Σύμφωνα με κείμενο που απέστειλε εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στο iPaidia.gr, οι διαρκείς εξαγγελίες για την αναβάθμιση του κλάδου παραμένουν κενό γράμμα, παρά τις επανειλημμένες δεσμεύσεις των τελευταίων κυβερνήσεων. Ο τέως Υπουργός Παιδείας, όπως και η προκάτοχός του, υποσχέθηκαν αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής, δημιουργία αθλητικών σχολείων, σύσταση νέων οργανικών θέσεων και ένταξη του μαθήματος στο νηπιαγωγείο. Ωστόσο, τίποτα από αυτά δεν έχει υλοποιηθεί.
Ούτε οι ώρες αυξήθηκαν, ούτε οι οργανικές θέσεις ενισχύθηκαν, ούτε το μάθημα εισήχθη στα νηπιαγωγεία, ενώ η ίδρυση των αθλητικών σχολείων, που είχε προγραμματιστεί για το 2025, μετατέθηκε ξανά για το 2026. Από τα 13 αθλητικά σχολεία που είχαν εξαγγελθεί, μόνο δύο αναμένεται να ξεκινήσουν—και για αυτά υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες.
Ο εκπαιδευτικός περιγράφει την καθημερινή αγωνία των συναδέλφων του, οι οποίοι παλεύουν με την αβεβαιότητα και την έλλειψη επαγγελματικής αποκατάστασης. Παρά το γεγονός ότι οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής διαθέτουν υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα—πτυχία, μεταπτυχιακά, γνώσεις ξένων γλωσσών και εξειδικευμένες πιστοποιήσεις—βιώνουν μια πρωτοφανή απαξίωση από την πλευρά της πολιτείας. Το λογοπαίγνιο που κυκλοφορούσε στα φοιτητικά τους χρόνια για το ΤΕΦΑΑ, όπου αντί για «Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού» λεγόταν ειρωνικά «Τώρα Είμαστε Φοιτητές, Αύριο Άνεργοι», φαίνεται πως αποτυπώνει με ακρίβεια τη σημερινή πραγματικότητα.
Παρά τους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, οι αριθμοί αποδεικνύουν την τραγική κατάσταση του κλάδου. Από τους 9.600 και πλέον πτυχιούχους γυμναστές, μόλις 1.700 εργάζονται ως αναπληρωτές μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους, ενώ οι μόνιμες θέσεις παραμένουν ελάχιστες. Η αναλογία των προσόντων σε σχέση με τις προσλήψεις είναι εξαιρετικά άνιση, καθώς άλλες ειδικότητες διορίζονται με ελάχιστα μόρια, την ώρα που οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής έχουν τα περισσότερα μοριοδοτούμενα κριτήρια. Το πλέον εξωφρενικό στοιχείο είναι ότι η μέση ηλικία μονιμοποίησης για έναν καθηγητή Φυσικής Αγωγής φτάνει τα 50 έτη! Σε αυτή την ηλικία, πόσο παραγωγικός μπορεί να είναι ένας γυμναστής, όταν η φύση του επαγγέλματος απαιτεί να συμμετέχει ενεργά στις ασκήσεις και να επιδεικνύει το ασκησιολόγιο στους μαθητές του;
Στο κείμενο που ακολουθεί, ο εκπαιδευτικός εκφράζει την οργή και την απογοήτευσή του για την αδιαφορία της πολιτείας απέναντι στον κλάδο του, καλώντας τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε ουσιαστικές αλλαγές που θα δώσουν προοπτική στους καθηγητές Φυσικής Αγωγής και θα διασφαλίσουν τη θέση του μαθήματος στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Αξιοτιμη κ. Ζαχαράκη και αγαπητοί/ες αναγνώστες/τριες,
Το παρον άρθρο μου ελπίζω να σας βρίσκει όλους/ες υγιείς, χαρούμενους/ες και ευτυχισμένους/ες!!!Ονομάζομαι Τ. Α. και ανήκω στον κλάδο ΠΕ11( Φυσικής Αγωγής). Μετα από την σημερινή ορκωμοσία των νέων υπουργών αναρωτήθηκα ποσό αληθινή ειναι τη σημερινή ημέρα η φράση του λαού μας πως :” Το ταξιμο δεν χαλάει… το δώσιμο χαλάει.”
Και αναφέρω για τους προκατόχους σας κ. Ζαχαρακη διότι έταξαν και δεν έδωσαν!!!(Ντροπή). Θα μου πείτε γιατί εξ ‘ αρχής εισαι προκατειλημμενη και με τη νεα διοίκηση;;; Θα σας αναφέρω αναλυτικά το γιατί. Τόσο ο τεως Υπ. Παιδείας όσο και η προκατοχος αυτού έταζαν στον κλάδο αύξηση των ωρών, δημιουργία αθλητικών σχολείων, σύσταση νεων οργανικών θέσεων και ένταξη του μαθήματος στο νηπιαγωγείο. Μαντέψτε τι έχει γίνει από αυτές τις εξαγγελίες των τελευταίων τουλάχιστον 5 ετών! ΤΊΠΟΤΑ! ΤΊΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ! Ούτε αναβάθμιση του μαθήματος, ούτε αύξηση των ωρών, ούτε ένταξη στα νηπιαγωγεία, ούτε δημιουργία οργανικών θέσεων, ενώ η ίδρυση αθλητικών σχολείων μετατέθηκε για άλλη μια φορά από το 2025 στο 2026 και από τα 13 αθλητικα σχολεία μόνο 2 θα ξεκινήσουν (μεταξύ μας αμφιβάλλω και για αυτά)!!!
Καθημερινώς βλέπω τον αγώνα του κλάδου των ΠΕ11 τους προβληματισμούς,την αγωνία και την αβεβαιότητα που οδηγούν στην έλλειψη επαγγελματικής αποκατάστασης. Τα τελευταία χρόνια οι καθηγητες φυσικής αγωγής βιώνουν απόλυτη απαξίωση απο πλευράς διοίκησης. Κατά τα φοιτητικά μου χρόνια κυριαρχούσε ένα λογοπαίγνιο των αρχικών της σχολής μου (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) και γελούσα θυμάμαι, που να ήξερα πως η ανάλυση των ακρωνύμιων δεν θα είναι Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμου αλλά ΤΩΡΑ ΕΊΜΑΣΤΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΥΡΙΟ ΆΝΕΡΓΟΙ! Και τι άνεργοι ΜΕ ΠΕΡΓΑΜΗΝΕΣ πτυχία, μεταπτυχιακα,γνώσεις ξένων γλωσσών κ.α.
Τι και αν έγιναν διορισμοι μονίμων και προσλήψεις αναπληρωτων από τους 9600 και πλέον γυμναστές μόλις και μετα βιας 1700 εργάζονται έως την λήξη του σχολικού έτους. Η αναλογία των προσόντων του κλάδου σε σχέση με τις προσλήψεις μονο άνιση μπορεί να χαρακτηριστεί καθώς κατέχουμε τα περισσότερα μόρια που προέρχονται από μεταπτυχιακα, γνώσεις ξένων γλωσσών και πιστοποιήσεις (αλλες ειδικότητες διορίζονται με τα λιγοστα μόρια ή ακόμα και ελάχιστα), ενώ η μέση ηλικία μονιμοποίησης ανέρχεται στα 50 έτη!!!!
Σε αυτό το σημείο αναρωτιέμαι πόσο παραγωγικός μπορεί να είναι ένας καθηγητής φυσικής αγωγής όταν μονιμοποίειται σε αυτή την ηλικία; Ας αναλογιστεί κάνεις πως για την ορθή και ομαλή λειτουργία του μαθήματος ο καθηγητής φυσικής αγωγής οφείλει να δείχνει το ασκησιολογιο τους μαθητές/τριες και να συμμετέχει ενεργά σε αυτό!ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΑΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Κα. Υπουργέ από την προηγουμενη θητεία σας γνωρίζατε πως ως χώρα κατέχουμε το μεγαλύτερο δείκτη μάζας σώματος στην Ευρώπη και έναν από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως στις προσχολικες και σχολικές ηλικίες!Παρόλα αυτά κρινατε αναγκαία και επιτακτική την ένταξη της διδασκαλίας των αγγλικών στα νηπιαγωγεία και δεν μεριμνησατε καθόλου για την φυσικη αγωγή. Εσείς προχωρήσατε άμεσα στην πιλοτική εφαρμογή των αγγλικών και την επόμενη χρονιά στην καθολική εφαρμογή τους στο σχολικό πρόγραμμα παρ’ολες τις εξαγγελίες της προϊσταμένης σας( κ. Κεραμεως) αλλά και του αιτήματος που υπάρχει απο την ακαδημαϊκή κοινότητα της φυσικής αγωγής.
Παραλληλα, είναι δυνατόν στο χώρο του αθλητισμού να εντοπίζονται βίαια περιστατικά και απ ‘την θέση που βρεθήκατε ή που θα βρίσκεστε από την Δευτέρα να μην δίνετε την δέουσα προσοχή έτσι ώστε να εκπαιδευτουν οι νεες γενεές με πιο υγιεί πρότυπα;;;;
Πως ειναι δυνατόν κ. Ζαχαράκη να μην παρέχεται στην προσχολική ηλικία αυτό το χρήσιμο μάθημα ,να περιορίζεται η έκταση του στο σχολικό πρόγραμμα,να μας αντικαθιστά άλλος κλάδος( που το μάθημα της φυσικής αγωγής το ειχε ως επιλεγόμενο), να έχουν γίνει εξαγγελίες και θεσμοθέτησεις για 13 αθλητικά σχολεία και τελικά να μην γίνεται τίποτα;; Γιατί μας απαξιωνεται εντελώς ;; Ειναι αδικο πραγματικά το μάθημα της φυσικής αγωγής να βιώνει αυτόν τον εμπαιγμό και ο κατάλογος των ΠΕ11 να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο.
Κλείνοντας, η χώρα μας ανέκαθεν είχε να επιδείξει μεγάλο ζήλο σε ότι αφορά τον αθλητισμό άλλωστε εδω γεννήθηκε και άνθισε το Ολυμπιακό Ιδεώδες!Ηθελα να ήξερα κανένας υφυπουργός αθλητισμού έως σήμερα δεν έχει παρατηρήσει πως τα μετάλλια και οι διακρίσεις στο παγκόσμιο αθλητικό στερέωμα φθίνουν την τελευταία 15ετία ειδικά στις αναπτυξιακές ηλικίες;;;
Κα. Υπουργέ, αξιότιμοι/ες αναγνώστες/τριες εαν στο μέλλον θέλουμε να συνεχίσουμε να συγχαίρουμε τις παγκοσμίες επιτυχίες των αθλητών/τριων θα πρέπει να μεριμνήσουμε άμεσα για την βάση του αθλητισμου δηλαδή το Ελληνικό δημόσιο σχολείο!!! Από αυτό το πλαίσιο αγαπητοί/ες μου θα αποφοιτήσει ο/η επόμενος/η ολυμπιονίκης ,αυτός/η που θα συγχαρει τον/την ολυμπιονίκη αλλά και αυτός που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ύπαρξη των δύο ανωτέρω.
Δεν είναι κρίμα να διαιωνίζεται μια άσχημη εικόνα στον ελληνικο αθλητισμό;;; Ο αθλητισμός δύναται να δημιουργεί υγιής προσωπικότητες και στις μέρες μας με τόσα κρούσματα βίας θεωρώ πως είναι απαραίτητη και επιβεβλημένη η διδασκαλία του αθλητισμου σε όλες ανεξαιρέτως τις βαθμίδες .
Για τους παραπάνω λόγους κρίνεται αναγκαία μια πιο άμεση καταγραφή των λειτουργικών κενών ,η αντιστοιχία μονίμων προσλήψεων με βάση τις συνταξιοδοτησεις όπως σε άλλους κλάδους ,η ύπαρξη σαφέστατου και δεσμευτικου χρονοδιαγραμματος για τα αθλητικά σχολεία καθώς και για την εισαγωγή της φυσικής αγωγής στα νηπιαγωγεία. Ως πότε θα μείνουμε σε αυτό το παρωχημένο μοντέλο;;;
Σας καλώ κα.Ζαχαράκη από Δευτέρα όπως και όλους και όλες να στηρίξετε την προσπάθεια των καθηγητων φυσικής αγωγής ώστε να αποκτήσει ο κλάδος των ΠΕ11 το σεβασμό , την αναγνώριση και αίγλη των υπολοίπων εκπαιδευτικών!!!
Με σεβασμό Τ.Α.