– Σε πλήρη εφαρμογή το νέο ποινολόγιο, με βασικό του χαρακτηριστικό την αυστηροποίηση των ποινών που αφορούν στη χρήση του από τους μαθητές.

Το βάρος να κρατηθεί το , που καλούνται να «ξεριζώσουν» μια συνήθεια χρόνων και κυρίως να αναδιαμορφώσουν την καθημερινότητα των παιδιών που έχουν μάθει πλέον να ζουν με το κινητό στο χέρι.

«Από το 2006 υπάρχει η νομοθεσία, όμως στην πραγματικότητα δεν εφαρμοζόταν επισταμένα. Το κινητό δε χρειάζεται μέσα στο σχολείο, ούτε χρειάζεται ο μαθητής να παίζει ή να μαγνητοσκοπεί. Το κινητό το χρειάζονται οι μαθητές εκτός σχολείου. Όμως, ως εκπαιδευτικούς μας προβληματίζει αν ο περιορισμός του κινητού επιτυγχάνεται μέσω ποινών ή μέσω συγκεκριμένης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το ζήτημα είναι να εκπαιδευτούν τα παιδιά να ζουν χωρίς κινητό, όχι να φτάσουμε σε έναν ‘’κλεφτοπόλεμο’’ κινητών τηλεφώνων υπό τον φόβο της όποιας ποινής», τονίζει στο newsit ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, κ. Θεόδωρος Τσούχλος.
«Ναι» από μαθητές και γονείς

Το newsit κατέγραψε τις αντιδράσεις μαθητών και γονέων στα σχολεία, λίγο μετά την ολοκλήρωση του καθιερωμένου αγιασμού.

«Είναι μια πολύ σωστή απόφαση. Δεν χρειάζεται να έχει κινητό ο μαθητής μέσα στην ώρα της διδακτικής διαδικασίας. Να το κάνει τί; Έχει πάει εκεί να ακούσει τους καθηγητές του, να σημειώσει, να μάθει. Τί ακριβώς να το κάνει το κινητό; Για να παίζει κάτω από το θρανίο, παιχνίδια;», αναρωτιέται μητέρα μαθητή.

«Θεωρώ ότι το μέτρο είναι πολύ σωστό, γιατί το κινητό αποσπά την προσοχή των παιδιών. Πιθανό να δημιουργεί και εντάσεις μεταξύ των μαθητών», αναφέρει πατέρας μαθητριών.

Υπέρ της καθολικής απαγόρευσης, όχι μόνο της χρήσης, αλλά και της κατοχής κινητού από μαθητές μέσα στο σχολείο τάσσεται μητέρα μαθήτριας: «Καθόλου κινητό στο σχολείο, ούτε στη διδακτική ώρα, ούτε στα διαλείμματα. Συμβαίνουν πάρα πολλά περιστατικά με το κινητό, μαγνητοσκοπούνται καταστάσεις που δεν πρέπει και θεωρώ ότι είναι το καλύτερο μέτρο που έχει ληφθεί», επισημαίνει.

το ίδιο μήκος κύματος κινούνται και αυτοί που «πλήττονται» άμεσα από το νέο μέτρο, δηλαδή οι μαθητές. Αν και πολλοί περίμεναν ότι θα αντιδρούσαν στην απαγόρευση των κινητών, η κατάσταση μέσα στα σχολεία φαίνεται πως είχε ξεφύγει τόσο, που οι ίδιοι ζητούν την εφαρμογή του μέτρου για να μειωθούν περιστατικά όπως καταγραφή προσωπικών τους στιγμών, bullying κ.α.

«Λογικό μου φαίνεται να απαγορευτούν. Επειδή πολλά άτομα τραβάνε βίντεο μέσα στο σχολείο. Είναι τρομακτικό», αναφέρει μαθητής λυκείου.

«Συμφωνώ με την απαγόρευση, είχε ξεφύγει η κατάσταση. Δε με πειράζει που θα έχω το κινητό κλειστό στην τσάντα μου. Έπρεπε να γίνει», επισημαίνει μαθήτρια γυμνασίου.

Οι νέες ποινές

Η απαγόρευση χρήσης κινητών στα σχολεία, δεν είναι καινούριος κανονισμός, αλλά κάτι που ισχύει εδώ και χρόνια. Αυτό που αλλάζει είναι οι ποινές σε περίπτωση που διαπιστωθεί η χρήση της συσκευής, ειδικά αν καταγράφει ήχο και βίντεο. Σύμφωνα με το νέο σύστημα πειθαρχικών ποινών που είναι σε ισχύ:

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης ότι ο/η μαθητής/τρια μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί με οποιοδήποτε τρόπο εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε ο Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας ζητά άμεσα από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει τη συσκευή και να την παραδώσει, καλώντας τους γονείς/κηδεμόνες των εμπλεκομένων να προσέλθουν στο σχολείο, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού. Παράλληλα, οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό, και ανάλογα με τη βαρύτητά του, είτε να επιληφθεί ο/η ίδιος/α είτε να το παραπέμψει στον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών.

Αν ο/η Διευθυντής/ντρια επιληφθεί ο/η ίδιος/α, υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ενώ, αν παραπέμψει στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο τελευταίος υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες.

Σε περίπτωση που η μαγνητοφώνηση, φωτογράφιση ή βιντεοσκόπηση αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος για τον/τη μαθητή/τρια που προέβη στις ανωτέρω ενέργειες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025