Ερώτηση έγινε στην Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ για την αναγκαία η άμεση και σημαντική οικονομική ενίσχυση των
για την αντιμετώπιση της ς.

Η απάντηση

Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, κάνουμε γνωστό ότι το εν λόγω θέμα δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η ερώτηση

Η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να αντιμετωπίσει σε καθημερινό επίπεδο πολλές και σύνθετες προκλήσεις που έχουν ενταθεί υπέρμετρα από την πανδημία και την κυβερνητική διαχείριση αυτής, αλλά και από την κορύφωση
της .

Σε κάθε σχολική μονάδα σε όλη την Επικράτεια οι Διευθυντές/τριες αλλά και συνολικά το εκπαιδευτικό δυναμικό έχουν κληθεί να αναλάβουν καθήκοντα ελεγκτών δημόσιας υγείας, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, διοικητικών, ειδικών πληροφοριακών συστημάτων και, προσφάτως, εξειδικευμένων οικονομολόγων, για να μπορούν να διατηρούν όρθια την εκπαιδευτική διαδικασία απέναντι σε μια άναρχη, αναποτελεσματική κυβερνητική πολιτική σε όλα τα επίπεδα.

Όμως, πλέον, η έκρηξη των χρεώσεων για την ενέργεια, που επιβαρύνουν τις, ουσιαστικά δυναμιτίζει την οικονομική τους λειτουργία και τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στο σύνολο των αναγκαίων δαπανών τους.

Ενδεικτικά, μια σχετικά μεγάλη σχολική μονάδα των 350 μαθητών στο Λεκανοπέδιο Αττικής λαμβάνει επιχορήγηση ύψους 18.000 με 20.000 € τον χρόνο από το Υπουργείο Εσωτερικών για τις σχολικές επιτροπές. Από την επιχορήγηση αυτή οι Δήμοι παρακρατούν ένα μικρό μέρος τους για ιδίες δαπάνες.

Επομένως, το πραγματικό ποσό που διαχειρίζεται μια σχολική μονάδα όπως αυτή που προαναφέρθηκε, δεν ξεπερνά τις 16.000 €.

Ο με την ρήτρα αναπροσαρμογής αλλά και την , για μια σχολική μονάδα της δυναμικότητας που προαναφέρθηκε ανέρχεται πλέον σε 900-950 €/μήνα. Με την ενεργειακή κρίση να φαίνεται ότι θα είναι μπροστά μας για αρκετό καιρό το 2022, το πιθανότερο σενάριο είναι η δαπάνη μόνο για ρεύμα να φτάσει σε ετήσια βάση στις 9.000 € (9 μήνες πλήρης λειτουργία και 3 μήνες μερική). Αν σε αυτή την δαπάνη προστεθεί η θέρμανση (περί τις 4.000 €) και το νερό (περί τα 1.000 €) τότε σχεδόν εξανεμίζεται το σύνολο της υφιστάμενης επιχορήγησης των σχολικών επιτροπών για τις λοιπές αναγκαίες και ανελαστικές δαπάνες για βασικό εξοπλισμό.

Με βάση τα παραπάνω, τα διαθέσιμα ποσά που απομένουν για καθημερινές ή έκτακτες ανάγκες στις σχολικές μονάδες είναι από ελάχιστα έως μηδαμινά. Για την πανδημία (έξτρα κατάλληλες μάσκες για μαθητές, αντισηπτικά, ειδικά καθαριστικά κ.α.), ψηφιακή λειτουργία, τηλέφωνο, γραφική ύλη, αντικατάσταση ή απόκτηση εξοπλισμού, συντήρηση εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, φωτισμό, βιβλιοθήκες, στήριξη και ανάπτυξη δράσεων ευρύτερου εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος κ.α.

Επίσης, η παροχή με την υποχρέωση για ανοικτά παράθυρα λόγω covid-19, γίνεται αντιληπτό πόσο πιο κοστοβόρα αλλά και αναγκαία κρίνεται και επουδενί δεν πρέπει να μειώνεται στο όνομα της μη επαρκούς στήριξης από την Πολιτεία.

Επειδή στα δημόσια σχολεία καθημερινά βρίσκονται περίπου ενάμιση εκατομμύριο άνθρωποι που πρέπει να λαμβάνουν τη μέγιστη μέριμνα από την Πολιτεία.

Επειδή είναι απαράδεκτο να καλούνται από την κυβέρνηση οι σχολικές μονάδες να βρουν λύσεις στα οικονομικά προβλήματα με χορηγίες και όχι από την ενίσχυση των επιχορηγήσεων προς αυτές.

Επειδή η ενεργειακή κρίση και η διαχείριση της πανδημίας απαιτούν στοχευμένες και γενναίες παρεμβάσεις.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν ώστε να δοθεί έκτακτη οικονομική ενίσχυση πέραν των υφιστάμενων -μια επιπλέον δόση άμεσα τουλάχιστον- προς τις σχολικές επιτροπές σε όλη την Επικράτεια και με
ιδιαίτερη μέριμνα για μεγάλα σχολικά συγκροτήματα ώστε να μπορούν να καλύπτουν το σύνολο των αναγκών τους;

2. Εάν, έστω και τώρα, σκέφτονται να υιοθετήσουν την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τη μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα, η οποία περιλαμβάνει και το πετρέλαιο;

3. Υπάρχει σαφής σχεδιασμός ώστε να ελεγχθεί τιμολογιακά η επιβάρυνση των λογαριασμών ρεύματος των σχολικών μονάδων πέραν της υφιστάμενης, μη αποτελεσματικής εκ των πραγμάτων, επιδότησης;

4. Προτίθενται να αναστείλουν, τουλάχιστον για το 2022, το ΦΠΑ για τις δαπάνες των σχολικών επιτροπών ώστε να μπορούν να ενισχυθούν περαιτέρω τα οικονομικά των σχολικών μονάδων;

5. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για την περαιτέρω ενίσχυση των σχολικών μονάδων με το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας, καθώς με την υφιστάμενη ενίσχυση των Δήμων καταγράφεται το δεδομένο της μερικής απασχόλησης και όχι της πλήρους σε πλήθος μονάδων και, άρα, της όχι άμεσης και αναγκαίας καθαριότητας όπου αυτό απαιτείται, λόγω και της πανδημίας σε σχολικές μονάδες;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Σκουρλέτης Παναγιώτης(Πάνος)
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη
Αθανασίου Αθανάσιος(Νάσος)
Αμανατίδης Ιωάννης
Αναγνωστοπούλου Αθανασία(Σία)
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος- Χρήστος
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βαρεμένος Γιώργος
Βέττα Καλλιόπη
Γκαρά Αναστασία
Γκιόλας Γιάννης
Ζαχαριάδης Κώστας
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Μανόλης
Κασιμάτη Νίνα
Κατρούγκαλος Γιώργος
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλης
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χάρης
Μάρκου Κώστας
ΜουζάλαςΓιάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μπουρνούς Ιωάννης
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπαηλιού Γιώργος
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Πέρκα Θεοπίστη(Πέτη)
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νίκος
Tελιγιορίδου Ολυμπία
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νίκος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025