Στο 3,84% ανέρχεται το ποσοστό των μαθητών που το 2014-15 φοιτούσαν στη Γ Γυμνασίου και δε συνέχισαν τη φοίτησή τους στην Α Λυκείου. Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΤΥΕ – Διόφαντος, τα οποία διαβιβάστηκαν στη Βουλή ως συνοδευτικό έγγραφο γραπτής απάντησης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη, οι περιοχές με τη μεγαλύτερη σχολική διαρροή από τη Γ Γυμνασίου στην Α Λυκείου είναι τα Δωδεκάνησα και η Ροδόπη με ποσοστό 8,37% και 8,02% αντίστοιχα.
Πάνω από το γενικό μέσο όρο του 3,84% βρίσκονται 12 περιοχές, όπως φαίνεται και στον πίνακα που ακολουθεί. Οι υπόλοιπες 39 περιοχές εμφανίζουν ποσοστό μικρότερο του 3,84% ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά σχολικής διαρροής εντοπίζονται σε Πέλλα, Φλώρινα, Σάμο, Καρδίτσα, Κοζάνη.
Σε Αττική και Θεσσαλονίκη 1522 και 438 μαθητές της Γ Γυμνασίου δεν συνέχισαν τη φοίτησή τους, σε σύνολο 31833 και 10294 μαθητών αντίστοιχα, με αποτέλεσμα το ποσοστό να διαμορφώνεται στο 4,85% και 4,25%.
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων υλοποιεί δράσεις που στοχεύουν στην καταπολέμηση φαινομένων σχολικής διαρροής. Στο πλαίσιο του Προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο» που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2014-2015 από το ΥΠΠΕΘ σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δημόσιας Τάξης και άλλους εμπλεκόμενους φορείς (όπως ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ, Σ.Ε.ΓΑ.Σ., ΕΣΔΥ, Ο.Κ.Α.Ν.Α) πραγματοποιήθηκαν προγράμματα που στόχο είχαν τη σωστή πληροφόρηση, την παροχή γνώσεων στους μαθητές και την ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων που θα συμβάλουν στην διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων. Το Πρόγραμμα «Κοινωνικό Σχολείο», περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, τους θεματικούς άξονες: Ρατσισμός και Ανθρώπινα Δικαιώματα, καθώς και Ναρκωτικά και Σχολικός Εκφοβισμός.
Επίσης, από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. τα τελευταία χρόνια έχει εισαχθεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ένας καινοτόμος θεσμός συμβουλευτικής υποστήριξης, «Οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (ΣΣΝ)», οι οποίοι λειτουργούν στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και σκοπός τους είναι να προσφέρουν υποστηρικτική συμβουλευτική βραχείας διάρκειας σε γονείς, μαθητές, αλλά και εκπαιδευτικούς. Οι υπηρετούντες στους ΣΣΝ δρουν ως ενδιάμεσοι σύμβουλοι στοχεύοντας στην κάλυψη των ψυχοκοινωνικών αναγκών των σχολικών μονάδων.
Επιπλέον, με εγκύκλιο, ενημερώθηκε η σχολική κοινότητα ότι λειτουργούν 79 Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ), τα οποία παρέχουν στήριξη σε μαθητές, νέους έως 25 ετών, γονείς-κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς στα θέματα σταδιοδρομίας (εκπαιδευτικής, επαγγελματικής) και κοινωνικής ανάπτυξης, καθώς και έγκυρη πληροφόρηση σχετικά με θέματα εκπαιδευτικών και επαγγελματικών διεξόδων και συνεργάζονται με φορείς της σχολικής κοινότητας και κοινωνικούς εταίρους (οικονομικούς, εκπαιδευτικούς, πολιτιστικούς φορείς κ.α.).
Επιπροσθέτως, τα ΚΕΣΥΠ υποστηρίζουν την εφαρμογή του ΣΕΠ στα σχολεία αρμοδιότητάς τους και συνεργάζονται με τους Σχολικούς Συμβούλους, που έχουν την παιδαγωγική καθοδήγηση, καθώς και τους εκπαιδευτικούς, που υλοποιούν θέματα του διδακτικού αντικειμένου «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός». Ο θεσμός του Επαγγελματικού Προσανατολισμού εφαρμόζεται διδακτικά τόσο στην τάξη, στο πλαίσιο των ωρολογίων προγραμμάτων της Γ’ τάξης Γυμνασίου (τρίμηνο βιωματικών δράσεων – συνθετικών εργασιών project με διδακτικό αντικείμενο-μάθημα: «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός), όσο και στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας.
Χαμηλό το ποσοστό των μαθητών που επανέλαβαν την τάξη
Σε χαμηλά επίπεδα ανέρχεται το ποσοστό των μαθητών που επανέλαβαν την τάξη καθώς αυτοί ανέρχονται σε 1406 σε σύνολο 98.110 με το ποσοστό να διαμορφώνεται στο 1.43%
ΣΧΟΛΕΙΟ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΑΞΗΣ |
ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ | 883 |
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ | 459 |
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | 63 |
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ | 1 |
ΣΥΝΟΛΟ | 1.406 |
ΠΕΡΙΟΧΗ | ΔΕΝ ΣΥΝΕΧΙΣΤΗΚΕ Η ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΗΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ | ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ | ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΑΘΗΤΩΝ- ΔΕΝ ΣΥΝΕΧΙΣΑΝ |
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ |
178 | 2126 | 8,37% |
ΡΟΔΟΠΗ |
70 | 873 | 8,02% |
ΛΕΥΚΑΔΑ |
18 | 252 | 7,14% |
ΚΙΛΚΙΣ |
49 | 695 | 7,05% |
ΞΑΝΘΗ |
77 | 1111 | 6,93% |
ΛΕΣΒΟΥ |
66 | 1039 | 6,35% |
ΑΤΤΙΚΗ |
1522 | 31383 | 4,85% |
ΤΡΙΚΑΛΑ |
56 | 1174 | 4,77% |
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ |
438 | 10294 | 4,25% |
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ |
17 | 425 | 4,00% |
ΡΕΘΥΜΝΟ |
37 | 951 | 3,89% |
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ |
5 | 130 | 3,85% |
ΗΜΑΘΙΑ |
55 | 1457 | 3,77% |
ΜΑΓΝΗΣΙΑ |
67 | 1828 | 3,67% |
ΕΥΒΟΙΑ |
75 | 2050 | 3,66% |
ΣΕΡΡΕΣ |
53 | 1506 | 3,52% |
ΚΥΚΛΑΔΕΣ |
42 | 1218 | 3,45% |
ΕΒΡΟΣ |
41 | 1195 | 3,43% |
ΑΧΑΪΑ |
100 | 3009 | 3,32% |
ΗΡΑΚΛΕΙΟ |
106 | 3354 | 3,16% |
ΚΑΒΑΛΑ |
44 | 1395 | 3,15% |
ΖΑΚΥΝΘΟΣ |
13 | 438 | 2,97% |
ΦΩΚΙΔΑ |
7 | 253 | 2,77% |
ΜΕΣΣΗΝΙΑ |
40 | 1448 | 2,76% |
ΧΑΝΙΑ |
46 | 1691 | 2,72% |
ΙΩΑΝΝΙΝΑ |
36 | 1335 | 2,70% |
ΧΙΟΣ |
13 | 495 | 2,63% |
ΚΟΡΙΝΘΙΑ |
37 | 1437 | 2,57% |
ΦΘΙΩΤΙΔΑ |
35 | 1362 | 2,57% |
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ |
28 | 1108 | 2,53% |
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ |
10 | 398 | 2,51% |
ΔΡΑΜΑ |
24 | 958 | 2,51% |
ΛΑΚΩΝΙΑ |
18 | 726 | 2,48% |
ΑΡΚΑΔΙΑ |
18 | 747 | 2,41% |
ΗΛΕΙΑ |
33 | 1374 | 2,40% |
ΑΡΓΟΛΙΔΑ |
21 | 933 | 2,25% |
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ |
49 | 2192 | 2,24% |
ΛΑΣΙΘΙΟΥ |
17 | 765 | 2,22% |
ΠΙΕΡΙΑ |
30 | 1365 | 2,20% |
ΠΡΕΒΕΖΑ |
12 | 580 | 2,07% |
ΒΟΙΩΤΙΑ |
21 | 1045 | 2,01% |
ΓΡΕΒΕΝΑ |
5 | 255 | 1,96% |
ΑΡΤΑ |
11 | 611 | 1,80% |
ΚΑΣΤΟΡΙΑ |
8 | 468 | 1,71% |
ΚΕΡΚΥΡΑ |
16 | 1044 | 1,53% |
ΛΑΡΙΣΑ |
41 | 2753 | 1,49% |
ΚΟΖΑΝΗ |
21 | 1572 | 1,34% |
ΚΑΡΔΙΤΣΑ |
12 | 963 | 1,25% |
ΣΑΜΟΣ |
4 | 355 | 1,13% |
ΦΛΩΡΙΝΑ |
6 | 544 | 1,10% |
ΠΕΛΛΑ |
15 | 1430 | 1,05% |
ΣΥΝΟΛΟ | 3763 | 98110 | 3,84% |
Η γραπτή απάντηση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη στην ερώτηση 1468/26-11-2015, την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Γιώργος Στύλιος σχετικά με τη σχολική διαρροή.