Έξω από τα όρια της ελληνικής επικράτειας, αρχίζει και “ταξιδεύει” το ελληνικό Design, όπου μέσα από στοχευμένες δράσεις του Τμήματος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου (ΣΤΞΕ) του ΤΕΙ Θεσσαλίας τα προϊόντα που παρουσιάζονται σε εκθέσεις αποσπούν ιδιαίτερα θετικά σχόλια κερδίζοντας παράλληλα τις εντυπώσεις.

Πριν από ένα χρόνο, τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ιωάννης Ντιντάκης Λέκτορας στο τμήμα ΣΤΞΕ, “πήραμε μέρος με μεγάλη επιτυχία σε έκθεση για το Ελληνικό Design στην καρδιά της Ευρώπης, στις Βρυξέλλες. Πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκε διεθνές workshop στη «Μέκκα» του παγκόσμιου Design στην Ιταλία, στην πόλη Ascoli Piceno, όπου το Τμήμα αντιπροσώπευσε την Ελλάδα με μεγάλη επιτυχία. Το Τμήμα συμμετείχε στο εν λόγω workshop έπειτα από πρόσκληση του τμήματος Αρχιτεκτονικής και Design του SAAD University του Καμερίνο. Εκτός από την ελληνική συμμετοχή έλαβαν μέρος τρία Πανεπιστήμια από την Ιταλία, ένα Πανεπιστήμιο από το Μεξικό και ένα από το Ισραήλ. Η συμμετοχή του Τμήματος απέσπασε ιδιαίτερα θετικά σχόλια και κέρδισε τις εντυπώσεις με τα προϊόντα που σχεδίασε”.

Συγκεκριμένα τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκε η ομάδα του Τμήματος αφορούσαν το σχεδιασμό αμφίβιας ξαπλώστρας παραλίας, το σχεδιασμό προϊόντων που αφορούν την κηπουρική σε αστικό περιβάλλον και τον σχεδιασμό προϊόντων που αποσκοπούν στην πρόληψη της άνοιας μέσα από δημιουργική ενασχόληση.

Και στις τρείς θεματικές ενότητες τα προϊόντα που προτάθηκαν συνδυάζουν την υψηλή αισθητική και το design σε συνδυασμό με τη σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία. Την επόμενη εβδομάδα προγραμματίζεται ανοικτή εκδήλωση στο Αμφιθέατρο του Τμήματος στην Καρδίτσα, όπου θα παρουσιαστούν οι ιδέες των φοιτητών που συμμετείχαν στο workshop, ενώ θα ακολουθήσει διαλογική συζήτηση σε θέματα του design με τη συμμετοχή μέσω τηλεδιάσκεψης φημισμένων designers.

Η διεθνοποίηση του Ελληνικού design, σύμφωνα με τον ίδιο, θα βοηθήσει σημαντικά ώστε να διαμορφωθεί μια κουλτούρα γύρω από τα Ελληνικά προϊόντα προωθώντας τις Ελληνικές επιχειρήσεις στις αγορές του εξωτερικού. Άλλωστε όλο και περισσότερες Ελληνικές επιχειρήσεις συνειδητοποιούν την ανάγκη να παράγουν ποιοτικά προϊόντα υψηλής προστιθέμενες αξίας, ώστε να είναι σε θέση να διεκδικήσουν μερίδιο σε αγορές του εξωτερικού, καθώς αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα να προσφέρουν πρωτογενές design, δηλαδή να παράγουν προϊόντα τα οποία θα έχουν εταιρική ταυτότητα (brand name) και δεν θα αποτελούν αντιγραφές προϊόντων τρίτων, σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Ντιντάκης.

Η σχεδίαση νέας σειράς προϊόντων όπως έπιπλα και άλλα χρηστικά αντικείμενα, η σχεδίαση καινοτόμων συσκευασιών για τα αγροτικά προϊόντα και σε πολλά ακόμα πεδία δραστηριοποίησης των ελληνικών επιχειρήσεων θα βοηθήσουν σε μέγιστο βαθμό, την ανάπτυξη τους. Το design, προσθέτει ο κ. Ντιντάκης, θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για τις ελληνικές επιχειρήσεις ώστε να είναι σε θέση να αναπροσαρμόσουν και να αναβαθμίσουν τα ποιοτικά γνωρίσματα των προϊόντων τους σ’ ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό πλαίσιο ώστε να αντιμετωπίσουν την αβεβαιότητα του παρόντος και τις προκλήσεις του μέλλοντος.

Για να καταλήξει: “Η αναγκαιότητα ύπαρξης πρωτογενούς design συνδέεται άμεσα με την ευημερία μιας παραγωγικής επιχείρησης ιδιαίτερα στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον και επιβάλει στις επιχειρήσεις να διαθέτουν ευελιξία και καινοτομία προκειμένου να είναι σε θέση να αναπροσαρμόζονται άμεσα στις ανάγκες της αγοράς”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025