Θρησκευτικά: Το σημαντικότερο σχολικό μάθημα
του Στρατή Ανδριώτη
Σφοδρή επίθεση έχει δεχθεί επανειλημμένα το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία και κατ’ επέκταση η Ορθόδοξη Εκκλησία, διότι εκείνη είναι ο στόχος! Υπουργοί και παρατρεχάμενοι, επιλεγμένοι με βασικά προσόντα την αθεΐα τους, τον ανθελληνισμό, τον απατεωνίστικο πρότερο βίο, την δεδηλωμένη ομοφυλοφιλία, την αμορφωσιά και οτιδήποτε άλλο προσθέτει «μόρια» στην πολιτική κατάταξη, εξαπολύουν διατεταγμένες επιθέσεις κατά της χριστιανικής πίστης, διεισδύοντας και στα σχολεία, φοβούμενοι ακόμα και την προσευχή των μαθητών, που όπως λέει ο Άγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος είναι η ζωή της ψυχής…
Επιθέσεις αρχικά με τη μορφή της σταδιακής αλλοίωσης του μαθήματος των Θρησκευτικών, παρεισφρέοντας θέματα αιρέσεων και ξένων, ακόμα και άσχετων κακοδοξιών, με τελικό στόχο την εξάλειψη του μαθήματος, αφού πρώτα το καταστίσουν με την προπαγάνδα τους «βαρετό» και… χάσιμο χρόνου! Αγνοώντας όλοι αυτοί οι εγκάθετοι, ότι το μάθημα των Θρησκευτικών, ως Ορθόδοξο μάθημα διδασκαλίας, είναι η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ!!! Ενός μαθήματος που στην Ορθόδοξη Χριστιανική του διάσταση, διδάσκει την ύπαρξη του Αληθινού Θεού, που Αποκαλύφθηκε με την Ενανθρώπησή Του, επαληθεύοντας όλες τις Προφητείες στο όνομα του Μεσσία Ιησού Χριστού και Θεού. Ενός μαθήματος που Διδάσκαλος είναι ο Ίδιος ο Χριστός, ως Σωτήρ, Ανάστασις, Ζωή και Θεός του παντός!
Η εμμονή για αλλοίωση και κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών, με το πρόσχημα της δημιουργίας πολιτών και όχι πιστών, δηλαδή άπιστων πολιτών, αντανακλάται κυρίως στην κοινωνία. Αν δει κανείς συνολικά την σημερινή νεολαία σε όλες τις εκφάνσεις της, θα κατανοήσει το επίπεδο της παιδείας που καλλιεργείται στα σχολεία από τους επίδοξους «μεταρυθμιστές»! Στα σχολεία όπου επιβάλλεται ζηλωτικά, η εκμάθηση άλλων όντως σημαντικών, αλλά και υποδεέστερων ή ασήμαντων θεμάτων, που η εκμάθησή τους απαιτεί πολύωρες διδασκαλίες ακόμα και με ιδιαίτερα πολυδάπανα μαθήματα, στα οποία θεωρείται σημαντικό το να καλείται ο μαθητής να αποδείξει πόσο κάνει χ+ψ. Όσο σημαντικό και αν είναι αυτό, δεν αρμόζει το να απαγορεύσουν στο μαθητή να ερευνήσει τις Θείες Γραφές, ώστε να πιστέψει στην Αλήθεια ότι ο Χριστός είναι ο Θεός! Ότι Εκείνος είναι το Α και το Ω!
Καλή η Άλγεβρα και η Γεωμετρία των σχημάτων, όμως ο άνθρωπος πρέπει να διδαχθεί ότι οφείλει να σέβεται το Θεό, να αγαπά τον συνάνθρωπό του, ακόμα και τους εχθρούς του. Να μη μισεί, να μη γίνει θυμώδης, οργίλος, πλεονέκτης, εγωιστής και υπερήφανος, να συγχωρεί, να σέβεται το σώμα του, να μην πορνεύει, να μην συκοφαντεί, να μην υποκρίνεται, να μην κατακρίνει, να είναι φιλεύσπλαχνος και ελεήμων, με απώτερο σκοπό τη σωτηρία της ψυχής του.
Αν για έναν μαθητή είναι σημαντικό να σπουδάσει σ’ ένα πανεπιστήμιο, ώστε να έχει μελλοντικά μια καλή δουλειά, το να σώσει τη ψυχή του πιστεύοντας στο Θεό, είναι ασυγκρίτως πρώτιστη και μέγιστη επιδίωξη για τον καθένα, έχοντας ως φωτεινά παραδείγματα τους Αγίους που έζησαν βίο θεάρεστο και αποτελούν πρότυπα ζωής.
Είναι επιμορφωτικό να διδάσκεται ο μαθητής στο σχολείο τη Βιολογία και να εξετάζει τα έμβια όντα και το ζωϊκό βασίλειο, είναι όμως απαραίτητο και ψυχωφελέστερο να διδαχθεί την Βασιλεία των Ουρανών, όπως την κήρυξε ο Χριστός!
Είναι σημαντικό το μάθημα της Ανθρωπολογίας, της Κοινωνιολογίας και οι αντικρουόμενες θεωρίες για την προέλευση του ανθρώπου, όμως στο μάθημα των Θρησκευτικών αποκαλύπτεται ο Δημιουργός του Σύμπαντος κόσμου και επεκτείνεται η εκμάθηση έως την μετά θάνατον ατελεύτητη ζωή του ανθρώπου! Ποιό άλλο μάθημα διδάσκει αιώνια ζωή;
Είναι σωστό να γνωρίζει ο μαθητής την ένδοξη Ιστορία του γένους του, αλλά και όσων γεγονότων συνδέονται με αυτήν, όμως είναι ωφελιμότερο να γνωρίζει πως διαδραματίστηκε ο ερχομός του Μεσσία. Πως Αποκαλύφθηκε ο Θεός στους ανθρώπους, διότι αυτό είναι μακράν το σπουδαιότερο και αληθέστερο γεγονός στην ιστορία της ανθρωπότητας!
Είναι ενδιαφέρον το μάθημα της Γεωγραφίας για έναν μαθητή, όμως αν είναι ωφέλιμο το να γνωρίζει τις πρωτεύουσες των κρατών, τα όρη και τις θάλασσες, είναι σημαντικότερο να γνωρίζει τους Τόπους όπου έζησε ο Κύριος κατά την επίγεια ζωή Του καί τα μέρη που εδίδαξε, θαυματούργησε και Έπαθε για να σώσει τον άνθρωπο από την αμαρτία. Εκεί όπου Σταυρώθηκε και Αναστήθηκε ως Θεός!
Είναι ωφέλιμη η Φιλοσοφία, το να διδάσκεται κανείς τους στοχασμούς και τις θεωρίες των Αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων που δημιούργησαν τον λαμπρό Ελληνικό πολιτισμό, όμως ενώ θεωρούμε σημαντικά τα λόγια τους, δεν μπορούμε να απορρίψουμε το μάθημα των Θρησκευτικών και να αποβάλλουμε από τα σχολεία το Λόγο του Θεού!
Είναι απαραίτητο το μάθημα της Ψυχολογίας, που διδάσκει τι είναι και πως μπορεί να γιατρευθεί η ψυχή. Είναι όμως πρωτεύον το να διδαχθεί ο μαθητής το πώς θα σωθεί η ψυχή του και το Ορθόδοξο μάθημα των Θρησκευτικών του προσφέρει την τέλεια γνώση!
Είναι καλές οι ξένες γλώσσες, όμως είναι ωραιότερη και σημαντικότερη η γλώσσα του Ευαγγελίου, διότι είναι θεϊκή!
Είναι καλά τα λογοτεχνικά κείμενα, τα διηγήματα, τα μυθιστορήματα και τα παραμύθια, όμως προέχει η Αλήθεια του Θεού, που είναι ο ποιητής ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων.
Είναι καλή η γυμναστική του σώματος και ο αθλητισμός, αλλά η εκγύμναση του ανθρώπου στην ενάρετη ζωή είναι απολύτως ανώτερη. Κανένα άλλο μάθημα, εκτός από τα Θρησκευτικά, δεν διδάσκει αγάπη, αρετή, φιλανθρωπία, καλοσύνη και ότι άλλο είναι χρήσιμο για να δημιουργηθεί μια αρεστή κοινωνία ανθρώπων.
Είναι ενδιαφέρον το μάθημα της Φυσικής, η μελέτη της ύλης και της φύσης, όμως ο άνθρωπος φέρει πνεύμα αθάνατο και οφείλει να αποφύγει την πνευματική τύφλωση, μόνο όταν έχει πίστη στο Θεό.
Είναι ενδιαφέρουσες οι χημικές αντιδράσεις της ύλης, όμως με τα θαυμαστά του Θεού αποκαλύπτεται το μεγαλείο Του!
Είναι ενδιαφέρουσα και η διδασκαλία της Μουσικής, όμως πρέπει να μάθει ο άνθρωπος να υμνεί, να δοξάζει και να ευχαριστεί τον Θεό! Να συμμετέχει στη λατρευτική και ευχαριστιακή ζωή του Θεού μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία!
Τα σωστά Θρησκευτικά διδάσκουν τον εν Χριστώ πνευματικό αγώνα, όπου ο άνθρωπος καλείται να αποκτήσει ειλικρινή αγάπη, μετάνοια, εξομολόγηση και συχγωρητικότητα. Διδάσκεται η ζωή του Χριστού που δημιουργεί ανθρώπους με αρετές, οι οποίοι δεν θα είναι υποταγμένοι στην αμαρτία. Διδάσκεται ο μαθητής, πως θα απελευθερωθεί από τα πάθη για να μην ταλαιπωρείται στη ζωή του.
Ο Θεός είναι Αυτός που μπορεί να φωτίσει τα παιδιά και να κάνει τη ζωή τους έναν πνευματικό παράδεισο. Αυτός που μπορεί να χαρίσει στους νέους την πραγματική χαρά και την ευτυχία. Ας αφήσουν τα υπουργεία, αλλά και αρκετοί γονείς τα παιδιά τους να γνωρίσουν το ΦΩΣ και την Αγάπη του Χριστού. Δίνονται στους νέους τόσα και τόσα ανούσια, όμως είναι σημαντικό να διδαχθούν την ΑΛΗΘΕΙΑ, στο όνομα του Ιησού Χριστού! Ας μάθουν οι μαθητές Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική Γεωλογία και οτιδήποτε εμπλουτίζει τις γνώσεις του, ας διδαχθούν όμως πάνω απ’ όλα το Ευαγγέλιο του Χριστού, στο οποίο εμπεριέχεται ο καλύτερος τρόπος για να ζήσουν. Διότι αυτά που προσφέρει η χάρις του Θεού είναι απείρως ανώτερα από κάθε υλική γνώση.
Δεν τους ικανοποιεί όλους αυτούς τους πολεμίους, ότι με τα πολιτικά καμώματά τους, διώξανε πολλούς νέους στο εξωτερικό, έριξαν πολλούς στην ανεργία, στα ναρκωτικά, στην ξεμυαλισμένη ζωή της τεμπελιάς και κάποιους άλλους ακόμα και στην αυτοκτονία; Τι φοβούνται; μην τυχόν και πιστέψει κανείς στον Θεό;
Ο Θεός των Χριστιανών είναι Θεός της αγάπης και της ειρήνης, δεν είναι Θεός του μίσους και των σκοτωμών όπως σε άλλες θρησκείες. Μην πολεμάτε την Ορθοδοξία και την Ελλάδα όπως σας υπαγορεύουν, διότι σκοτώνετε τη ζωή σας και τα παιδιά σας. Και μην ξεχνάτε: «…Όπου γίνεται (σωστή) διδασκαλία για τον Θεό, εκεί είναι παρών ο ίδιος ο Θεός…» (Άγιος Ισαάκ ο Σύρος). Όπου υπάρχουν πιστοί πολίτες, υπάρχει ευλογία Θεού!