.
Φέτος επιχειρήσαμε αλλαγές που ήτανώριμες στην κοινωνία. Δεν βιαστήκαμε να φέρουμε κάποιοφαραωνικό και υπερφίαλονομοσχέδιο για μια εφόλης της ύλης μεταρρύθμιση.
Προχωράμε βήμα βήμα με συγκεκριμένες προτάσεις που έχουν διατυπωθεί στον εθνικό διάλογο, αναζητώντας συναινέσεις, όπου είναι δυνατόν, και κυρίως χωρίς να αιφνιδιάζουμε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
Θα ήθελα να έχω συμβάλει στη δημιουργία ενός ανοιχτού, φιλόξενου και δημοκρατικού σχολείου για όλα τα παιδιά που ζουν στη χώρα μας.Σχολείο της μόρφωσης, της συνεργασίας, της καλλιέργειας, της ανάδειξης της προσωπικότητας και των ιδιαίτερων ταλέντων κάθε μαθητή. Όχι ένα χρησιμοθηρικό σχολείο του νεοφιλελεύθερου ονείρου αλλά ένα σχολείο που προσπαθεί να στείλει όλους προς τα πάνω.
Πανελλήνιες 2017: Μετονομασία τμημάτων του Μηχανογραφικού 2017