Κονδύλι ύψους 2.965.000 ευρώ είχε εξασφαλίσει μέσω του ΕΣΠΑ η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για την εφαρμογή του Προγράμματος της Πρόσθετης Ηλεκτρονικής Στήριξης των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μέχρι τις 29 Δεκεμβρίου του 2014 καλούνταν φυσικά και νομικά πρόσωπα να καταθέσουν τις προτάσεις τους για να υλοποιήσουν τη Δράση 1: «Διαμόρφωση τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών για την ανάπτυξη και λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος Ηλεκτρονικής Στήριξης των μαθητών».

Οι προτάσεις έχουν κατατεθεί και έχει γίνει αξιολόγησή τους όπως προκύπτει και από σχετικό έγγραφο που αναρτήθηκε στο δικτυακό τόποΔΙΑΥΓΕΙΑ .

Με βάση τα όσα αναφέρονται στο τεχνικό δελτίο μετά την ολοκλήρωση της 1ης Δράσης θα ακολουθήσει η 2η Δράση που αφορά την Ανάπτυξη περιεχοµένου των Ψηφιακών Βοηθηµάτων και λειτουργία της υπηρεσίας – Σχεδιασµός πλαισίου λειτουργίας µηχανισµού µόνιµης υποστήριξης.

Η παρούσα ∆ράση δύναται να περιλαµβάνει τις απαιτούµενες ενέργειες για:

α) Τον καθορισµό των παιδαγωγικών και τεχνικών προτύπων που θα πρέπει να πληροί το περιεχόµενο κάθε βοηθητικού µαθήµατος,

β) την εκπόνηση και παραγωγή του περιεχοµένου των µαθηµάτων,

γ) την οργάνωση και εισαγωγή του περιεχοµένου στην εκπαιδευτική πλατφόρµα,

δ) την ενεργοποίηση της υπηρεσίας και τη θέση της σε λειτουργία µε πιλοτική εφαρµογή,

ε) τους τελικούς ελέγχους, επικαιροποιήσεις και βελτιστοποιήσεις στην παρουσίαση του περιεχοµένου και

στ) το σχεδιασµό πλαισίου λειτουργίας µηχανισµού µόνιµης υποστήριξης

Στα πλαίσια της Πρόσθετης Ηλεκτρονικής Στήριξης θα δημιουργηθεί υλικό για τα ακόλουθα ψηφιακά μαθήματα

Για την Α ‘ Γυμνασίου:

Μαθηματικά

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα

Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας

Ηροδότου Ιστορία Α Γυμνασίου

Ομήρου Οδύσσεια

Νεοελληνική Γλώσσα

Για τη Β’ Γυμνασίου:

Μαθηματικά

Φυσική

Χημεία

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα

Νεοελληνική Γλώσσα

Ομήρου Ιλιάδα

Για τη Γ’ Γυμνασίου:

Μαθηματικά

Φυσική

Χημεία

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα

Νεοελληνική Γλώσσα

Αριστοφάνη Όρνιθες

Ευριπίδη Ελένη

Κάθε μάθημα θα χωριστεί σε ενότητες ακολουθώντας χρονικά τον ετήσιο κύκλο παράδοσης της ύλης από τα Γυμνάσια.

Το περιεχόμενο κάθε ενότητας μαθήματος θα περιλαμβάνει:

α) βιντεοσκοπημένη πρότυπη παράδοση μικρής διάρκειας,

β) υποστηρικτικό υλικό του μαθήματος, όπως σημειώσεις,

γ) μεθοδολογία επίλυσης ασκήσεων και παραδείγματα,

δ) ασκήσεις

ε) πηγές πρόσθετης υποστήριξης

στ) διδακτικό βιβλίο πρόσθετης διδακτικής στήριξης από υπάρχουσες εκδόσεις (σε ηλεκτρονική μορφή).

Δε γνωρίζουμε ακόμα ποια είναι η θέση της νέας πολιτικής ηγεσίας για την Πρόσθετη Ηλεκτρονική Στήριξη και για το αν επιθυμεί την υλοποίησή της. Πιθανόν να λειτουργήσει υποστηρικτικά παράλληλα με την Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια χωρίς να την καταργήσει.

Ας μη ξεχνάμε ότι η θέση της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για τα αντισταθμιστικά προγράμματα τόσο της Ενισχυτικής όσο και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης αποτυπώνεται στις προγραμματικές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τάσου Κουράκη ο οποίος είχε κάνει λόγο για επαναφορά με αναβαθμισμένη μορφή της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης.

Φέτος η Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια δεν πραγματοποιήθηκε όπως τη γνωρίζαμε, δηλαδή με προσλήψεις αδιόριστων εκπαιδευτικών, άλλα με συμπλήρωση ωραρίου μονίμων και αναπληρωτών ενώ η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη υλοποιείται αποσπασματικά σε ορισμένες περιοχές της χώρας και μόνο στα ΕΠΑΛ.

Καλόγηρος Βασίλειος news.gr