Ανακοινώθηκε και επίσημα πως, έρχεται το διεθνές απολυτήριο IB στα δημόσια σχολεία . Το International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) εείναι ένα διετές, εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 16-19 ετών. Αναμένεται να ξεκινήσει από το 2026.
Δημιουργήθηκε από τον Οργανισμό International Baccalaureate (IBO), ο οποίος εδρεύει στη Γενεύη της Ελβετίας, και στοχεύει στη διαμόρφωση μιας ισορροπημένης, διεθνούς παιδείας που προετοιμάζει τους μαθητές για την εισαγωγή και την επιτυχία σε πανεπιστήμια παγκοσμίως.
Στάσεις εργασίας στα σχολεία μέχρι τα Χριστούγεννα
Το πρόγραμμα είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένο από κορυφαία πανεπιστήμια και θεωρείται ένα από τα πιο απαιτητικά προγράμματα προετοιμασίας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το International Baccalaureate είναι ιδανικό για μαθητές που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν σφαιρική μόρφωση και να διεκδικήσουν θέσεις σε κορυφαία πανεπιστήμια παγκοσμίως. Ωστόσο, η απαιτητική του φύση σημαίνει ότι οι μαθητές χρειάζονται καλή διαχείριση χρόνου και δέσμευση για την επιτυχία.
Η συνολική βαθμολογία ενός μαθητή στο IB προκύπτει από τις βαθμολογίες στις εξετάσεις (0-7 βαθμοί για κάθε μάθημα) και έως 3 επιπλέον βαθμούς από το TOK και την Extended Essay. Το μέγιστο είναι 45 βαθμοί, με το 24 να θεωρείται η ελάχιστη βάση για την απόκτηση του διπλώματος.
Το IB Diploma χωρίζεται σε έξι ομάδες μαθημάτων και περιλαμβάνει τρία βασικά στοιχεία που είναι κοινά για όλους τους μαθητές:
Ομάδες Μαθημάτων: Οι μαθητές επιλέγουν ένα μάθημα από κάθε μία από τις παρακάτω ομάδες:
Ομάδα 1: Γλώσσα και Λογοτεχνία (π.χ., Μητρική γλώσσα)
Ομάδα 2: Ξένη Γλώσσα (π.χ., Αγγλικά, Ισπανικά, Γαλλικά)
Ομάδα 3: Κοινωνικές Επιστήμες (π.χ., Ιστορία, Ψυχολογία)
Ομάδα 4: Φυσικές Επιστήμες (π.χ., Φυσική, Βιολογία, Χημεία)
Ομάδα 5: Μαθηματικά (διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας)
Ομάδα 6: Τέχνες ή Εναλλακτική Επιλογή (π.χ., Θέατρο ή μάθημα από τις προηγούμενες ομάδες).
Βασικά Στοιχεία (Core Elements):
Extended Essay (EE): Μια ερευνητική εργασία 4.000 λέξεων πάνω σε θέμα επιλογής του μαθητή.
Theory of Knowledge (TOK): Ένα μάθημα που ενθαρρύνει τους μαθητές να εξετάζουν τον τρόπο που αποκτούν και κατανοούν τη γνώση.
Creativity, Activity, Service (CAS): Δραστηριότητες που ενισχύουν τη δημιουργικότητα, τη φυσική δραστηριότητα και την κοινωνική προσφορά.
Οφέλη του Προγράμματος
Διεθνής Αναγνώριση: Το IB είναι αναγνωρισμένο από πανεπιστήμια σε περισσότερες από 100 χώρες.
Προετοιμασία για Πανεπιστήμια: Το απαιτητικό του περιεχόμενο προάγει δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η διαχείριση χρόνου και η ανεξάρτητη μελέτη.
Πολιτιστική Ευαισθησία: Οι μαθητές αποκτούν παγκόσμια προοπτική μέσα από την έμφαση σε διεθνή θέματα.
Ισορροπία: Η ενσωμάτωση ακαδημαϊκών και εξωακαδημαϊκών δραστηριοτήτων βοηθά στην ολιστική ανάπτυξη των μαθητών.
Είσοδος στο Πρόγραμμα
Η εισαγωγή στο IB γίνεται μέσω πιστοποιημένων σχολείων IB, τα οποία υπάρχουν σε πολλές χώρες παγκοσμίως, περιλαμβανομένης της Ελλάδας. Οι μαθητές συνήθως ξεκινούν την προετοιμασία τους πριν την έναρξη του διπλώματος, λαμβάνοντας μαθήματα που ενισχύουν την κατανόηση των θεμελιωδών αντικειμένων.
Υπενθυμίζουμε ότι, μέχρι σήμερα παρέχεται αποκλειστικά από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και αναγνωρίζεται από τα καλύτερα πανεπιστήμια σε ολόκληρο τον κόσμο
Ο Υπουργός Παιδείας βρέθηκε στην έδρα του Οργανισμού του Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate) στη Γενεύη, προκειμένου να συζητήσει με τον Γενικό Διευθυντή, Όλι – Πέκκα Χάινονεν και στελέχη του οργανισμού την προοπτική εισαγωγής του ΙΒ στη δημόσια εκπαίδευση.
Απίστευτα κενά στα σχολεία -Εκπαιδευτικοί: 9.858 χαμένες ώρες
Όπως τόνισε ο κ. Υπουργός, «η εισαγωγή του IB μόνο θετικό πρόσημο μπορεί να έχει, ενώ η εμπιστοσύνη του Διεθνούς Οργανισμού για την εισαγωγή του Προγράμματος στα σχολεία μας, αποτελεί μία ακόμα επιβεβαίωση ότι είμαστε στον σωστό δρόμο και σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε».
«Το ΙΒ είναι ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών που βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη καθώς και δεξιότητες ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων. Αναγνωρίζεται από πανεπιστήμια και ακαδημαϊκά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο και εφαρμόζεται σε περίπου 6.000 σχολεία σε 150 χώρες. Από αυτά τα μισά σχεδόν είναι δημόσια. Η πρώτη εισήγηση εισαγωγής του στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έγινε στα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Τρεις δεκαετίες αργότερα, η εισήγηση αυτή θα γίνει πραγματικότητα. Είχαμε δεσμευθεί ότι στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θα προχωρήσουμε με γρήγορα βήματα στις αλλαγές που άλλα ευρωπαϊκά κράτη έχουν κατοχυρώσει εδώ και χρόνια. Θα καλύψουμε τον χαμένο χρόνο με τολμηρές κινήσεις, με εξωστρέφεια και αυτοπεποίθηση προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας – και με ίσες ευκαιρίες για όλους», προσέθεσε.