H ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
Για τους υποψήφιους Διευθυντές σχολικών μονάδων
Απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να θέσουν υποψηφιότητα είναι η 8ετής διδακτική προϋπηρεσία και η πιστοποιημένη γνώση Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), επιπέδου 1.
Ως επιπλέον μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων θεωρούνται η διοικητική εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση τους (67% επί της συνολικής μοριοδότησης) και η γνώμη του Συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στο οποίο επιθυμούν να βάλλουν υποψηφιότητα (33% επί της συνολικής μοριοδότησης).
Κάθε υποψήφιος/α μπορεί να βάλει υποψηφιότητα σε δυο το πολύ σχολικές μονάδες, εφόσον έχει υπηρετήσει σε αυτές την τελευταία πενταετία.
ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΤΕΙ Ο ΑΙΡΕΤΟΣ Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ
Άπειρα αναπάντητα ερωτήματα δημιουργεί η ανακοίνωση του υπουργείου παιδείας για τον νέο τρόπο επιλογής των Δντών εκπαίδευσης και των Δντών σχολικών μονάδων, όπως:
1.Ποτέ δεν υπήρξε περιορισμός των δηλώσεων προτίμησης σε δυο μόνο σχολικές μονάδες. Οι υποψήφιοι ,από τότε που υπάρχει ο Δντής με θητεία(1986) μπορούσαν να δηλώσουν όλα τα σχολεία του ΠΥΣΠΕ. Πώς τώρα θα δηλώνουν μόνο δύο σχολεία; Είναι συνταγματικό αυτό;
2.Πώς θα ψηφίζει ο σύλλογος διδασκόντων; φανερά; μυστικά; με κριτήρια; θα μπορούν οι υποψήφιοι να κάνουν ένσταση ,όπως γινόταν ως τώρα και πού; Αν π.χ. η ψηφοφορία μεταξύ τριών υποψηφίων είναι 6 -6-6 τι θα γίνεται τότε; θα τηρούνται πρακτικά; θα κατατίθενται βαθμολογίες;
3.Πώς ένας σύλλογος διδασκόντων θα κρίνει έναν συνάδελφο για τη θέση του Δντή όταν αυτός δεν έχει διατελέσει Δντής; Σε τι ακριβώς θα τον κρίνει; Στη διοίκηση που δεν άσκησε;
4.Οι υποψήφιοι Δντές εκπαίδευσης πώς θα κρίνονται από τους Δντές σχολικών μονάδων όταν θα δηλώνουν άλλη δνση από αυτή που υπηρετούν;
π.χ. Όταν κάποιος υπηρετεί στα Γιάννενα και δηλώνει και τη Θεσπρωτία θα ψηφίζουν και οι Δντές της Θεσπρωτίας; και από που γνωρίζουν τη λειτουργία του;
5.Μπορεί να αποτελέσουν Συμβούλιο Επιλογής οι Δντές σχολικών μονάδων και οι σύλλογοι διδασκόντων;
6.Κάποιος που υπηρετεί ως σχολικός σύμβουλος και θέλει να γίνει δντής σχολείου ή κάποιος που είναι αποσπασμένος στο εξωτερικό ,ή εκτός σχολείου, από ποιο σύλλογο διδασκόντων θα κριθεί;
7.Ποιοι Δντές σχολικών μονάδων θα επιλέξουν τους Δντές εκπαίδευσης; οι υπηρετούντες ή αυτοί που θα επιλεγούν τώρα; Κι αν τους επιλέξουν οι δεύτεροι από πού γνωρίζουν τη λειτουργία τους ,αφού αρκετοί ή όλοι δεν ήταν Δντές το προηγούμενο διάστημα;
Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που περιμένουν απάντηση. Είναι προφανές όμως ότι το υπουργείο παιδείας με τα “καινοφανή” που εισάγει έναν και μόνο στόχο έχει. Τον πλήρη κομματικό έλεγχο της διοίκησης της εκπαίδευσης ,κατά το πρότυπο της επιλογής των περιφερειακών Δντών. Οι σχολικοί σύμβουλοι π.χ δεν το ενδιαφέρουν γι αυτό και μιλά για παράταση. Αλήθεια γιατί παράταση μόνο στους συμβούλους κι όχι σε όλα τα στελέχη μέχρι να ψηφιστεί ένας κοινά αποδεκτός νόμος; γιατί τόση βιασύνη για τα στελέχη διοίκησης;
Όμως το υπουργείο παιδείας προχωρά και σε κάτι ακόμη πιο πρωτόγνωρο που ούτε η Διαμαντοπούλου είχε τολμήσει να το διαπράξει ,παρότι το συζητούσε έντονα. Καταργεί τους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών από τα Συμβούλια Επιλογής. Κι αυτό γίνεται για πρώτη φορά από την ίδρυση του θεσμού το 1926.Ουσιαστικά μετά την απόφαση του Αρσένη το 1998 ,που αφαίρεσε αρμοδιότητες από τα υπηρεσιακά συμβούλια, την “αποπομπή” των αιρετών από τα πειθαρχικά με το νόμο Ραγκούση ,έρχεται τώρα και η απόφαση της σημερινής κυβέρνησης που αφαιρεί και άλλες αρμοδιότητες, των αιρετών ,από τα συμβούλια. Επί της ουσίας ο θεσμός του αιρετού δεν θα υπάρχει. Η διοίκηση θα αποφασίζει μόνη της.
Η ΔΟΕ οφείλει να πάρει άμεσα θέση για το θέμα και να αποτρέψει την ψήφιση διατάξεων που είναι αντίθετες με τις θέσεις του κλάδου και που είναι βέβαιο ότι θα τραυματίσουν ανεπανόρθωτα το παιδαγωγικό κλίμα στα σχολεία.
Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ Facebook