Σχολεία: Ο κ. Γιώργος Γεραπετρίτης σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό action 24 αναφέρθηκε στο άνοιγμα των σχολείων.
Πότε πρέπει να γίνεται τηλεκπαίδευση
Για παιδαγωγικούς, ψυχολογικούς και υγειονομικούς λόγους, τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν, τόνισε, με την ταυτόχρονη επισήμανση ότι «κάθε μέρα χαμένη από τη γνώση και τη μάθηση, είναι μια μέρα χαμένη στη ζωή των παιδιών».
Εμφατικά στο ζήτημα των σχολείων, ο υπουργός Επικρατείας δήλωσε πως «η Πολιτεία έχει μεριμνήσει, έτσι ώστε να υπάρχουν τα εργαλεία, εάν για κάποιες ημέρες δεν μπορεί ένας δάσκαλος να βρεθεί στην τάξη με φυσική παρουσία, τότε να λειτουργήσει η τηλεκπαίδευση αυτόματα για να μην μείνουν τα παιδιά πίσω». Υπογράμμισε δε, συγχρόνως, «πόσο σημαντικό είναι, για πολλούς λόγους, να ανοίξουν τα σχολεία κανονικά.
Πρέπει να ανοίξουν για λόγους παιδαγωγικούς, ψυχολογικούς (να διατηρήσουν τα παιδιά την κοινωνικότητά τους που στερήθηκαν δύο χρόνια) και υγειονομικούς, διότι κατά την άποψή μας τα παιδιά είναι περισσότερο προστατευμένα σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον όπως το σχολείο, παρά σε ένα περιβάλλον στο οποίο θα συναναστρέφονται με φίλους τους». Για τα δε πανεπιστήμια, ο Γ. Γεραπετρίτης (και με την ιδιότητα του πανεπιστημιακού δασκάλου, όπως σημείωσε) εκτίμησε ότι «μπορεί η τηλεκπαίδευση να λειτούργησε αποτελεσματικά, αλλά η φυσική αλληλεπίδραση καθηγητή και φοιτητή στο πανεπιστήμιο είναι απολύτως αναγκαία».
Συμπερασματικώς, «κάθε μέρα χαμένη από τη γνώση και τη μάθηση είναι μια μέρα χαμένη στη ζωή των παιδιών. Όποιος σήμερα μπορεί να προβλέψει ότι η πανδημία θα κλείσει τον κύκλο της τις επόμενες 2 – 3 εβδομάδες, αισθάνομαι ότι δεν έχει πλήρη γνώση των δεδομένων» είπε.
Στη συνέχεια, ο υπουργός απένειμε τα εύσημα στα νέα παιδιά, γιατί «έδειξαν πολύ μεγάλη σύνεση σε ό,τι αφορά την τήρηση της ατομικής προστασίας». Διευκρινίζοντας δε, ότι «εμείς ακούμε τη γνώμη των ειδικών, άρα εκεί θα στηριχτούμε και πάλι», εκτίμησε πως «θα υπάρξουν κάποιες αλλαγές στα πρωτόκολλα και στο testing», ενώ επικαλέστηκε και το ότι «είχαμε έναν από τους χαμηλότερους μέσους όρους κρουσμάτων σε σχολικές μονάδες στην Ευρώπη, κινηθήκαμε στον ένα μαθητή ανά τμήμα ανά την επικράτεια». Εξάλλου, «τηρήθηκαν όλα τα μέτρα προστασίας, και το σχολικό περιβάλλον είναι εν τέλει ένα σχετικά ασφαλές περιβάλλον».