Θεόδωρος Τσούχλος, Ταμίας Δ.Σ. Ο.Λ.Μ.Ε.: Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ απαξίωσε το μάθημα των Θρησκευτικών υποβιβάζοντάς το σε μια ανούσια Θρησκειολογία

Σε σημαντικές εκκρεμότητες και πολλαπλά προβλήματα επιφορτίζεται η νέα διακυβέρνηση στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας. Κατά την τελευταία τετραετία υπήρξαν ουσιώδεις στρεβλώσεις στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και επικράτησαν ιδεοληπτικά και πεπαλαιωμένα πρότυπα, ουσιαστικά επιβλήθηκε μια οπισθοδρομική ανεπιτυχής αντιμεταρρύθμιση που δημιούργησε πληθώρα αδιεξόδων.

Κατά πρώτον επλήγη το Γυμνάσιο, καθώς η κυβέρνηση πιστή στη λογική της ήσσονος προσπάθειας το απομείωσε με την κατηγοριοποίηση των μαθημάτων σε κύρια και δευτερεύοντα καταργώντας εν μέρει τις εξετάσεις κάτι που οδήγησε σε σύγχυση και αποπροσανατολισμό το σύνολο της εκπαιδευτικής αυτής βαθμίδος. Στη συνέχεια προέβαλε την ανάγκη «εκσυγχρονισμού» του Λυκείου και την αλλαγή της διαδικασίας πρόσβασης στα Α.Ε.Ι. Στην επιχειρούμενη αυτή προσπάθεια απαξιώθηκε το υπάρχον Λύκειο, εκφράστηκε έντονος προβληματισμός για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και αμφισβητήθηκε ευθέως η οντότητα των Καθηγητικών Σχολών. Στο τέλος χωρίς να υπάρξει διάλογος το υπουργείο με ταχύτατες διαδικασίες, παρά την αντίθεση της Ο.Λ.Μ.Ε., των πολιτικών κομμάτων και της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων προχώρησε στην ψήφιση ενός νέου νόμου. Αυτό που επέτυχε ήταν η:

 

Α) υποβάθμιση της γενικής παιδείας

 

Β) μείωση της διδασκαλίας βασικών γνωστικών αντικειμένων

 

Γ) μετατροπή της τρίτης τάξης σε φροντιστηριακό έτος

 

Δ) υπονόμευση του παιδαγωγικού χαρακτήρα του Λυκείου

 

Ε) διεύρυνση των μορφωτικών- κοινωνικών ανισοτήτων

 

Στ) αύξηση του άγχους των εξετάσεων με τον διπλασιασμό τους

 

Η απερχόμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποδόμησε τη Δημόσια Εκπαίδευση και υποβάθμισε τους λειτουργούς της. Επικράτησε μια εξισωτική προς τα κάτω λογική. Παράλληλα: – απαξίωσε το μάθημα των Θρησκευτικών υποβιβάζοντάς το σε μια ανούσια Θρησκειολογία. Ακολούθησε έναν άνευ ορίων και κριτηρίων κοινωνικό και θρησκευτικό ισοπεδωτισμό, προσπαθώντας να επιβάλει ιδεοληπτικές αρχές.

Υποβάθμισε πλήρως την ανθρωπιστική παιδεία, το μάθημα ιδιαίτερα των Αρχαίων Ελληνικών, τη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Κείμενα Λογοτεχνίας

Κατήργησε τη διδασκαλία της Ιστορίας του Σύγχρονου Κόσμου, της Φιλοσοφίας από το Εσπερινό Λύκειο και έπληξε τις ανθρωπιστικές σπουδές με τη μετατροπή του μαθήματος των Λατινικών σε προαιρετικώς επιλεγόμενο

Απαξίωσε πλήρως τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών χωρίς να αναβαθμίζει κατ’ ελάχιστον το απαρχαιωμένο Αναλυτικό Πρόγραμμα.

Αδιαφόρησε πλήρως για την Τεχνική- Επαγγελματική Εκπαίδευση η οποία ολισθαίνει συνεχώς

Δεν επίλυσε τα χρονίζοντα προβλήματα, ενέπαιξε τους αναπληρωτές με μηδενικούς διορισμούς και ένα επικίνδυνο για αυτούς προσοντολόγιο ενώ καθήλωσε τα κονδύλια λειτουργίας των σχολικών μονάδων.

Πάνδημο το αίτημα για πολιτική αλλαγή. Η νέα κυβέρνηση οφείλει να λάβει γενναίες αποφάσεις, να δώσει λύσεις και να επιφέρει σημαντικές μεταρρυθμίσεις στο χώρο της Β/θμιας Εκπαίδευσης. Καλείται άμεσα να:

 

Αναγνωρίσει έμπρακτα την ιδιαιτερότητα του λειτουργήματός μας

Ολοκληρώσει τάχιστα τους 4.500 διορισμούς στην Ειδική Αγωγή

Προχωρήσει σε μόνιμες προσλήψεις των αναπληρωτών συναδέλφων

Χορηγήσει ειδικό επίδομα σε μόνιμους- αναπληρωτές που υπηρετούν σε περιοχές υψηλού κόστους διαβίωσης με παράλληλη εξίσωση των εργασιακών δικαιωμάτων τους

Επιλύσει το πρόβλημα της έλλειψης γραμματειακής κάλυψης των σχολικών μονάδων

Ιδρύσει Σχολή Στελεχών της Εκπαίδευσης

Αξιοποιήσει τους κοινοτικούς πόρους με ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης του συνόλου των εκπαιδευτικών

Αποκαταστήσει την κανονικότητα στο Γυμνάσιο

Στηρίξει ένα Λύκειο που θα προάγει τη γενική παιδεία και την ελεύθερη κριτική σκέψη

Νομοθετήσει ένα αξιόπιστο- αντικειμενικό- αδιάβλητο σύστημα για την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι.

Αναβαθμίσει τα ΕΠΑ.Λ. παρέχοντας ουσιαστικά επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους, ενισχύοντας παράλληλα το θεσμό της μαθητείας σε όλους τους τομείς και όλες τις ειδικότητες

Αναδείξει τη διαχρονική και αλληλένδετη πορεία επί 20 αιώνες της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού προβάλλοντας τη Θρησκευτική και Εθνική Ταυτότητά μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025