Σχολεία: Όπως είπε η Νίκη Κεραμέως τα παιδιά με το νέο ολοήμερο θα μελετούν στο σχολείο για την επόμενη ημέρα, έτσι ώστε όταν πηγαίνουν στο σπίτι να έχουν χρόνο για να παίξουν είτε για άλλες δραστηριότητες ή για να «βρεθούν» με τους γονείς τους.
«Η μελέτη θα γίνεται στο σχολείο και μετά τα παιδιά επιστρέφοντας στο σπίτι θα έχουν ποιοτικό χρόνο. Θα μπορούν να παίξουν ή να παρακολουθήσουν κάποιες άλλες δραστηριότητες. Το διευρυμένο ωράριο στοχεύει στον εργαζόμενο γονέα, παρέχοντας στήριξη στην οικογένεια.Η κυβέρνηση έχει αποδείξει με πράξεις και όχι με λόγια ότι στηρίζει την κοινωνία», δήλωσε η υπουργός Παιδείας σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ.
Οσον αφορά γενικότερα στο διευρυμένο ολοήμερο σχολείο, η υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι εφαρμόζεται στο 50% των τμημάτων και στόχος είναι ένα καλύτερο σχολείο, με διαδραστικό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει σειρά δραστηριοτήτων για τους μαθητές. Η υπουργός τόνισε επίσης ότι μέσω κονδυλίων από το υπουργείο Εσωτερικών έχει εξασφαλιστεί η θέρμανση των σχολείων αλλά και οι ανάγκες σε προσωπικό καθαριότητας. Όπως είπε το υπουργείο Εσωτερικών έχει μεριμνήσει ειδικά για τη θέρμανση και την καθαριότητα των σχολείων, εξασφαλίζοντας τα απαραίτητα κονδύλια, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που ο χειμώνας προβλέπεται δύσκολος και η σχολική μέρα έχει μεγαλώσει λόγω του ολοημέρου.
Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε μία ακόμα φορά στους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, επισημαίνοντας ότι τις τελευταίες εβδομάδες έχουν διοριστεί 8.600 δάσκαλοι και καθηγητές.
Το πρόγραμμα του Ολοήμερο Δημοτικού
Από το σχολικό έτος 2022-2023 τίθεται σε εφαρμογή νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, σύμφωνα με τις αρχές και υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις επόμενες παραγράφους.
Το νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου αναπτύσσεται σε τρεις (3) ζώνες: αα) Στην πρώτη (1η) ζώνη, «Μεσημβρινό γεύμα – Διατροφική αγωγή», διάρκειας μίας (1) διδακτικής ώρας καθημερινά, εντάσσεται, επ ? ευκαιρία και του μεσημβρινού γεύματος, το διδακτικό αντικείμενο της διατροφικής αγωγής, το οποίο ανατίθεται, κατά προτεραιότητα, στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τη δεύτερη ώρα (14.10 έ- ως 14.55).
Στη δεύτερη (2η) ζώνη, «Μελέτη – Προετοιμασία», διάρκειας δύο (2) διδακτικών ωρών, εντάσσεται, τουλάχιστον για μια (1) διδακτική ώρα καθημερινά, το γνωστικό αντικείμενο της «Μελέτης – Προετοιμασίας» στη γλώσσα και τα μαθηματικά, το οποίο ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 – Δασκάλων. Στη ίδια ζώνη δύναται να εντάσσεται μία (1) διδακτική ώρα με αντικείμενο ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα: αγγλικά, αθλητισμός, εικαστικά, μουσική, θεατρική αγωγή και τεχνολογία πληροφορίας και επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), τα οποία ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς του αντίστοιχου κλάδου.
Στην τρίτη (3η) ζώνη, «Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι», εντάσσονται, για συνεχόμενο δίωρο καθημερινά, με ενδιάμεσο ολιγόλεπτο διάλειμμα, οι σχολικοί μαθητικοί όμιλοι, στο πλαίσιο λειτουργίας των οποίων δύναται να προσφέρεται δράση, δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία με αντικείμενα σχετιζόμενα με τον αθλητισμό, τα ομαδικά αθλήματα, τους παραδοσιακούς ή μοντέρνους χορούς, τη χοροκινητική έκφραση, τις εικαστικές τέχνες, τις χειροτεχνίες και κατασκευές, την εκμάθηση μουσικών οργάνων, την εκπαιδευτική ρομποτική, τα πνευματικά παιχνίδια και παζλ, τα παραδοσιακά παιχνίδια, τις επιστημονικές κατασκευές – πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο, τη διαπολιτισμική παιδεία, την πολιτειότητα και πολιτότητα, τον εθελοντισμό, την παιδική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία εφημερίδας. Οι σχολικοί μαθητικοί όμιλοι δύνανται, επιπλέον, να δραστηριοποιούνται στην οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, κοινωνικών-βιωματικών και περιβαλλοντικών δράσεων, τη συγκρότηση χορωδίας, θεατρικής ομάδας και μαθητικής ορχήστρας. Η διάρκεια κάθε ομίλου δύναται να εκτείνεται σε ένα ή και περισσότερα συνεχόμενα διδακτικά δίωρα. Οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου δύνανται να επιλέγουν και να συμμετέχουν σε έναν ή περισσότερους ομίλους.