Μαρούσι,  6 Απριλίου 2017

Εισηγητικό σημείωμα του υπουργού Παιδείας, Έρευνας  & Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου στη σημερινή συνέντευξη τύπου.

Η πολιτική που ακολουθούμε είναι: ενισχύουμε και βελτιώνουμε ότι έχει ήδη γίνει (γενίκευση ολοήμερου Δημοτικού, ορθολογισμός προγραμμάτων στο Γυμνάσιο, εκπαίδευση παιδιών με ειδικές ανάγκες, μαθητεία στα ΕΠΑΛ κτλ.) και προχωράμε σε νέες πρωτοβουλίες.

Σε μία εβδομάδα αναρτάται στη Διαβούλευση το

Σειρά τώρα έχει το . Η αρχιτεκτονική του μεταρρυθμιστικού σχεδίου που επεξεργαζόμαστε από τον Νοέμβριο και θα ανακοινωθεί στο τέλος Ιουνίου με ορίζοντα υλοποίησης την επόμενη τριετία έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

  1. Να (ανα)συγκροτηθούν οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου που προοδευτικά έχουν ακυρωθεί τις τελευταίες δεκαετίες. Σήμερα είναι σαν να μην υπάρχουν και σίγουρα δεν επιτελούν κανένα εκπαιδευτικό παιδαγωγικό ρόλο. Η (ανα)συγκρότηση του Λυκείου θα γίνει με την ριζική μείωση μαθημάτων, περισσότερες ώρες ανά μάθημα, περισσότερες επιλογές μαθημάτων.
  2. Αυτό θα οδηγήσει σιγά σιγά σε μία κανονικοποίηση της σημερινής κατάστασης του Λυκείου αναβαθμίζοντας την σημασία του Απολυτηρίου που σήμερα είναι ένα «χαρτί» χωρίς καμία ουσία.
  3. Στόχος η εισαγωγή στα ΑΕΙ με τον βαθμό απολυτηρίου και, άρα, κατάργηση του σημερινού τρόπου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
  4. Δημιουργία ενός πιο ευέλικτου πρώτου έτους στα ΑΕΙ.
  5. Δημιουργία διετών δομών που θα δίνουν επαγγελματικές πιστοποιήσεις ευρωπαϊκών προδιαγραφών υπό τη σκέπη των ΑΕΙ και στις οποίες θα έχουν προνομιακή πρόσβαση οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ.

Για την πραγματοποίηση όλων των παραπάνω έχουν δημιουργηθεί:

Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και Ανθρώπινου Δυναμικού (συγκροτήθηκε τον Φεβρουάριο με συμμετοχή εκπαιδευτικών και παραγωγικών φορέων)

Η Επιτροπή για τα Οικονομικά της Εκπαίδευσης (δεν υπήρξε καμία συστηματική μελέτη για τα οικονομικά της εκπαίδευσης από συστάσεως Ελληνικού Κράτους). Συγκροτήθηκε τον Φεβρουάριο και τα πρώτα πορίσματα αναμένονται τον Ιούνιο. Πρώτος στόχος να καθοριστούν οι ανελαστικές ανάγκες των εκπαιδευτικών θεσμών ώστε να μπορεί η «ψαλίδα» να κλείσει σε τρία χρόνια.

Τα Περιφερειακά Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας που θα συγκροτηθούν τον Μάιο (βλέπε παρακάτω) όπου θεσμικά θα συνυπάρχουν τα Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και Ερευνητικά Κέντρα μαζί με τα επιμελητήρια της Περιφέρειας για να διαμορφώσουν αναπτυξιακές προτάσεις).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025