Σε δημόσια σχολεία των αρίστων “κατ΄ εξακολούθηση” αναδεικνύονται τουλάχιστον πέντε ΓΕΛ της Κεντρικής- Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μέσα από το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης “Η Μεγάλη στιγμή για την Παιδεία” που υλοποιεί κάθε χρόνο ο Όμιλος Eurobank για τα σχολεία όλης της χώρας.

Η καθιερωμένη τελετή βράβευσης για τους νομούς Κεντρικής – Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης των όσων αρίστευσαν στις πραγματοποιήθηκε το βράδυ της περασμένης Δευτέρας στο συνεδριακό κέντρο “Ιωάννης Βελλίδης” στη Θεσσαλονίκη. Συνολικά 154 αριστούχοι από τα Λύκεια των νομών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Σερρών, Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου και 11 αριστούχοι από τα νησιά του Αιγαίου που εισήχθησαν και φοιτούν σήμερα σε πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης, παρέλαβαν τα βραβεία τους και το χρηματικό ποσό των 800 ευρώ που το συνοδεύει.

Στην εκδήλωση, όπως κάθε χρόνο, τιμήθηκαν φέτος και 9 Λύκεια (δύο της Θεσσαλονίκης, 7 των άλλων νομών). Είναι τα Λύκεια απ τα οποία αποφοίτησε αριστούχος μαθητής συγκεντρώνοντας τον υψηλότερο αριθμό μορίων για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση συγκριτικά με τους άλλους απόφοιτους των σχολείων της περιοχής.

Πέντε από τα ΓΕΛ αυτά, στα 16 χρόνια που υλοποιείται το πρόγραμμα του Ομίλου Eurobank, παρέλαβαν για πολλοστή φορά το βραβείο τους δείχνοντας ότι «η συνταγή της επιτυχίας και της συστηματικής δουλειάς που γίνεται σε πολλά δημόσια λύκεια της χώρας δεν είναι τυχαία ούτε ευκαιριακή». Το 3ο Λύκειο Κομοτηνής έχει δημιουργήσει μάλιστα μια αξιόλογη παράδοση, καθώς είναι πρώτο για 10η χρονιά στην (άτυπη) λίστα των σχολείων του συγκεκριμένου προγράμματος που “γεννούν” αριστούχους στους 9 νομούς της Κεντρικής – Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

«Δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο μυστικό για τις πρωτιές. Ωστόσο αυτό το “κάτι παραπάνω” που γίνεται από το διδακτικό προσωπικό είναι ότι επιμένουμε λίγο περισσότερο σε διαγωνισμούς πχ, αγώνες ρητορικής κι επιχειρημάτων, ή με προσομοιώσεις σε μαθήματα των εξετάσεων με τις οποίες αποκτούν οι μαθητές μας εμπειρία» σχολίασε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο διευθυντής του πολυβραβευμένου 3ου Λυκείου Κομοτηνής, Νίκος Φωτιάδης.

Για ένατη συνεχή χρονιά παρέλαβε την ειδική πλακέτα το ΓΕΛ Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής, για έβδομη το 5ο ΓΕΛ Καβάλας, για έκτη το 2ο ΓΕΛ Ξάνθης και για πέμπτη χρονιά το 1ο ΓΕΛ Δράμας. Κοινό χαρακτηριστικό τους είναι ότι οι απόφοιτοι για να “δώσουν” την πρωτιά στο Λύκειο που φοιτούσαν χρειάστηκε να συγκεντρώσουν πάνω από 19.000 μόρια.

«Είναι μάλλον αναμενόμενο να προέρχεται από το σχολείο μας ο αριστούχος του νομού για τις Πανελλαδικές του 2018» είπε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η λυκειάρχης του ΓΕΛ Νέων Μουδανιών, Κρυστάλω Πολίτου- Γιάννουστα.

«Το λύκειο μας έχει 450 παιδιά κι είναι το μεγαλύτερο στη Χαλκιδική. Υπάρχει υγιής ανταγωνισμός. Ουσιαστικό ενδιαφέρον των καθηγητών για την πορεία των παιδιών. Καλό κλίμα, καλές σχέσεις μέσα στο σχολείο, παροχή βοήθειας στα παιδιά που εμφανίζονται αδύναμα σε κάποια μαθήματα… Δίπλα τους στις δυσκολίες», προσέθεσε η κ. Πολίτου- Γιάννουστα. Ένας πάντως από τους παράγοντες που είχαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του συγκεκριμένου Λυκείου είναι η διαδικτυακή επικοινωνία και συνεργασία των καθηγητών με τους υποψηφίους των Πανελλαδικών. «Πολλοί καθηγητές του λυκείου που είναι εξοικειωμένοι με την ψηφιακή τεχνολογία χρησιμοποιούν το διαδίκτυο λύνοντας απορίες δύσκολων μαθημάτων, δίνοντας συμβουλές ενίσχυσης στους μαθητές» ανέφερε η ίδια.

Από τη στατιστική ανάλυση των αριστούχων και των σχολείων φαίνεται ότι τα δημόσια υπερτερούν των ιδιωτικών λυκείων στις πρωτιές και οι περισσότεροι από τους πρώτους των λυκείων (60 από τους 154) σπουδάζουν σήμερα στην Ιατρική και στις Σχολές Υγείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025