ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (Π.Ε.Α.Δ.)
ΘΕΜΑ: “ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ”
Η Π.Ε.Α.Δ με αυτογνωσία και σύνεση, με λόγο και σκέψη που χαρακτηρίζονται από σοβαρό ήθος και ύφος που συνάδουν προς αυτό των εκπαιδευτικών λειτουργών, θεωρεί τα παρακάτω σημεία των δίκαιων αιτημάτων της άκρως σοβαρά εκπαιδευτικά θέματα, που μπορούν να συζητηθούν στα πλαίσια ενός δημοκρατικού και πολυφωνικά τεκμηριωμένου διαλόγου με την επίσημη Πολιτεία. Θεωρώντας ότι πρέπει στην εκπαιδευτική κοινότητα να υπάρχει επιτέλους συνέπεια λόγων και έργων, απευθυνόμαστε προς το αρμόδιο Υπουργείο με αίσθημα ευθύνης και δικαιοσύνης, ως μαχόμενοι εκπαιδευτικοί και παρακαλούμε την ιδιαίτερη προσοχή σας, στα ακόλουθα σημεία. Σε όλα τα ευνομούμενα κράτη, ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός υλοποιείται σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον 10ετίας με ταυτόχρονη ύπαρξη πραγματικής μεταβατικής περιόδου.
Προτείνουμε:
Διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών σε μεταβατική περίοδο και μόνο από ένα πίνακα (όχι στα ποσοστά από διάφορους πίνακες που δημιουργούν άσκοπες αντιπαραθέσεις), από τον οποίο θα γίνονται ΟΛΟΙ οι διορισμοί
Η σειρά κατάταξης των μετεχόντων στον τελικό πίνακα προσδιορίζεται από τις μονάδες που συγκέντρωσαν από την προϋπηρεσία τους, ως εκπαιδευτικών στο διαγωνισμό AΣΕΠ, και από κοινωνικά κριτήρια ως ακολούθως:
(α) Προϋπηρεσία: Ένα μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου ΠΟ.ΠΑΙ.Θ,
Η προϋπηρεσία αυτή λαμβάνεται υπόψη για τον τελικό πίνακα διορισμών εφόσον η πρόσληψη έγινε μόνον από τους οικείους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών ( για να αποφευχθεί η μεταφορά προϋπηρεσίας από τον πίνακα ειδικής αγωγής σε αυτόν της γενικής αλλά και από άλλους αξιολογικούς πίνακες π.χ σχολεία φυλακών)
(β) Μονάδες από το διαγωνισμό ΑΣΕΠ: 1 μόριο για κάθε βαθμό πάνω από τη βάση σε οποιοδήποτε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (επιλέγεται ο διαγωνισμός εκείνος που ο εκπ/κός έχει πετύχει την καλύτερη βαθμολογία)
(γ) Κοινωνικά κριτήρια:
–Η παλαιότητα λήψης πτυχίου : μία (1) μονάδα για κάθε χρόνο από την ημερομηνία λήψης πτυχίου
-Η μόνιμη αναπηρία 67% και άνω ή η πάθηση από ομόζυγη μεσογειακή αναιμία ή η σκλήρυνση κατά πλάκας ή η μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία: επτά (7) μονάδες
− Η μόνιμη αναπηρία 67% και άνω τέκνου: πέντε (5) μονάδες
− Η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν: ΠΕΝΤΕ (5) μονάδες
− Η ύπαρξη περισσότερων των δύο τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν: ΤΡΕΙΣ(3) μονάδες.
Στον τελικό πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών εντάσσονται, απολυόμενοι εκπαιδευτικοί από ιδιωτικά σχολεία, λόγω κατάργησης των σχολείων αυτών με προσμέτρηση μόνο της προϋπηρεσίας τους που αποκτήθηκε από πρόσληψη τους σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου ΠΟ.ΠΑΙ.Θ
Με αυτόν τον τρόπο καμία κατηγορία εκπαιδευτικών δεν αδικείται και ο καθένας καρπώνεται τον κόπο του.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε διάλογο μαζί μας, ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη δόκιμη λύση στο εργασιακό μας αδιέξοδο καθώς και η εύρυθμη λειτουργία των Δημόσιων Σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα. Οι ιδέες, οι θέσεις και η προσφορά όλων μας κρίνεται και αξιολογείται συνεχώς τόσο από τα λόγια όσο και από τα έργα μας. Η οικονομική και κοινωνική κρίση επιτάσσει την στήριξη του Δημόσιου Σχολείου και την στελέχωσή του με έμπειρους εκπαιδευτικούς.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ