Τα ΣΔΕ είναι σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και όχι «δεύτερης» κατηγορίας. Όχι στον εμπαιγμό του Υπουργείου. Άμεση χρηματοδότηση ΤΩΡΑ και λήψη όλων των μέτρων για τη λειτουργία τους.

Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας επιτελούν ένα σημαντικότατο έργο που στόχο έχει την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού μέσα από την παροχή της δυνατότητας πρόσβασης των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων στο μορφωτικό αγαθό.

Στα χρόνια της λειτουργίας τους εκατοντάδες εκπαιδευόμενοι επανεντάχθηκαν κοινωνικά, επαγγελματικά και αποκόμισαν γνώσεις και πτυχία που τους βοήθησαν να αλλάξουν τη ζωή τους. Ένα μεγάλο ποσοστό των αποφοίτων των ΣΔΕ συνέχισε στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ, Γενικό Λύκειο) και μερικοί προχώρησαν στο Πανεπιστήμιο κι έλαβαν τίτλους ανώτατων ιδρυμάτων. Τα επτά ΣΔΕ που λειτουργούν στη Θεσσαλονίκη έχουν τη δική τους αξιόλογη συμβολή σ αυτήν την κατεύθυνση.
Παρόλα αυτά, στα χρόνια της λειτουργίας τους αντιμετωπίστηκαν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις ως «δεύτερης κατηγορίας» σχολεία, με σοβαρά προβλήματα στην έγκαιρη στελέχωση τους και τη χρηματοδότηση τους.

Ωστόσο, ο κατήφορος της εγκατάλειψης τους από την κυβέρνηση τη φετινή χρονιά, όχι μόνο δυσχεραίνει τη λειτουργία τους αλλά τείνει να την καταστήσει αδύνατη!
Από το Δεκέμβριο 48 διευθυντές Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας με επιστολή τους προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, επισημαίνουν το τραγικό αδιέξοδο υπολειτουργίας των σχολείων, τον αρνητικό τους αντίκτυπο στο εκπαιδευτικό έργο και τους εκπαιδευόμενους και τονίζουν ότι δεν υπάρχουν πια περιθώρια αναμονής.

Όχι στον εμπαιγμό του Υπουργείου.

Το υπουργείο Παιδείας ,αντί να σκύψει στα προβλήματα των ΣΔΕ και να δώσει άμεση λύση, προχώρησε σε μια ανακοίνωση, με την οποία ουσιαστικά υποστηρίζει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα! στη χρηματοδότηση και στελέχωση των ΣΔΕ, εμπαίζοντας τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευόμενους των ΣΔΕ.

Για ποια έγκαιρη και επαρκή στελέχωση μιλάμε όταν:

οι ωρομίσθιοι τη σχολική χρονιά 2016-17 έφτασαν στα σχολεία τον Μάιο, υποχρεώνοντας εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους σε προσέλευση τα Σάββατα και όλο τον Ιούλιο πέρυσι η διαδικασία ξεκίνησε τον Ιανουάριο και ολοκληρώθηκε σε κάποια σχολεία τον Απρίλιο.

την τρέχουσα χρονιά τα μαθήματα γίνονται με τον διευθυντή, τον υποδιευθυντή και κάποιους εκπαιδευτικούς που αποσπάστηκαν από τη μέση εκπαίδευση στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Φυσικά 2, 3 ή 4 εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολείο δεν καλύπτουν όλες τις ειδικότητες. Για τις ειδικότητες που λείπουν, γίνεται προσπάθεια να καλυφθούν οι ώρες με εθελοντική υπέρβαση του ωραρίου των καθηγητών, με διδασκαλία και άλλων αντικειμένων εκτός της ειδικότητάς τους και με εθελοντές καθηγητές
Και μετά από όλα αυτά το ΙΝΕΔΙΒΙΜ εμφανίζεται να πανηγυρίζει παρουσιάζοντας ως κατόρθωμα μία αυτονόητη κατάσταση, δηλαδή τη σχετική ομαλοποίηση της κατάστασης την τρέχουσα χρονιά.

Για ποια «επαρκή» τη χρηματοδότηση μιλάμε όταν:

τα ΣΔΕ έμειναν εδώ και 1,5 χρόνο με ελλιπή ή και χωρίς καθόλου χρηματοδότηση.
Ανύπαρκτη είναι η χρηματοδότηση της τρέχουσας χρονιάς, ακόμα και για βασικές δαπάνες όπως γραφική ύλη, συντήρηση των μηχανημάτων και καθαριότητα.
Τα ΣΔΕ φέτος λειτουργούν αποκλειστικά χάρη στο φιλότιμο και τον εθελοντισμό των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευομένων. Η χρηματοδότηση για τις άμεσες λειτουργικές ανάγκες (φωτοτυπικό χαρτί, μελάνια, μαρκαδόρους, είδη υγιεινής και καθαρισμού) γίνεται βασικά από τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευομένους.
Ακόμη και για την απαρχαιωμένη τεχνολογική υποδομή (φορητοί υπολογιστές, προβολικά μηχανήματα, εκτυπωτές, φωτοτυπικά) δεν υπάρχουν κονδύλια στοιχειώδους συντήρησης και λειτουργίας της.
Η απουσία υπαλλήλων καθαριότητας σε αρκετά από τα ΣΔΕ δημιουργεί προβλήματα που όχι απλά παρακωλύουν την απρόσκοπτη λειτουργία αλλά θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των εκπαιδευόμενων και προσβάλλουν και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.!

Να μπει τέλος στο τραγικό αδιέξοδο των ΣΔΕ.
Άμεση χρηματοδότηση των ΣΔΕ ΤΩΡΑ και λήψη όλων των μέτρων για τη λειτουργία τους.

Απαιτούμε από την κυβέρνηση και το Υπουργείο να προχωρήσει εδώ και τώρα στην ικανοποίηση των αιτημάτων των Διευθυντών, των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευομένων των ΣΔΕ, εξασφαλίζοντας την άμεση χρηματοδότηση τους.

Το Δ.Σ. της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ σε συνεργασία και συνεννόηση με τους συλλόγους διδασκόντων των ΣΔΕ της πόλης μας προτείνει την πραγματοποίηση συνέντευξης τύπου των ΕΛΜΕ-Θ για τη δημοσιοποίηση του προβλήματος καθώς και παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΜΑΘ και συνάντηση με την υπουργό

Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να προχωρήσει σε κινητοποίηση- συνάντηση με τον Υπουργό

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025