– Οι εκτεταμένες   έχουν προκαλέσει τις σφοδρές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και των γονιών

Ιδιαίτερα οι γονείς ακόμη και μέσα στον Αύγουστο προχώρησαν σε επιστολές διαμαρτυρίας προς τον υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη ζητώντας να πάρει πίσω αυτή την απόφαση έστω και την τελευταία στιγμή πριν αλλά απάντηση δεν έλαβαν. Τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι όλα αυτά γίνονται για «εξοικονόμηση» κονδυλίων, από την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, προβλήματα δημιουργώντας μία εκρηκτική κατάσταση στην Παιδεία και ζητούν την ανάκληση των αποφάσεων συγχώνευσης τμημάτων.

Η υπόθεση αυτή έφτασε μέχρι τη Βουλή μετά από σχετική ερώτηση βουλευτών αλλά ούτε εκεί δόθηκαν απαντήσεις από την κυβέρνηση . Για τους λόγους αυτούς σήμερα Τετάρτη 4/9/2024, στις 14:00 , δάσκαλοι, καθηγητές και γονείς πραγματοποιούν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας με αίτημα για συνάντηση με την πολιτική ηγεσία.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Όπως αναφέρει η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης : Tην Πέμπτη 29/8/2024 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ) με τη Συνομοσπονδία των Γονέων με θέμα τις εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη τη χώρα σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Με βάση τα στοιχεία των Ομοσπονδιών εκατοντάδες τμήματα συγχωνεύονται ή και καταργούνται, κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας και μη συμπεριλαμβάνοντας μαθητές/τριες που έχουν παραπεμφθεί στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου, με τεράστιες συνέπειες τόσο στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών όσο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Καταργούνται τμήματα ακόμα και κατευθύνσεων στα Γενικά Λύκεια και ολόκληρων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, παρότι ήδη συμπληρώνουν διψήφιο αριθμό μαθητών/τριών και αναμένονται και οι εγγραφές των μετεξεταστέων και ταυτόχρονα δίνονται προφορικές οδηγίες για αντιπαιδαγωγικές μετακινήσεις μαθητών/τριών σε άλλα σχολεία. Πρόκειται για μία ακόμα προσπάθεια υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης που σε συνδυασμό τις ακατάλληλες και επικίνδυνες σχολικές υποδομές, τους/τις εκπαιδευτικούς που κοιμούνται σε αυτοκίνητα και σκηνές σε διάφορες περιοχές της χώρας, τους πενιχρούς μισθούς των 776 ευρώ των νεοδιόριστων, τις συνεχείς διώξεις, την αύξηση της γραφειοκρατίας και την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών αποσυνθέτουν το δημόσιο σχολείο σε βάρος των παιδιών μας.

Συγκέντρωση των Δ.Ο.Ε., Ο.Λ.Μ.Ε., Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α., Α.Σ.Γ.Μ.Ε. στο Υπουργείο Παιδείας, για την άρση των συγχωνεύσεων τμημάτων, την Τετάρτη 4/9/2024, στις 14:00 με αίτημα για συνάντηση με την πολιτική ηγεσία.

Κοινή Συνέντευξη Τύπου των Ομοσπονδιών που συμμετείχαν στη σύσκεψη, μαζί με την Ο.Ι.Ε.Λ.Ε., αμέσως μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Στήριξη στις κατά τόπους πρωτοβουλίες-κινητοποιήσεις Συλλόγων-Ε.Λ.Μ.Ε. και Ενώσεων Γονέων για το θέμα. Καλούμε όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς του Λεκανοπεδίου στην κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘΑ την Τετάρτη 4/9 στις 2μμ. Καλούμε τις ΕΛΜΕ εκτός Αττικής σε συνεργασία με τις κατά τόπους Ενώσεις Γονέων να διοργανώσουν ανάλογες παραστάσεις διαμαρτυρίας στις ΔΔΕ και ΠΔΕ όλης της χώρας, συνεντεύξεις τύπου ή άλλες δράσεις.

Αντιδράσεις από την ΕΛΜΕ Κέρκυρας

Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη τη χώρα και εξαπολύουν μια ολομέτωπη επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Κέρκυρας.

Στη σχετική της ανακοίνωση αναφέρει:

“Συγκεκριμένα και μετά από τις εγκυκλίους Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ κ. Κατσαρού (αριθμ. 76216/Δ2/8-7-24 και αριθμ. 80483/Δ1/15-7-2024) μέσα στο κατακαλόκαιρο, οι διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων καλούνται να συγκροτήσουν στο myschool τα τμήματα, με βάση τα τρέχοντα αριθμητικά δεδομένα του μαθητικού δυναμικού, χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψη ούτε οι παραπεμπόμενοι μαθητές, ούτε η πρόβλεψη που κατατέθηκε στην πλατφόρμα e-eggrafes για τις αναμενόμενες εγγραφές του Σεπτεμβρίου.

Οι οδηγίες αυτές παραβαίνουν ακόμα και την υπάρχουσα νομοθεσία, η οποία δεν προβλέπει πουθενά ότι σε σχολεία που λειτουργούν Τ.Ε. ή σε τάξεις που υπάρχει παράλληλη στήριξη μπορεί να παραβλέπεται η πρόβλεψη για μείωση του αριθμού των μαθητών. Προωθείται η μείωση των τμημάτων και οι περικοπές εκπαιδευτικού προσωπικού για τη νέα σχολική χρονιά, καταπατώντας βάναυσα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Αντίστοιχες οδηγίες προωθούνται προς τις διευθύνσεις και τα σχολεία για τη δήλωση των κενών της παράλληλης στήριξης στη λογική να υπάρχει μία θέση ανά τάξη και ούτε καν ανά τμήμα.

Προωθείται η συγκρότηση των τμημάτων να γίνεται με τα μέγιστα όρια, δηλαδή με 25 έως 28αρια τμήματα, με μαζικό κόψιμο ολιγομελών τμημάτων, με μετακινήσεις μαθητών Β’ και Γ’ Λυκείου σε όμορες σχολικές μονάδες, με κατάργηση της παράλληλης και τμημάτων ένταξης, με υποχρεωτικές μετακινήσεις στη 2η ξένη γλώσσα. Δε λογαριάζουν ούτε καν τη μείωση των μαθητών σε τμήματα που έχουν μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες όπως προβλέπεται. Μόνο στη ΔΔΕ Κέρκυρας και χωρίς να έχουμε όλα τα στοιχεία στα χέρια μας, με έγγραφο στις 20/8/24 κόβονται 18 τμήματα Γενικής Παιδείας και 14 τμήματα Πληροφορικής – Τεχνολογίας, χωρίς να λογαριάζουμε καν τα ΕΠΑΛ και τις βίαιες αλλαγές που θα γίνουν στη 2η ξένη γλώσσα στα Γυμνάσια, αφού το κόψιμο των τμημάτων Γ.Π., οδηγεί και σε κόψιμο τμημάτων Γαλλικών – Γερμανικών.

Η πρεμούρα του Υπουργείου Παιδείας να «κόψει» εκατοντάδες τμήματα είναι τόσο μεγάλη που οι εντολές, προφορικές ή γραπτές, από περιφερειακούς δ/ντες δίνονται στην περίοδο της θερινής άδειας για όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό και δε θυμίζουν διοικητικές υπηρεσίες αλλά στρατιωτικά παραγγέλματα!!!

Για την κατάσταση αυτή σοβαρότατη ευθύνη έχει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που καθυστέρησε την έναρξη των υπηρεσιακών μεταβολών και έτσι να φτάνουμε στο παρά πέντε της έναρξης της σχολικής χρονιάς.

Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζική «σφαγή» τμημάτων και η προθυμία τόσο του Περιφερειακού Δ/ντη Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, όσο και του ΔΔΕ Κέρκυρας, θα επιφέρει ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών κ.λπ.). Χτυπιέται το δικαίωμα των μαθητών να έχουν ουσιαστική στήριξη από τον/την εκπαιδευτικό. Διαταράσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία αντί να βελτιώνεται, βρίσκεται συνεχώς αντιμέτωπη με εμπόδια γιατί θεωρείται κόστος που πρέπει να περικοπεί. Τσακίζεται το δικαίωμα του/της εκπαιδευτικού στην εργασία και στον προγραμματισμό της ζωής του/της.

Το Υπουργείο στοιβάζει σαν «σαρδέλες» τους/τις μαθητές/τριες στις τάξεις, καταργεί παράλληλες και τμήματα ένταξης, ειδικότητες σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεις σε ΓΕΛ. Την ίδια στιγμή εκατοντάδες εκπαιδευτικοί βγαίνουν λειτουργικά υπεράριθμοι/ες αφού μετά το κόψιμο των τμημάτων πολύ περισσότεροι θα αναγκαστούν να μετακινηθούν ακόμη και σε 2-3-4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Εκατοντάδες θα είναι και οι αναπληρωτ(ρι)ες που δε θα προσληφθούν τη φετινή σχολική χρονιά.

Γνωρίζουμε πολύ καλά, όσοι δουλεύουμε στην εκπαίδευση, πως ο αριθμός των μαθητών θα αλλάξει αναπόφευκτα, ύστερα από την ολοκλήρωση των εγγραφών και των επαναληπτικών εξετάσεων του Σεπτεμβρίου. Εύλογα, επομένως, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης και ο περιφερειακός Δ/ντής, οφείλουν να απαντήσουν σύμφωνα με ποιο αριθμό θα γίνουν οι τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά, «με τον κολοβό» από το Υπουργείο ή με τον πραγματικό που διαμορφώνεται με τα δεδομένα κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Και τι σημαίνει αυτό για τη λειτουργία των σχολείων, αφού θα υπάρξει καθυστέρηση στην κάλυψη των αναγκών τους;

Τα τοπικά στελέχη της Εκπαίδευσης γνωρίζουν πολύ καλά τα προβλήματα: τις άθλιες σχολικές κτιριακές υποδομές, την απουσία αντισεισμικού ελέγχου και πυροπροστασίας (ελλείψει οικοδομικών αδειών των σχολικών κτιρίων), τις μεγάλες ανάγκες σε προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, υποστηρικτικό επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές) και προσωπικό καθαριότητας. Γνωρίζουν επίσης τη γενικότερη υποβάθμιση της ζωής των πολιτών (έλλειψη νερού, διακοπές ρεύματος, άθλιο οδικό δίκτυο, κλπ). Παρ’ όλα τα παραπάνω, οι ιθύνοντες της εκπαίδευσης συνεργούν στο να σαρδελοποιούνται οι μαθητές σε τμήματα 27 και 28 μαθητών, παραγνωρίζοντας ακόμα και τις προβλεπόμενες από το νόμο τηρούμενες αποστάσεις των μαθητών μέσα στη σχολική αίθουσα.

Οι μεγάλες κουβέντες περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων», «χιλιάδων διορισμών» δεν μπορούν να κοροϊδέψουν πια κανέναν. Κυβέρνηση και ΥΠΙΑΘΑ βρίσκονται σθεναρά απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!

Ως εδώ!!!

Τα σχέδια τους για την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αποτελούν αιτία πολέμου!

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

· Να παρθούν πίσω οι συγχωνεύσεις – συμπτύξεις τμημάτων. Να αποσυρθούν οι εγκύκλιοι Κατσαρού. Να γίνουν σεβαστές οι αρχικές προτάσεις των σχολείων, μια και τα σχολεία γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα, τις ανάγκες τους.

· Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

· 15 μαθητές/τριες το ανώτερο ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Α – Β Δημοτικού. 2η Νηπιαγωγός σε όσα λειτουργούν με περισσότερους. 20 μαθητές/τριες το ανώτερο σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις

· 20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.

· Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν.

· Ένα τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία, καμιά αναστολή 2ου τμήματος Ένταξης όπου υπήρχε.

· Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις (διχοτομήσεις – τριχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια).

· Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και επικαιροποίησή τους

· Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ χωρίς την μετακίνηση μαθητών/τριών σε όμορα σχολεία.

· Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών.

· Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία χωρίς «κόφτες», «μαγειρέματα» και περικοπές σε μια φάση πριν από την έναρξη του σχολικού έτους.

· Να δηλωθούν όλα τα κενά όλων των ειδικοτήτων από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και να καλυφθούν όλα στην Α’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών.

· Να καλυφθούν όλα τα κενά στην παράλληλη στήριξη με βάση τις ανάγκες χωρίς κανένα «κόφτη».

Χαιρετίζουμε τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων που έγιναν μέσα στο καλοκαίρι ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα κυβέρνησης και υπουργείου Παιδείας.

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας θα πυκνώσει τις κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα στη ΔΔΕ Κέρκυρας και στην ΠΔΕ Ιονίων Νήσων, για να αποτραπεί το αντιεκπαιδευτικό «έγκλημα». Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να καταγγείλουν τα μέτρα αυτά και να οργανώσουν κινητοποιήσεις στο Υπουργείο Παιδείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025