Σύμφωνα με την ίδια, σύντομα θα βρεθεί λύση στο θέμα που αφορά τα υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού και εκκρεμεί εδώ και τριάντα και πλέον χρόνια
«Η καλλιτεχνική εκπαίδευση είναι αδιαβάθμητη» δήλωσε στην ΕΡΤ η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, λέγοντας ότι σύντομα θα βρεθεί λύση στο θέμα που αφορά τα υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού και εκκρεμεί εδώ και τριάντα και πλέον χρόνια. Την ίδια ώρα καλλιτέχνες, οι ηθοποιοί, οι σκηνοθέτες και οι εργαζόμενοι στον χώρο του θεάματος ζητούν άμεση απόσυρση του Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο, όπως δηλώνουν, υποβαθμίζει και απαξιώνει τις σπουδές και τα πτυχία τους.
«Το θέμα που υπάρχει εδώ και 35 χρόνια και εκκρεμεί στο Υπουργείο Πολιτισμού και στο Υπουργείο Παιδείας, βγήκε στην επιφάνεια εξαιτίας του Προεδρικού Διατάγματος Βορίδη. Το Προεδρικό Διάταγμα δεν άλλαξε τη νομοθεσία αλλά αποτύπωσε την υπάρχουσα κατάσταση. Αυτό το οποίο είναι προφανές ότι πρέπει να γίνει και αυτό άλλωστε ήταν που αποφασίστηκε στη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό πριν από 15 μέρες, είναι ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε μία λύση του θέματος αυτού και να βρούμε ακαδημαϊκές διεξόδους για το σύνολο του καλλιτεχνικού προσωπικού».
Εκπαιδευτικοί για αξιολόγηση: «Ούτε ψωμί, ούτε παιδεία μόνο τρομοκρατία»
Όπως είπε η κ. Μενδώνη «το πρόβλημα είναι ότι η καλλιτεχνική εκπαίδευση είναι αδιαβάθμητη. Δεν υπάρχει δηλαδή ένας τίτλος ο οποίος να είναι στο πανεπιστημιακό επίπεδο».
Προσπαθούμε να λύσουμε το θέμα
Σε συνέχεια των παραπάνω δήλωσε ότι πολλοί μπερδεύουν τους θεατρολόγους με τους ηθοποιούς. «Θεατρολόγοι βγαίνουν από τα πανεπιστήμια. Οι ηθοποιοί όμως βγαίνουν από σχολές είτε κρατικές είτε ιδιωτικές, οι οποίες οι οποίες είναι αδιαβάθμητες. Τα τελευταία τρία χρόνια προσπαθούμε να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις επίλυσης του προβλήματος και θεωρώ ότι η συζήτηση για τους ακαδημαϊκούς διαδρόμους και για την ανωτατοποίηση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης έχει ήδη αρχίσει. Στα επόμενα χρόνια θα υπάρξουν λύσεις».
Αναφερόμενη στις αντιδράσεις των καλλιτεχνών ότι τα πτυχία τους εξισώνονται με τα απολυτήρια λυκείου απάντησε αρνητικά λέγοντας ότι «δεν πάμε να κάνουμε τίποτα. Θα μπορούσε κανείς πολύ σχηματικά να σας πω ότι είναι τέσσερα, πέντε, έξι τα επίπεδα. Το έξι είναι η ανώτατη εκπαίδευση, ο πανεπιστημιακός τίτλος. Υπάρχει και ο έβδομος που είναι τα μεταπτυχιακά κλπ. Το τέσσερα είναι το Λύκειο. Αυτή τη στιγμή είναι μετέωρες οι καλλιτεχνικές σχολές, ακριβώς γιατί είναι αδιαβάθμητες. Αυτό είναι που επιδιώκουμε να κάνουμε.