Την έναρξη της  των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, μίας διαρκούς και δυναμικής διαδικασίας, σηματοδοτεί η υπογραφή της σχετικής Υπουργικής Απόφασης.

Πρόκειται για ένα κυκλικό μοντέλο κατά το οποίο όλα τα σχολεία αξιολογούνται, ανά έτος, με βάση τον προγραμματισμό, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων.

Σε τι αποσκοπεί η ;

Σκοπός της αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.

Η διαδικασία αυτή συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας:

α) της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας,

β) της διοικητικής λειτουργίας και

γ) της λειτουργίας της ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης, που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Βασικός φορέας της διαδικασίας του προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η ίδια η σχολική μονάδα, ενώ θεμελιώδη στοιχεία της αποτελούν η στοχοθεσία σχετικά με το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, αλλά και η τεκμηριωμένη αξιολογική κρίση που βασίζεται στη συστηματική συλλογή στοιχείων από ποικιλία πηγών.

Σημειώνεται πως φέτος, λόγω των πρωτόγνωρων συνθήκων της σχολικής χρονιάς, η αξιολόγηση θα υλοποιηθεί προσαρμοσμένη στις συνθήκες αυτές, καθώς η ιδιαιτερότητά τους έχει επιδράσει στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Ποιος διενεργεί την αξιολόγηση;

Η εσωτερική αξιολόγηση πραγματοποιείται από το Σύλλογο Διδασκόντων και η εξωτερική από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και τα Περιφερειακά (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.).

Όσο για τη μεταξιολόγηση, αυτή διενεργείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), που επιβλέπουν την όλη διαδικασία.

Θα δημοσιεύονται οι εκθέσεις αξιολόγησης;

Οι εκθέσεις εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης θα αναρτώνται σε ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ενώ συνοπτικές εκδόσεις των εκθέσεων θα αναρτώνται και στις ιστοσελίδες των σχολικών μονάδων.

Προβλέπονται επιμορφώσεις για τα στελέχη διαδικασίας που θα έχουν ανάμειξη στη διαδικασία;

Εντός του μηνός Φεβρουαρίου 2021, θα ακολουθήσουν εξειδικευμένες καταρτίσεις στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση από το Ι.Ε.Π. προς τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης, ως υποστηρικτικό μέτρο για την διαδικασία.

Τι δείχνει η εμπειρία άλλων χωρών;

  • Εξωτερική αξιολόγηση εφαρμόζεται σε 26 (επί συνόλου 32) ευρωπαϊκές χώρες του δικτύου ΕΥΡΥΔΙΚΗ. Σημειώνεται πως στη χώρα μας θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά.
  • Εσωτερική αξιολόγηση εφαρμόζεται στα δύο τρίτα των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη.

Στις αμέσως επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου είναι και η αξιολόγηση εκπαιδευτικών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025