Eως δέκα εξωσχολικά βιβλία διαβάζουν κάθε χρόνο επτά στους δέκα δασκάλους (ακριβές ποσοστό 70,46%). Εξ αυτών, με βάση τις απαντήσεις τους στην έρευνα, οι περισσότεροι (36,92%) διαβάζουν 5-10 βιβλία, ενώ το 33,54% 1-4 βιβλία. Το 27,69% διαβάζει πάνω από ένα βιβλίο τον μήνα (απάντησαν ότι διαβάζουν 11-15 βιβλία το χρόνο), και μάλιστα από αυτούς το 13,23% διαβάζει περισσότερα από 15 βιβλία. Στον αντίποδα το 1,85% των δασκάλων δεν διαβάζει βιβλία εκτός από τα σχολικά και εκείνα που αφορούν το αντικείμενο των σπουδών τους και τη δουλειά τους. Οι τρεις στους τέσσερις (73,10%) έχουν πάνω από 100 βιβλία στην προσωπική τους βιβλιοθήκη, ενώ ο ένας στους τέσσερις (25,95%) ξεπερνά τα 300 βιβλία.
Βιβλία λογοτεχνίας! Αυτά κατακλύζουν τα ράφια των βιβλιοθηκών των δασκάλων, όπως τουλάχιστον απάντησε το 92,4%. Επίσης, υπάρχουν βιβλία σχετικά με τα παιδαγωγικά (π.χ. πανεπιστημιακά συγγράμματα και άλλα που αγοράστηκαν μετά την ολοκλήρωση των σπουδών) και ψυχολογίας. Σύμφωνα με την έρευνα, οι άνδρες έχουν σε υψηλότερο βαθμό από τις γυναίκες σημαντικό αριθμό βιβλίων ιστορίας, αυτοβιογραφίες, μαρτυρίες και απομνημονεύματα στη βιβλιοθήκη τους (53,4% έναντι 40% των γυναικών). Οι γυναίκες, από την πλευρά τους, έχουν σε υψηλότερο ποσοστό από τους άνδρες δασκάλους σημαντικό αριθμό βιβλίων ψυχολογίας (65,8% έναντι 52,3% των ανδρών) και βιβλίων από τα παιδικά τους χρόνια (35,1% έναντι 15,9% των ανδρών).
Βόλτα στα βιβλιοπωλεία. Ετσι ενημερώνονται οι περισσότεροι δάσκαλοι (73,23%) για τα βιβλία που κυκλοφορούν στην αγορά. Επίσης, πολλοί μαθαίνουν τι κυκλοφορεί μέσα από συζητήσεις με φίλους και συναδέλφους (62,15%), από το Διαδίκτυο (56,62%) και από τον Τύπο (49,23%). Για την αγορά ενός βιβλίου το βασικότερο κριτήριο είναι το θέμα του (4,79 είναι ο μέσος όρος της αξιολόγησης των κριτηρίων που έκαναν οι δάσκαλοι με άριστα το 5) και ακολουθεί ο συγγραφέας του βιβλίου (μέσος όρος 4,13) και οι κριτικές για το βιβλίο (3,71). Οι περισσότεροι προτιμούν να αγοράζουν τα βιβλία τους (95,69%), ενώ μόνο ο ένας στους τέσσερις (21,2%) δανείζεται από βιβλιοθήκες.
Η συντριπτική πλειονότητα των δασκάλων (88,92%) θεωρεί ότι ο ρόλος τους είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την ενίσχυση της φιλαναγνωστικής διάθεσης των μαθητών και το 93,53% έχει αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες στο σχολείο. Ετσι, οι εννέα στους δέκα δημιούργησαν δανειστική βιβλιοθήκη στην τάξη τους και αφιέρωσαν χρόνο για τη συζήτηση βιβλίων, ενώ δύο στους τρεις προχώρησαν σε δραματοποίηση κειμένων και αναλόγιο. Επίσης οι έξι στους δέκα υλοποίησαν φιλαναγνωστικές δραστηριότητες στην τάξη με τη μορφή παιχνιδιού, ενώ οι μισοί επισκέφθηκαν με τους μαθητές βιβλιοθήκες και προσκάλεσαν συγγραφείς στο σχολείο.