Ο Ευρωβουλευτής της Ελληνικής Λύσης και της ομάδας του ECR, Εμμανουήλ Φράγκος «Φραγκούλης», έλαβε προσφάτως την απάντηση της αρμόδιας Επιτροπής από την κ. Ελίζα Φερέιρα, σχετικά με την ερώτηση που είχε υποβάλει για το κτιριακό πρόβλημα του 1ου και 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά.
Η ερώτηση
Περίπου 600 μαθητές φοιτούν στο 1ο και στο 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά.
Το καλοκαίρι του 2021, ο Σύλλογος Γονέων κατήγγειλε δημοσίως ότι τα δύο σχολεία αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στις υποδομές τους, οι οποίες κρίθηκαν επικίνδυνες μετά από μελέτη στατικής επάρκειας.
Η λειτουργία Γυμνασίου σε κοντέινερ οφείλει να είναι βραχυπρόθεσμο μέτρο ανάγκης που δεν αρμόζει σε μια ΕΕ που δηλώνει «αποφασισμένη να προάγει την ανάπτυξη του υψηλότερου δυνατού επιπέδου γνώσης μέσω ευρείας πρόσβασης στην εκπαίδευση και μέσω της συνεχούς αναπροσαρμογής της»
(προοίμιο ΣΛΕΕ).
Ερωτάται η Επιτροπή:
1. Δεδομένου ότι, στο πλαίσιο της επιμερισμένης διαχείρισης των Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων, τα κράτη μέλη είναι αρμόδια για την υλοποίηση τέτοιων έργων, υπάρχει άραγε πλαίσιο ελάχιστων τεχνικών προτύπων (υλικά, προσβασιμότητα, ψηφιακές εγκαταστάσεις, βιωσιμότητα) με τα οποία οφείλουν να συμμορφώνονται οι ευρωπαϊκές σχολικές υποδομές;
2. Δεδομένου ότι τα κράτη μέλη συνεργάζονται με την ΕΕ, η οποία συμπληρώνει τη δράση τους (άρθρο 165 ΣΛΕΕ), θεωρεί άραγε η Επιτροπή ότι υπάρχει περιθώριο επίτευξης οικονομιών κλίμακας με συνεργασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την ανέγερση βέλτιστων σχολικών υποδομών που ανταποκρίνονται σε κοινά ελάχιστα πρότυπα;
3. Η σωστή εκπαίδευση των παιδιών μας δεν πρέπει να αναβάλλεται λόγω γραφειοκρατικών καθυστερήσεων. Δεδομένου ότι οι καθυστερήσεις στην ανέγερση Γυμνασίων στον Λαγκαδά οφείλεται σε οικονομικό πρόβλημα, υπάρχουν άραγε ευρωπαϊκά προγράμματα για την οικονομική υποστήριξη του έργου ή έστω κάποιο ευνοϊκό πλαίσιο, ακόμα και άτοκου δανεισμού, από την ΕΤΕπ, ώστε να ενταχθούν τα Γυμνάσια του Λαγκαδά σε ένα πανευρωπαϊκό έργο ανέγερσης κατάλληλων σχολικών μονάδων;