«Η Εκκλησία επισήμως δεν έχει κληθεί να συμμετάσχει στον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία, αλλά ήδη έχει δώσει τις δικές της προτάσεις, με τους δικούς της τρόπους», δήλωσε στο «Πρακτορείο 104,9 fm» ο πολιτικός επιστήμων και στέλεχος της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, Κωνσταντίνος Χολέβας.
Ο κ.Χολέβας μίλησε χθες στην Κοζάνη, προσκεκλημένος της Ιεράς Μητροπόλεως Σερβίων & Κοζάνης για την «Ελληνορθόδοξη πρόταση για την Παιδεία και για τα Εθνικά Θέματα».
«Ο αρχιεπίσκοπος, ο μακαριότατος Ιερώνυμος επανειλημμένως, σε διάφορες παρεμβάσεις του, έχει διαφωνήσει με κάποια συνθήματα, που ακούστηκαν τελευταία, ότι δεν πρέπει να έχουμε εθνόμετρο ή δεν πρέπει να καλλιεργούμε εθνική συνείδηση, αλλά μόνον ιστορική συνείδηση», είπε ο κ. Χολέβας, προσθέτοντας ότι ο αρχιεπίσκοπος «εξέφρασε αντίθεση στην προκρούστεια μέθοδο, που ορισμένοι θέλουν να ακολουθήσουν, πριν αρχίσει καν ο διάλογος για την Παιδεία».
Σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών ο κ. Χολέβας σημείωσε ότι «η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας μας, πριν από περίπου 20 μέρες, τοποθετήθηκε σχετικά και προσπάθησε να κάνει μία σύνθεση διαφόρων απόψεων και κατέληξε στην πρόταση ότι το μάθημα, με βάση και το Σύνταγμα και 3 αποφάσεις ανωτάτων δικαστηρίων, πρέπει να παραμείνει ένα μάθημα με ορθόδοξη χριστιανική βάση».
Πρόσθεσε, δε, ότι «η Εκκλησία σέβεται και τις ανάγκες της εποχής, τις συνθήκες, την παρουσία και κάποιων άλλων ανθρώπων, άλλων εθνικοτήτων και θρησκευμάτων μέσα στις τάξεις των σχολείων, γι’ αυτό προτείνει, στο τέλος κάθε σχολικού βιβλίου, το 20% της ύλης να είναι αφιερωμένο και σε άλλα θρησκεύματα, για να μπορέσει και ο έλληνας μαθητής να γνωρίσει, τι πιστεύει ο διπλανός, ο οποίος πιθανόν να μην είναι Ορθόδοξος».
«Η πρόταση του υπουργείου, όπως την εκφράζουν επισήμως ο υπουργός, ο κύριος Φίλης, και κάποιοι συνεργάτες του, είναι να γίνει από την τρίτη δημοτικού μία ισοπέδωση, μια θρησκειολογία όπως τη λέει, δηλαδή το παιδί στην τρίτη δημοτικού να μάθει 5 σελίδες Ισλάμ, 5 Βουδισμό, 5 Ταοϊσμό…», σημείωσε ο κ.Χολέβας, εξηγώντας ότι η Εκκλησία της Ελλάδος υποστηρίζει πως «ο μαθητής, όπως μαθαίνει πρώτα την ελληνική γλώσσα και την ελληνική ιστορία πρέπει να μάθει την παράδοση της οικογένειάς του, της χώρας του».