– Δείτε τι απάντησε η κ. Μακρή σε ερώτηση στη Βουλή με θέμα «Αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με τις αιτηθείσες διευκρινήσεις επί της οδηγίας για την διαχείριση των » .

Υφυπουργός  Ζ. Μακρή, παρέθεσε το νομοθετικό πλαίσιο διαχείρισης απουσιών μαθητών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης ως εξής:

Νηπιαγωγείο

Για τη διαχείριση των απουσιών των μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο και την επανάληψη της τάξης ισχύει το άρθρο 13 του Π.Δ.79/2017 (Α΄109), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 204 του ν.4610/2019 (Α΄70) και ισχύει.

Δημοτικό

Για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών και την επανάληψη τάξης στο Δημοτικό Σχολείο ισχύει η με αρ. πρωτ. Φ.7Α/ΦΜ/212191/Δ1/4-12-2017 Υ.Α (Β΄4358), όπως τροποποιήθηκε με τη με αρ. πρωτ. Φ.7Α/ΑΙ/38528/Δ1/17-03-2020 ΥΑ (Β΄1509).

Γυμνάσιο – Λύκειο

Για τη φοίτηση των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ισχύει το κεφάλαιο Ε΄ της με αρ. 79942/ΓΔ4/21-5-2019 ΥΑ (Β΄ 2005) με θέμα «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». Συγκεκριμένα, σχετικά με τις περιπτώσεις όπου απουσίες δεν λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης και τα απαραίτητα κατά περίπτωση έγγραφα και δικαιολογητικά, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 24 της ως άνω Υ.Α. (Β΄2005), όπως ισχύει.

Η Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ με θέμα “Ενημέρωση Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής”, ορίζει ότι οι απουσίες οι οποίες έχουν καταχωρισθεί ή θα καταχωρισθούν και δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των μαθητών/τριών αλλά σε αντικειμενικούς λόγους ανωτέρας βίας ή σχολικές αθλητικές δραστηριότητες που διοργανώνονται υπό την εποπτεία και έγκριση του Υ.ΠΑΙ.Θ., δε θα προσμετρηθούν για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών/τριών από τον Σύλλογο Διδασκόντων κατά το σχολικό έτος 2021-2022.

Τι ζητούσε να πληροφορηθεί η Βουλευτής

Η Βουλευτής κα Ασημακοπούλου στην Ερώτησή της ζητούσε να πληροφορηθεί αναφορικά με το πώς προσδιορίζονται οι «αντικειμενικοί λόγοι ανωτέρας βίας» της Εγκυκλίου και το σκεπτικό με το οποίο προχωρά η διδασκαλία της ύλης των μαθημάτων, όταν οι μαθητές δεν έχουν την υποχρέωση να την παρακολουθήσουν, κάτι που καθιστά αυτόματα την παρουσία στο σχολείο σχεδόν προαιρετική.

Επιπροσθέτως η Βουλευτής ζητούσε να πληροφορηθεί για ποιους λόγους δεν απάντησε το ΥΠΑΙΘ εμπρόθεσμα στην πρώτη σχετική Ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή και αναγκάστηκε να επανέλθει με κατάθεση νέας Ερώτησης. Στην Ερώτηση η κα Ασημακοπούλου ανέφερε επίσης πως:

«Το θέμα της εν λόγω Ερώτησης απασχόλησε έντονα την εκπαιδευτική κοινότητα, όπως φαίνεται μέσα από δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό τύπο, με πολλά δυσμενή σχόλια, σχετικά με την απόφαση του Υπουργείου σας για την προτεινόμενη διαχείριση των απουσιών και μάλιστα, στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Τα δύο προηγούμενα χρόνια, επειδή μεγάλο μέρος των μαθημάτων διεξήχθη από απόσταση, οι αντικειμενικοί λόγοι ανωτέρας βίας (π.χ. η διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος ή η κακή συνδεσιμότητα στο internet κ.λπ.) είχαν κάποιο νόημα. Όμως, κατά την σχολική χρονιά που μόλις έληξε (2021-22) μαθήματα από απόσταση έγιναν μόνο σε ειδικές περιπτώσεις και οι «αντικειμενικοί λόγοι ανωτέρας βίας» που επικαλεστήκατε στην υπ’ αρ. Πρωτ.: 57181/ΓΔ4-18/05/2022 οδηγία σας, δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό πώς προσδιορίζονται».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025