Σχολεία – Τι αναφέρει το ενημερωτικό του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων
Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 13 Μαρτίου 2025 και χρονοδιάγραμμα για τις μεταθέσεις στη ΔΕ
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Σας ενημερώνω ότι το ΚΥΣΔΕ πρόκειται να συνεδριάσει την Πέμπτη 13 Μαρτίου με τα παρακάτω θέματα στην ημερήσια διάταξη:
1.Αιτήσεις εκπαιδευτικών ΔΕ για παραίτηση από την υπηρεσία
2.Θέματα μεταθέσεων 2025
3.Θέματα αποσπάσεων 2025
4.Αποδέσμευση εκπαιδευτικού ΔΕ σχετικά με μετάταξη σε θέση ΕΔΙΠ σε συμμόρφωση δικαστικής απόφασης
5.Παράταση απόσπασης εκπαιδευτικού ΔΕ στο Ευρωπαϊκό Κέντρο για την ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (CEDEFOP) με την ιδιότητα του εθνικού εμπειρογνώμονα
6.Αιτήσεις στελεχών εκπαίδευσης για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου.
Δείτε επίσης Σχολεία σε κρίση: Αδυνατούν να λειτουργήσουν λόγω έλλειψης αναγκαίων υλικών – αναλώσιμων
Χρονοδιάγραμμα ενεργειών και συνεδριάσεων για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών ΔΕ 2025
Στις υπ. αριθμ. 24061/Ε2/4-3-2025 & 24073/Ε2/4-3-2025 εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ “Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού ΔΕ για τις μεταθέσεις του έτους 2025 (α) από περιοχή σε περιοχή και (β) στα ΚΕΔΑΣΥ και στις ΣΜΕΑΕ, συμπεριλαμβανομένων των Ε.Ε.Ε.ΕΚ. και των ΤΕ” δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές και δεν υιοθετούνται οι θέσεις του κλάδου. Τουναντίον μάλιστα. Σε αυτές τις εγκυκλίους, η μόνη διαφορά σε σχέση με προηγούμενες χρονιές είναι η αναφορά στα Ωνάσεια Σχολεία, ότι “αίρεται η οριστική τοποθέτηση (οργανική) των εκπαιδευτικών στις εν λόγω σχολικές μονάδες και οι εκπαιδευτικοί αυτοί τίθενται στη διάθεση των οικείων ΠΥΣΔΕ”.
Έως τις 12 Μαρτίου (από περιοχή σε περιοχή) και έως τις 13 Μαρτίου (στην ΕΑΕ) πρέπει να καταχωρίσουν οι ΔΔΕ, μετά από γνώμη των ΠΥΣΔΕ και με βάση τις δηλώσεις των Διευθυντών των Σχολικών Μονάδων, τους πίνακες κενών – πλεονασμάτων στο σύστημα e-DataCenter και έως τις 14 Μαρτίου οι ΠΔΕ.
Έτσι λοιπόν, τα ΠΥΣΔΕ πρόκειται να συνεδριάσουν για τον προσδιορισμό οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων έτους 2025 το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 12 Μαρτίου. Μετά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις 13 Μαρτίου, που σε ότι αφορά στις μεταθέσεις πρόκειται να εξεταστούν αμφισβητούμενες περιπτώσεις ως προς τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης, οι επόμενες συνεδριάσεις του Συμβουλίου θα πραγματοποιηθούν από 19 έως 21 Μαρτίου όπου θα έχουμε, εκτός απροόπτου, την ανακοίνωση όλων των μεταθέσεων.
Είναι δεδομένο ότι θα προσπαθήσουμε να συμβάλλουμε, κατά το δυνατόν, στο να πραγματοποιηθούν οι διαδικασίες με απόλυτη διαφάνεια. Θα ελέγξουμε ενδελεχώς τους πίνακες κενών – πλεονασμάτων για την ορθότητά τους και θα κινηθούμε με γνώμονα τα δίκαια αιτήματα και τις θέσεις του κλάδου, όπως αυτές αποτυπώνονται στα 2 τελευταία Συνέδρια της ΟΛΜΕ (20ο & 21ο) , μερικές απ’ τις οποίες παραθέτω κατά το μέρος που αφορούν στην τεκμηρίωση της θέσης μας.
Αποφάσεις 20ου Συνεδρίου ΟΛΜΕ
Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα. Κλιμάκωση μείωσης του ωραρίου με βάση την προϋπηρεσία, θεσμοθέτηση μιας νέας κατηγορίας για τους εκπαιδευτικούς που έχουν συμπληρώσει τα 28 χρόνια υπηρεσίας, ώστε να έχουν και αυτοί κατά δύο ώρες μείωση στο υποχρεωτικό τους ωράριο.
Μείωση του διδακτικού ωραρίου λόγω προβλημάτων υγείας, όπως ισχύει και για τους υπολοίπους δημοσίους υπαλλήλους.
Μέχρι δύο σχολεία για κάλυψη ωραρίου. Μείωση διδακτικού ωραρίου κατά 1 ώρα σε κάθε σχολείο, σε περίπτωση μετακίνησης εκπαιδευτικού για συμπλήρωση ωραρίου σε πάνω από 2 σχολεία.
Επαναφορά της 3ωρης μείωσης ωραρίου Υπευθύνων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής και της 2ωρης μείωσης ωραρίου για εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων.
Μείωση της υποχρεωτικής υπηρέτησης της οργανικής σε έναν χρόνο από δύο για τους/τις νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς. Κατάργηση της υποχρέωσης υπηρέτησης της οργανικής για τους/τις νεοδιόριστους/ες (πριν το 2023) που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες, όπως ισχύει για τους/τις μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς.
Άμεση τροποποίηση του άρθρου 13 του ΠΔ 50/1996 για την αναδιατύπωση και εκσυγχρονισμό των ιατρικών όρων των ασθενειών και ένταξη ίσης ή μεγαλύτερης βαρύτητας ασθενειών με αυτές που υπάρχουν ήδη στη σχετική νομοθεσία. Εκπαιδευτικοί που έχουν οι ίδιοι, οι σύζυγοι ή τα τέκνα τους ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω να εντάσσονται σε ειδική κατηγορία μετάθεσης.
Βελτίωση των ρυθμίσεων του ν.4386/2016 που αφορούν τόσο στην άρση της προθεσμίας της 30ης Σεπτεμβρίου μέχρι την οποία μπορεί να γίνεται συμπλήρωση ωραρίου με γραμματειακή υποστήριξη όσο και στη συμπλήρωση ωραρίου των κοινών ειδικοτήτων της Α/μιας και Β/μιας.
Συμμετοχή των αιρετών του ΚΥΣΔΕ στη διαμόρφωση από την Κεντρική υπηρεσία του ΥΠΑΙΘ των οριστικών κενών για τις μεταθέσεις και τους διορισμούς, ανά περιοχή και ειδικότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ για κενά και πλεονάσματα. Σε αυτά να συνυπολογίζονται οι συνταξιοδοτήσεις που θα πρέπει να οριστικοποιούνται εγκαίρως.
Αναμοριοδότηση των κριτηρίων μετάθεσης, καθώς και ένταξη νέων κριτηρίων, (χρόνια υπηρεσίας, παιδιά, συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών, μονογονεϊκές οικογένειες, σύμφωνο συμβίωσης), για μια πιο δίκαιη, πιο ρεαλιστική και ισορροπημένη μοριοδότηση.
Κατάργηση της υποχρέωσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών να παραμείνουν στη θέση τοποθέτησής τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών. Να τους δοθεί το δικαίωμα μετάθεσης με την ολοκλήρωση ενός έτους υπηρέτησης στο ΠΥΣΔΕ διορισμού.
Ειδικά όσον αφορά στα διαπολιτισμικά, καλλιτεχνικά, μουσικά σχολεία, συγκεκριμενοποίηση των αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων για τις μεταθέσεις και αποσπάσεις σε αυτά.
Αποφάσεις 21ου Συνεδρίου ΟΛΜΕ
Για εργασιακά – παιδαγωγικά ζητήματα (συμπληρωματικά στα αιτήματα του 20ου Συνεδρίου):
Να πραγματοποιηθούν άμεσα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί σε όλα τα πάγια κενά, με δίκαιη κατανομή.
Αυτοδίκαιη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων με το πέρας της δόκιμης διετούς υπηρεσίας.
Προσλήψεις για γραμματειακή στήριξη σε όλα τα σχολεία.
Ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο με κωδικοποίηση της νομοθεσίας για να μην παρατηρείται το φαινόμενο ένα ΠΥΣΔΕ να αποφαίνεται θετικά σε ένα ζήτημα και ένα άλλο ΠΥΣΔΕ για το ίδιο θέμα να αποφαίνεται αρνητικά.
Ενιαίο χρονοδιάγραμμα για την πραγματοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών σε όλα τα ΠΥΣΔΕ.
Κατ’ εξαίρεση μετάθεση χωρίς την υποχρεωτική παραμονή στην οργανική θέση διορισμού για ένα ή δύο έτη σε εκπαιδευτικούς με ποσοστό αναπηρίας 67% και πάνω.
Για την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση
Ίδρυση και νέων σχολικών μονάδων ΕΑΕ, ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης σε κάθε περιοχή, σύσταση απαιτούμενων οργανικών θέσεων στα τμήματα ένταξης και κάλυψη των κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ.
Να ιδρυθούν τμήματα ένταξης και στα Γενικά Λύκεια της χώρας, καθώς οι ανάγκες των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες δεν σταματούν στο Γυμνάσιο.
Διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών ΕΑΕ σε όλα τα πάγια κενά.
Κάλυψη όλων των αναγκών σε παράλληλη στήριξη. Να σταματήσει το απαράδεκτο καθεστώς οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης να αναλαμβάνουν περισσότερα του ενός παιδιών και να υπηρετούν σε πολλά σχολεία.
Υπάρχουν περιπτώσεις Γυμνασίων με λιγότερους από 300 μαθητές, αλλά με πολυπληθή Τμήματα Ένταξης (είτε με γνωμάτευση ΚΕΔΑΣΥ, είτε με Υπεύθυνη Δήλωση γονέα). Σε αυτά τα σχολεία, να προβλέπεται και 2ος εκπαιδευτικός ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04, κάτι που η ισχύουσα νομοθεσία δεν το προβλέπει.
Για την Επαγγελματική Εκπαίδευση
Κατάργηση των ΕΣΚ όλων των υπουργείων. Ενσωμάτωση των σπουδών σε ΕΠΑΛ και ΙΕΚ. Μετατροπή των ΕΣΚ ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) σε μεταλυκειακές σχολές.
Διεύρυνση του θεσμού της μαθητείας στο 4ο μεταλυκειακό έτος, μετά την απόκτηση του πτυχίου και απολυτηρίου του ΕΠΑΛ, σε όλες τις ειδικότητες. Μαθητεία σε πρωινά και εσπερινά ΕΠΑΛ. Μαθητεία με τους όρους που έθεσε το εκπαιδευτικό κίνημα για το μεταλυκειακό έτος –ενταγμένη οργανικά στο ΕΠΑΛ
Στήριξη των ολιγομελών τμημάτων.
Βελτίωση και επέκταση του θεσμού του/της συμβούλου-εκπαιδευτικού, των ψυχολόγων και της ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλες τις τάξεις.
Επαναφορά υπευθύνου/ης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε κάθε ΔΔΕ.
Σε κάθε ΠΥΣΔΕ να προβλέπεται ο ορισμός ενός μέλους – είτε του τακτικού είτε του αναπληρωματικού – από εκπαιδευτικό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που θα συμμετέχει στις διαδικασίες που αφορούν την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Ίδρυση πειραματικών ΕΠΑΛ, με βάση τις θέσεις της ΟΛΜΕ. Όχι στα Πρότυπα ΕΠΑΛ.
Για την υπηρέτηση στην νησιωτική και ορεινή παραμεθόριο- Δυσπρόσιτες περιοχές
Συνεξέταση αιτήσεων συζύγων εκπαιδευτικών σε κάθε διαδικασία τοποθέτησης, τους ισχύει για τους ένστολους.
Για την επαναφορά καλλιτεχνικής παιδείας και κοινωνικών επιστημών
Πλήρης επαναφορά όλων των κατηργημένων μαθημάτων τόσο των Κοινωνικών Επιστημών όσο και της Καλλιτεχνικής Παιδείας, με βάση και τις δικαστικές αποφάσεις του ΣτΕ.
Για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία
Άμεση τροποποίηση της εγκυκλίου Μεταθέσεων & Αποσπάσεων για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, η οποία θα περιλαμβάνει ξεκάθαρη μοριοδότηση για κάθε προσόν ξεχωριστά και συνυπολογισμό όλων των κριτηρίων (ακαδημαϊκών, προϋπηρεσία, κοινωνικών).
Άμεση σύσταση αξιολογικού πίνακα κατάταξης των υποψηφίων.
Άμεση τροποποίηση της διαδικασίας των αμοιβαίων μεταθέσεων για τα μουσικά σχολεία.
Άμεση τροποποίηση της διαδικασίας δεύτερης φάσης αποσπάσεων, έχοντας το δικαίωμα αίτησης απόσπασης σε όλα τα Μουσικά Σχολεία, ανεξάρτητα από το αν υφίσταται λειτουργικό κενό ή όχι στα σχολεία επιλογής κατά τη διάρκεια των αιτήσεων.
Πέραν τούτων, δηλ των δίκαιων αιτημάτων μας, με βάση τις θέσεις της Ομοσπονδίας, τις όποιες το Υπουργείο δεν έχει ικανοποιήσει, παρά τις συνεχείς πιέσεις μας, αναφέρω και τα κάτωθι:
Ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι ο τρόπος με τον οποίο προσδιορίζεται ένα οργανικό κενό για μετάθεση.
Ο υπάρχων αλγόριθμος όχι μόνο δεν διευκολύνει την εν λόγω διαδικασία, αλλά αντιθέτως είναι «κόφτης» κενών. Δεν απεικονίζεται η πραγματική κατάσταση, γιατί αθροίζονται ώρες/ κενά κατά ομάδες σχολείων και διαιρούνται τα αθροίσματα με το 20. Σε καμία περίπτωση δεν φαίνονται τα πραγματικά κενά των σχολείων μας. Είναι αλγόριθμος που μειώνει δραματικά τα κενά.
Με δεδομένα ότι:
-ο αλγόριθμος “στραγγαλίζει” τα οργανικά κενά της Δευτεροβάθμιας,
-οι διορισμοί του 2024 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έγιναν σχεδόν στο διπλάσιο των εναπομεινάντων οργανικών κενών, δηλ στην ουσία πραγματοποιήθηκαν διορισμοί και σε λειτουργικά κενά,
-δεν υπήρξε πρόβλεψη για δεύτερη φάση μεταθέσεων πριν τους διορισμούς,
είναι ορατός ο κίνδυνος αρκετοί εκπαιδευτικοί να μην μπορέσουν να πάρουν μετάθεση και ίσως μείνουν για μια ακόμα χρονιά μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους, καθώς φαίνεται ότι τα κενά θα είναι αρκετά μειωμένα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.
Επίσης, στις εγκυκλίους προσδιορισμού των κενών – πλεονασμάτων κακώς δεν προβλέπεται να λαμβάνουν γνώση οι Σύλλογοι Διδασκόντων και συνεπακόλουθα δεν μπορούν να διατυπώσουν γνώμη σε ότι αφορά στη συμπλήρωση του Πίνακα Α΄, αρμοδιότητα που έχει ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας.
Τέλος, εκφράζω την ανησυχία μου σχετικά με τις φετινές μεταθέσεις και τα ποσοστά ικανοποίησης των αιτήσεων, αλλά θέλω να εκφράσω και τη βεβαιότητά μου ότι τα αιρετά μέλη στα ΠΥΣΔΕ θα δώσουν ουσιαστικό αγώνα για την ορθή αποτύπωση των κενών – πλεονασμάτων με βάση τις θέσεις του κλάδου.
Εύχομαι σε όλες και όλους καλή δύναμη και καλούς αγώνες!
Δείτε επίσης Πάσχα 2025: Πότε ξεκινάει η Μεγάλη Εβδομάδα-Αυτή την ημέρα κλείνουν τα σχολεία