: Η κυβέρνηση ως «μαθητευόμενος» μάγος προσπάθησε να βγάλει λαγό ή κουνέλι (ότι προτιμάτε) από το καπέλο και έβγαλε ….. ποντίκι. Ποια ήταν η πρόταση της Ο.Λ.Μ.Ε: Να λειτουργήσει η Γ΄ Λυκείου, ώστε να καλυφθεί η εξεταστέα ύλη και (θα τόνιζα) ειδικά στα εκείνα που έφθασαν καθηγητές αρχές Φεβρουαρίου (με ευθύνη της κυβέρνησης), καθώς και να επανακριθεί η εξεταστέα ύλη για τις Πανελλαδικές.

Άρθρο του Θωμά Γεωργιάδη
Μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

Τα σχολεία Β΄/θμιας εκπαίδευσης «ανοίγουν» για την Γ΄ Λυκείου για 5 εβδομάδες και για τις άλλες τάξεις για 4 εβδομάδες.
Αν ο χρόνος για την Γ΄ Λυκείου είναι στοχευμένος στα διδακτικά αντικείμενα στα οποία δεν έχει καλυφθεί η ύλη μπορεί να δώσει θετικά αποτελέσματα και να καλυφθεί η νέα μειωμένη ύλη.

Για τις υπόλοιπες τάξεις αναρωτιέμαι: τι είναι αυτό που θα λυθεί;; Ποια εκπαιδευτικά ζητούμενα θα λυθούν;; Ποιος άλλος θα ικανοποιηθεί;;

Σύμφωνα με την απόφαση τα σχολεία θα «λειτουργήσουν» εναλλάξ (χωρίζοντας τους μαθητές μισούς – μισούς) και για διάστημα 4 εβδομάδων, προφανώς με μειωμένο πρόγραμμα και πιο συγκεκριμένα: ένα μάθημα που διδασκόταν για 4 ώρες την εβδομάδα, αντί για 16 ώρες θα γίνουν τελικά 8 ώρες. Για ένα μάθημα 2 ωρών την εβδομάδα, αντί για 8 ώρες θα γίνουν τελικά 4 ώρες και για τα μαθήματα που είχαν 1 ώρα την εβδομάδα αντί για 4 ώρες θα γίνουν τελικά 2 ώρες. Συνεπώς η ύλη που μπορεί να καλυφθεί είναι ελάχιστη και τα παιδαγωγικά οφέλη μηδαμινά.

Ζωντανή τηλεκπαίδευση: Για τους μαθητές που δεν θα πάνε στο σχολείο, το υπουργείο υπόσχεται ότι θα πραγματοποιείται ζωντανή τηλεκπαίδευση. Το υπουργείο προσπαθεί να πρωτοτυπήσει και πάλι αλλά για μια ακόμα φορά γελοιοποιείται. Η ζωντανή τηλεκπαίδευση από την τάξη δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί με κάποιο laptop που έχει κάμερα. Απαιτείται πιο εξειδικευμένο υλικό (όπως κάμερα – μικρόφωνο κ.α.) τα οποία δεν υπάρχουν στα σχολεία. Παράλληλα ανακύπτουν και ζητήματα για διασφάλιση προσωπικών και άλλων δεδομένων που δεν είναι της παρούσης.

Πρέπει να κάνουμε γνωστό ότι, στην Αθήνα τουλάχιστον, είναι πολλά τα σχολεία με μικρές αίθουσες που δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις προϋποθέσεις που έχουν τεθεί ώστε ο ένας μαθητής να απέχει από τον άλλο 1,5 μέτρο έτσι ώστε οι μαθητές να χωριστούν στα δύο. Δηλαδή θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία αυτά να παρανομήσουν ή να μην λάβουν υπόψη τους κάποιες από τις προϋποθέσεις.

Δεν ξεκαθαρίστηκε τι θα γίνει με τις απουσίες: Αν «δεν θα μετρήσουν», γεννάται το ερώτημα: γιατί οι γονείς να ρισκάρουν και να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο ;; «Αν μετρήσουν» και οι γονείς δεν θέλουν να παρανομήσουν και να υπογράψουν ψεύτικη υπεύθυνη δήλωση ότι υπάρχουν στο σπίτι ευάλωτα άτομα, οι μαθητές αυτοί θα απορριφθούν;; Προφανώς όχι θα έλεγα εγώ. Άρα ….

Ανακοινώθηκε επίσης ότι η όποια δαπάνη προκύψει για τα σχολεία θα επιβαρύνει τις σχολικές επιτροπές και τους Δήμους. Ξεχνάει ή αποκρύπτει το υπουργείο ότι με πρόσφατη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου μεταφέρθηκε στους Δήμους η ευθύνη για αγορά ηλεκτρονικού υλικού που θα διανεμηθεί στα σχολεία για «όσους μαθητές» έχουν ανάγκη. Τελικά οι Δήμοι έχουν …. τόσα χρήματα και δεν το ξέρουμε;;;

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι το «άνοιγμα των σχολείων» καμιά εκπαιδευτική ή παιδαγωγική ανάγκη δεν εξυπηρετεί και με πολλούς κινδύνους για τα παιδιά και τις οικογένειές τους, όσο και αν είναι καθησυχαστικοί οι επιστήμονες. Αν τα πράγματα είναι απλά γιατί δεν ανοίγουν και τα Δημοτικά;;;

Αλλού πρέπει να αναζητηθούν οι …. λόγοι για το άνοιγμα των σχολείων. Τα ευκόλως εννοούμενα ….

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025