λύκεια, όπως άλλωστε συμβαίνει σε ιδιωτικά, αλλά και εισαγωγή χωρίς Εξετάσεις στα Πανεπιστήμια προτείνει η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, υπό την προεδρία Αντώνη Λιάκου.
Παράλληλα χαρακτηρίζεται ως αναγκαία η σταδιακή αποσύνδεση της εκπαίδευσης στο Λύκειο από τις πανελλήνιες εξετάσεις , έργο της ειδικής επιτροπής θα είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση καθορισμού κριτηρίων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Ειδικότερα, η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, υπό την Προεδρία του πανεπιστημιακού Αντώνη Λιάκου, μεταξύ άλλων, προτείνει: – Στο Λύκειο (δημόσιο και ιδιωτικό) να οργανώνονται δύο διαφορετικά Πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών, το ένα εκ των οποίων μπορεί να είναι πρόγραμμα που οδηγεί σε ενός τύπου Διεθνές Απολυτήριο (International Baccalaureate).
Για την εισαγωγή στα τμήματα υψηλής ζήτησης των ΑΕΙ να αποτελέσουν κριτήρια και η πιστοποιημένη γλωσσομάθεια ή οι γνώσεις Η/Υ. Στα κριτήρια εισαγωγής μπορεί να περιλαμβάνονται και εναλλακτικές στις πανελλήνιες τυποποιημένες εξετάσεις (π.χ. εξετάσεις ικανοτήτων πολιτειότητας ή εξετάσεις ακαδημαϊκής αντίληψης ή ακαδημαϊκής απόδοσης, τύπου PISA).
Σε τμήματα ΑΕΙ που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση, οι εισαγόμενοι να επιλέγονται με συγκεκριμένα κριτήρια και χωρίς οποιουδήποτε τύπου εξετάσεις. Για τα τμήματα όπου η προσφορά ισοσταθμίζει ή υπερκαλύπτει τη ζήτηση το απολυτήριο λυκείου μπορεί να είναι η μοναδική προϋπόθεση.
Πηγή