: Ερώτηση του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Κώστα Μπάρκα, προς την Υπουργό Παιδείας, με θέμα τον υψηλό αριθμό σε εκπαιδευτικούς σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή στον Νομό Πρέβεζας.

Η ερώτηση

Με το ένα τρίτο του Σχολικού Έτους σχεδόν συμπληρωμένο και βιώνοντας πρωτόγνωρες συνθήκες στην Εκπαίδευση, λόγω πανδημίας και εμμονών της Υπουργού Παιδείας, που δυσχεραίνουν αφάνταστα την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού έργου, τα κενά σε εκπαιδευτικούς στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή στον Νομό Πρέβεζας παραμένουν μεγάλα. Λόγω της απαράδεκτης αυτής κατάστασης, ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Νομού Πρέβεζας, Κώστας Μπάρκας κατέθεσε Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, ζητώντας να καλυφθούν άμεσα τα κενά.

Ειδικότερα, ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της τέταρτης φάσης προσλήψεων αναπληρωτών, στον Νομό Πρέβεζας παρουσιάζονται κενά, με αποτέλεσμα δεκάδες χαμένες εκπαιδευτικές ώρες, ακόμα και σε κρίσιμης βαρύτητας γνωστικά αντικείμενα. Για παράδειγμα, στο Γενικό Λύκειο Πάργας δεν υπάρχει εκπαιδευτικός ειδικότητας Φυσικού Γενικής Κατεύθυνσης. Επίσης, στο Πρώτο Γενικό Λύκειο Πρέβεζας, σε ένα τμήμα της Α΄ τάξης οι μαθητές δεν έχουν διδαχθεί Αρχαία και σε ένα τμήμα της Β΄τάξης δεν έχουν διδαχθεί Νεοελληνική Γλώσσα.

Γενικότερα, στον Νομό Πρέβεζας εξακολουθούν να λείπουν, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από την αρχή του διδακτικού έτους δύο (2) εκπαιδευτικοί. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εξακολουθούν να λείπουν εννέα (9) εκπαιδευτικοί.

Στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, από την αρχή του διδακτικού έτους λείπουν επτά (7) Δάσκαλοι και ένας (1) Νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής και οκτώ (8) Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό.

Στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από την αρχή του διδακτικού έτους λείπουν επτά (7) Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και πέντε (5) Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό.
Συνολικά λοιπόν, όπως προκύπτει, εξακολουθούν να εμφανίζονται στον Νομό Πρέβεζας, λίγο πριν το τέλος του Πρώτου Τριμήνου, τριάντα εννέα (39) κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Ακολουθεί αναλυτικά η κατατεθείσα Ερώτηση:

Αθήνα, 26/11/2021

Ερώτηση

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Παραμένουν μεγάλα τα κενά, ως προς τη στελέχωση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στην Ειδική Αγωγή με εκπαιδευτικό προσωπικό στον Νομό Πρέβεζας»

Συμπληρώνοντας το ένα τρίτο του τρέχοντος Σχολικού Έτους, διανύοντας ακόμα ένα έτος υπό πρωτόγνωρες συνθήκες, που δυσχεραίνουν αφάνταστα την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού έργου, τα κενά ως προς την στελέχωση σε εκπαιδευτικούς για τις σχολικές μονάδες σε όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης του Νομού Πρέβεζας παραμένουν μεγάλα.

Ειδικότερα, ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της τέταρτης φάσης προσλήψεων αναπληρωτών, στον Νομό Πρέβεζας παρουσιάζονται κενά, με αποτέλεσμα δεκάδες χαμένες εκπαιδευτικές ώρες, ακόμα και σε κρίσιμης βαρύτητας γνωστικά αντικείμενα. Για παράδειγμα, στο Γενικό Λύκειο Πάργας δεν υπάρχει εκπαιδευτικός ειδικότητας Φυσικού Γενικής Κατεύθυνσης. Επίσης, στο Πρώτο Γενικό Λύκειο Πρέβεζας, σε ένα τμήμα της Α΄ τάξης οι μαθητές δεν έχουν διδαχθεί Αρχαία και σε ένα τμήμα της Β΄τάξης δεν έχουν διδαχθεί Νεοελληνική Γλώσσα. Γενικότερα, στον Νομό Πρέβεζας εξακολουθούν να λείπουν, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από την αρχή του διδακτικού έτους δύο (2) εκπαιδευτικοί. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εξακολουθούν να λείπουν εννέα (9) εκπαιδευτικοί.

Στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, από την αρχή του διδακτικού έτους λείπουν επτά (7) Δάσκαλοι και ένας (1) Νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής και οκτώ (8) Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό.

Στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από την αρχή του διδακτικού έτους λείπουν επτά (7) Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και πέντε (5) Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό.
Συνολικά λοιπόν, όπως προκύπτει, εξακολουθούν να εμφανίζονται στον Νομό Πρέβεζας, λίγο πριν το τέλος του Πρώτου Τριμήνου, τριάντα εννέα (39) κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Επειδή, είναι χρέος της Πολιτείας η διασφάλιση ισότιμων προϋποθέσεων για όλους τους μαθητές,
Επειδή, στις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνει η κοινωνία, δεν μπορεί η εκπαιδευτική κοινότητα να επιβαρύνεται περαιτέρω από λογικές που βλέπουν τις συγχωνεύσεις τμημάτων και την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά αίθουσα, ως τη λύση για να μην γίνονται οι απαραίτητες και αναγκαίες προσλήψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, με αποτέλεσμα ακόμη και να χάνονται πολύτιμες διδακτικές ώρες,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες σκοπεύει να προχωρήσει, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά σε εκπαιδευτικούς στον Νομό Πρέβεζας, όπου παρατηρείται απουσία διδασκόντων ακόμη και σε κρίσιμης βαρύτητας εκπαιδευτικά αντικείμενα;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025