Βουλή. O Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, καλώντας τους Βουλευτές να ψηφίσουν τη νέα τροπολογία για την κατάργηση της Τράπεζας των Θεμάτων,ανέφερε οτι “Τα μηνύματα που έχουμε είναι ότι αυτό ανακούφισε όλα τα παιδιά, όλους τους μαθητές και σήκωσαν ψηλά το κεφάλι και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι και δια αυτού του τρόπου θα μπορούν να έχουν ένα αυτόνομο διδακτικό ρόλο.Η Τράπεζα των Θεμάτων, αν πήγαινε από την επόμενη και τη μεθεπόμενη χρονιά και στη συνέχεια, καταλαβαίνετε ότι θα αύξανε τρομακτικά τη σχολική διαρροή, καθώς ο βαθμός δυσκολίας θα μεγάλωνε την αποχώρηση των παιδιών, δηλαδή το να μείνουν στην ίδια τάξη και να φύγουν από το εκπαιδευτικό σύστημα.
Για να μπορέσω να εξηγήσω και στους πολίτες που μας παρακολουθούν τι είναι η Τράπεζα Θεμάτων, είναι μια τυποποίηση της εξεταστικής διαδικασίας μέσα από γνωστές ερωτήσεις και απαντήσεις σε όλη τη διδακτέα ύλη. Από αυτό, από την Τράπεζα των Θεμάτων σε όλη την Ελλάδα, το 50% των θεμάτων των προαγωγικών τάξεων του Λυκείου θα μπαίνει από αυτήν την Τράπεζα και το 50% από τους διδάσκοντες.
Καταλαβαίνετε ότι με τον τρόπο αυτό καταργείται η αυτονομία του δασκάλου, του καθηγητή, να διδάσκει με τον τρόπο που θέλει, παρακολουθώντας το ρυθμό των μαθητών, έτσι ώστε να είναι επιτυχία ένας μαθητής με χαμηλές επιδόσεις να πάει λίγο καλύτερα και έτσι ώστε να εμπιστεύεται τον καθηγητή και το δάσκαλό του ότι αυτά στα οποία θα εξεταστεί είναι αυτά τα οποία έχει διδαχθεί.
Από την άλλη μεριά, έχουμε την Τράπεζα Θεμάτων, όπου ανεξάρτητα από το τι έχει διδάξει και το πώς το έχει διδάξει το μαθητή ο δάσκαλος και ο καθηγητής, η δασκάλα και η καθηγήτρια ακριβέστερα, θα προστρέχει σε προκαθορισμένες ερωτήσεις- απαντήσεις, που ενδεχομένως δεν έχει διδαχθεί.
Καταλαβαίνετε ότι αυτή η φαινομενική αντιμετώπιση ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων σε όλη την Ελλάδα εξομοιώνει παιδιά μιας υποβαθμισμένης περιοχής -όπου οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται με νύχια και με δόντια να κρατήσουν τα παιδιά στο σχολείο- με ένα καλό σχολειό, με παιδιά με υψηλές επιδόσεις και τελικώς βάζοντας ίδιας δυσκολίας θέματα σε όλους τους μαθητές. Καταλαβαίνετε ότι αυτοί που πληρώνουν τη νύφη είναι οι μαθητές χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων, με λειψή δυνατότητα να κάνουν φροντιστήρια, άρα και λειψές επιδόσεις.
Βέβαια, ένα πρόσθετο στοιχείο, που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την Τράπεζα Θεμάτων είναι το εξής. Με το υπάρχον σύστημα, πριν το καταργήσουμε και με αυτό το νομοσχέδιο και με το μεθαυριανό, συνυπολογίζονταν ο βαθμός που έπαιρνε το παιδί στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ και Β’ Λυκείου στην είσοδο στα πανεπιστήμια. Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο καταργούμε τον συνυπολογισμό του βαθμού Α’ και Β’ Λυκείου για τα πανεπιστήμια, ώστε πια πραγματικά ο βαθμός αυτός να αντανακλά μόνο μια επίδοση σε ένα σχολειό και να έχει ένα αυτόνομο ρόλο το Λύκειο.”