Την αποφυγή αδικιών θέλει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας
Σημειώνουμε ότι τα όσα αναφέρει η Διδασκαλική Ομοσπονδία για τα δυσπρόσιτα συμφωνούν με τη θέση του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών για το ίδιο θέμα. Επίσης η ΔΟΕ δεν παραλείπει να αναφέρει το αίτημά της για την αναγνώριση ολόκληρης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών από 1/9/2010 κι έπειτα και πριν τη σύνταξη των νέων πινάκων τον Ιούνιο του 2015.
Βέβαια δεν είναι το μοναδικό θέμα που θίγεται στην επιστολή της ΔΟΕ καθώς από την πρώτη συνεδρίαση της άτυπης επιτροπής για το θέμα των μετατάξεων, πέρα από την ουσία του συγκεκριμένου ζητήματος, ανέδειξε και την ανάγκη της επανεξέτασης ολόκληρου του συστήματος των μεταθέσεων, αποσπάσεων, μετατάξεων καθώς και της μοριοδότησης των σχολικών μονάδων.
Για την εξέταση όλων αυτών των ζητημάτων είχε δημιουργηθεί, από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, επιτροπή στο Υπουργείο Παιδείας με τη συμμετοχή εκπροσώπων Δ.Ο.Ε. και Ο.Λ.Μ.Ε., η οποία όμως, και εξ αιτίας των πρόσφατων εκλογών, δεν προχώρησε στον απαιτούμενο αριθμό συνεδριάσεων και δεν έδωσε αποτελέσματα.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Δ.Ο.Ε. θεωρεί πως είναι απαραίτητη η επαναλειτουργία της επιτροπής το συντομότερο δυνατό. Έχουμε τονίσει πολλές φορές πως είναι πολύ σημαντική η αλλαγή όλου του συστήματος των μεταθέσεων.
Η ΔΟΕ επισημαίνει ότι «υπάρχουν τεράστιες αδικίες που δημιουργεί ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων, κάτι το οποίο αναδείχτηκε ακόμη πιο έντονα με τις αλλαγές που έγιναν στο σύστημα μοριοδότησης των δυσπρόσιτων σχολείων το Σεπτέμβριο του 2014. Χρειάζεται επανακαθορισμός με αντικειμενικά κριτήρια (δυσκολία πρόσβασης…) των σχολείων που θεωρούνται δυσπρόσιτα, αφού αυτή τη στιγμή χαρακτηρίζονται ως τέτοια σχολεία που στην πραγματικότητα δεν είναι ενώ άλλα που είναι, εξαιρούνται. Είναι απαραίτητο να χαρακτηριστούν και να οριστούν ως δυσπρόσιτες, συγκεκριμένες σχολικές μονάδες οι οποίες και θα έχουν την ανάλογη μοριοδότηση».
Επαναπροσδιορισμό όμως, σύμφωνα με τη ΔΟΕ, χρειάζεται και όλο το σύστημα μοριοδότησης σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, αρχικά, και Περιφέρειας Εκπαίδευσης, στη συνέχεια, με κεντρικό, όμως, συντονισμό και έλεγχο και ενιαία κριτήρια, ώστε να αποφεύγονται τα κραυγαλέα περιστατικά που παρουσιάζονται στο ισχύον σύστημα.
Η ΔΟΕ θεωρεί ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό το να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστική συζήτηση επί αυτών των σημαντικών για τη ζωή των εκπαιδευτικών θεμάτων και γι’ αυτό το λόγο ζητά την άμεση επαναλειτουργία της συγκεκριμένης επιτροπής.