Σαν να μην έφτανε η αλλοίωση του περιεχομένου του μαθήματος των Θρησκευτικών που επιχειρείται μέσα από τη γενικευμένη εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, οι οδηγίες για τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος που αναρτήθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα του ΙΕΠ περιέχουν και μία νέα έκπληξη που αφορά στις ώρες του μαθήματος.
Σε όσες τάξεις το μάθημα είναι δίωρο προτείνεται η διδασκαλία του να γίνεται σε συνεχές δίωρο. Δηλ. ενώ μέχρι σήμερα οι διδάσκοντες δίδασκαν σε δύο διαφορετικές ημέρες της εβδομάδας από μία ώρα κάθε φορά, τώρα οι οδηγίες του ΙΕΠ αναφέρουν ότι «Το μάθημα, λόγω της υφής και της φιλοσοφίας του απαιτείται να γίνεται σε συνεχές δίωρο». Επιπλέον σε όσες τάξεις το μάθημα είναι μονόωρο (π.χ. Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη Δημοτικού, Γ΄ τάξη Λυκείου) οι οδηγίες αναφέρουν πως πρέπει να διδάσκεται σε ένα δίωρο ανά δεκαπενθήμερο! Δηλ., για παράδειγμα, ο Θεολόγος της Γ΄ τάξης του Λυκείου θα διδάσκει για ένα συνεχόμενο δίωρο κάθε 15 μέρες!
Οι ανωτέρω προβλέψεις πλήττουν καίρια και τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών λειτουργώντας προς την κατεύθυνση της περαιτέρω υποβάθμισής του. Πέραν της πρακτικής δυσκολίας που έχουν οι Διευθυντές των σχολείων και οι Σύλλογοι διδασκόντων να οργανώσουν το Ωρολόγιο Πρόγραμμα σε συνεχή δίωρα για τα Θρησκευτικά ή ακόμη χειρότερα σε ένα δίωρο κάθε 15μερο (πως αλήθεια θα γίνει αυτό στη Γ΄ Λυκείου;) μία τέτοια πρόβλεψη αν εφαρμοστεί έχει τις εξής άμεσες συνέπειες:
1. Ο Θεολόγος εισέρχεται στην τάξη μια φορά μόνο την εβδομάδα και η σχέση του με τους μαθητές ελαχιστοποιείται.
2. Με δεδομένο ότι υπάρχουν μέρες που δεν γίνονται μαθήματα (π.χ. σχολικοί περίπατοι, ημέρα αθλητισμού, σχολικές εορτές κ.α.) πολλές φορές το δίωρο θα χάνεται εξολοκλήρου και επομένως ο Θεολόγος θα συναντά τους μαθητές μετά από 15 μέρες!
3. Ειδικά στην πρόβλεψη για δίωρο κάθε δεκαπενθήμερο, εάν την ημέρα εκείνη δεν γίνουν μαθήματα για κάποιον από τους προαναφερθέντες ή άλλον λόγο, ο Θεολόγος θα συναντήσει τους μαθητές του στην τάξη μετά από ένα μήνα!
4. Ένα μάθημα διδασκόμενο σε συνεχές δίωρο εύκολα μετατρέπεται σε μονόωρο.
5. Ένα μάθημα διδασκόμενο κάθε 15 μέρες εύκολα εξοβελίζεται οριστικά από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα.
Οι σχεδιαστές του νέου Προγράμματος Σπουδών για τα Θρησκευτικά και οι συγγράψαντες τις σχετικές οδηγίες για τη διδασκαλία του νέου μαθήματος μοιάζουν να βρίσκονται εκτός της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και της καθημερινότητας της διδασκαλίας στην τάξη.
Περιττό να σημειώσουμε ότι ήδη σε πολλά σχολεία έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη του Ωρολογίου Προγράμματος και οι περισσότεροι Διευθυντές αδιαφορούν για τις «ειδικές» προβλέψεις που ζητούν για το μάθημά τους οι Θεολόγοι.
Πέραν του προβληματικού από θεολογικής, παιδαγωγικής και νομικής πλευράς περιεχομένου του νέου μαθήματος των Θρησκευτικών αποδεικνύεται καθημερινά ότι τα επιμέρους στοιχεία που αφορούν στην οργάνωση του βοηθητικού υλικού, τις οδηγίες διδασκαλίας και άλλα στοιχεία του νέου μαθήματος είναι εξίσου προβληματικά, αποσπασματικά και βεβιασμένα. Η προχειρότητα όμως αυτή είναι ικανή να οδηγήσει στην πλήρη απαξίωση του θρησκευτικού μαθήματος από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Εκτός κι αν κάποιοι στοχεύουν ακριβώς σε αυτό…