: Στο τραπέζι των συζητήσεων  βρίσκονται τα μέτρα για την ασφαλή επιστροφή των παιδιών στα . Εγιναν οι πρώτοι μόνιμοι στην εκπαίδευση.

Τα προβλήματα που έχει ν΄αντιμετωπίσει το Υπουργείο Παιδείας είναι τεράστια (πανδημία, κάλυψη όλων των θέσεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μόνιμο και αναπληρωτές, αποτελέσματα πανελλαδικών, μετεγγραφές, άνοιγμα πανεπιστημίων κ.ά). Η εξέλιξη της πανδημίας θα ορίσει και τον τρόπο με τον οποίο θα ανοίξουν τα σχολεία φέτος και γι΄αυτόν τον λόγο, όλα τα σενάρια, βρίσκονται πάνω στο τραπέζι της πολιτικής ηγεσίας. Για την ώρα δεν υπάρχει απόφαση, για μετάθεση της της ημερομηνίας έναρξης των μαθημάτων, η οποία έχει ορισθεί για τις 7 Σεπτεμβρίου, ούτε όμως και για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσουν τα σχολεία.

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως αναφερόμενη στο συγκεκριμένο ζήτημα τόνισε ότι «το άνοιγμα των σχολείων έχει οριστεί για τις 7 Σεπτεμβρίου, με βάση τα σημερινά τα επιδημιολογικά δεδομένα και ότι για αυτό το λόγο δεν έχουμε κάνει ακόμη ανακοινώσεις για τον τρόπο επαναλειτουργίας των σχολείων». Η ίδια πρόσθεσε ότι «πολύ νωρίς να πάρουμε αποφάσεις σχετικά με την επανέναρξη που έχει δρομολογηθεί σε πέντε εβδομάδες και οι όποιες αποφάσεις θα πρέπει να ληφθούν στη βάση των τελευταίων επιδημιολογικών δεδομένων».

Σχετικά με τα σενάρια για την ασφαλή επιστροφή των παιδιών στις σχολικές μονάδες της χώρας, η υπουργός δήλωσε ότι υπάρχουν πολλά τα οποία έχουν συζητηθεί για την επάνοδο των μαθητών στο σχολείο, όπως να είναι όλα τα παιδιά στο σχολείο με αυξημένα μέτρα προστασίας και το ενδεχόμενο της εκ περιτροπής διδασκαλίας.Η αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού στην χώρα απασχολεί και το υπουργείο Παιδείας και όπως είπε η κ. Κεραμέως «είναι σαφές ότι υπάρχει μια έξαρση και παραμένει πρώτο μέλημα μας η προστασία της δημόσιας υγείας». Σχετικά με τα παιδιά ,στις πρώτες τάξεις του δημοτικού και το κατά πόσο μπορούν να ακολουθήσουν τα μέτρα η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι «όπως έδειξε η προηγούμενη εμπειρία και τα μικρά παιδιά μπορούν να προσαρμοστούν πολύ καλά». Για την εξεταστική του Σεπτεμβρίου στα ΑΕΙ , η κυρία Κεραμέως υπογράμμισε ότι έχουν δοθεί οδηγίες στα πανεπιστήμια και υπάρχει η επιλογή της εξ αποστάσεως εξέτασης αλλά και δια ζώσης, αναλόγως με τις συνθήκες.

Κατά τα λοιπά, όλες οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, αυτή τη στιγμή δουλεύουν πυρετωδώς ώστε να ολοκληρωθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές του εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου να είναι όσο το δυνατόν όλοι στις θέσεις τους. Στο πλαίσιο αυτό γίνονται απανωτές συσκέψεις με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Φέτος ενημερώθηκαν νωρίτερα οι αναπληρωτές για τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όπου θα υπηρετήσουν, ικανοποιώντας έτσι και ένα πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών, που θέλουν να γνωρίζουν εγκαίρως τον τόπο εργασίας τους. Στόχος είναι οι αναπληρωτές να υποβάλλουν αιτήσεις στις Διευθύνσεις περίπου στα μέσα Αυγούστου για να αρχίσει, κατ΄ αυτόν τον τρόπο, η ροή προσλήψεων των αναπληρωτών μέσα στο 3ο δεκαήμερο του Αυγούστου, ώστε οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν νωρίτερα σε ποιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα τοποθετηθούν και σε ποια σχολεία τελικά θα υπηρετήσουν.

Εγιναν οι πρώτοι μόνιμοι στην εκπαίδευση

Στο μεταξύ ολοκληρώθηκε σήμερα η διαδικασία των μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή, και είναι οι πρώτοι μετά από μια δεκαετία αδιοριστίας στον χώρο της εκπαίδευσης. Οι διορισμοί, που αγγίζουν τους 3.445 (1817 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και 1628 εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ διαφόρων κλάδων). Μετά τη δημοσίευση της απόφασης διορισμών στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, θα ακολουθήσει ανακοίνωση προς ενημέρωση των διορισθέντων για τις ημερομηνίες κατά τις οποίες οφείλουν να παρουσιαστούν για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε σχετικά: «Με ιδιαίτερη ικανοποίηση ολοκληρώνουμε σήμερα τη διαδικασία διορισμού 3.445 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Πρόκειται για αγωγή και εκπαίδευση απαραίτητες για την ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τη βελτίωση και αξιοποίηση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων τους. Ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά στη δημιουργία σταθερών μαθησιακών δεσμών και να βελτιώσει έτι περαιτέρω την εξέλιξη των μαθητών. Καλή σταδιοδρομία στους εκπαιδευτικούς μας και καλή νέα σχολική χρονιά σε όλους.».

Οι νεοδιοριζόμενοι θα τοποθετηθούν προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ ή ΠΥΣΕΕΠ).

Τέλος, για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών των σχολείων τους, το υπουργείο Εσωτερικών ενέκρινε, την κατανομή ποσού 28.000.000,00 € από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους έτους 2020, σε όλους τους Δήμους της Χώρας.

Με πληροφορίες από

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025