Σκέψεις για ένταξης της τεχνητής νοημοσύνης στα σχολεία – Τι συζητήθηκε κατά τη διάρκεια συνάντησης εργασίας του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και Επίκουρου Καθηγητή του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου κου Σπυρίδωνα Δουκάκη με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης (ΣΕ) Πληροφορικής, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2023.
Αναλυτικότερα, αντικείμενο της συνάντησης αποτέλεσε η διερεύνηση διεργασιών ανάπτυξης εκπαιδευτικού- υποστηρικτικού υλικού για τη διδασκαλία του μαθήματος της πληροφορικής στο Γυμνάσιο, ώστε να επικαιροποιηθεί το υπάρχον εκπαιδευτικό υλικό, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς και εκτός από ζητήματα ένταξης της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, συζητήθηκαν επίσης δράσεις ενίσχυσης της αλγοριθμικής-υπολογιστικής σκέψης με την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καθώς και το ζήτημα της συλλογής εκπαιδευτικών δεδομένων και του πλαισίου αξιοποίησής τους. Η συνάντηση σύμφωνα με ανακοίνωση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) αντανακλά την κοινή δέσμευση για ενίσχυση της εκπαίδευσης στον τομέα της πληροφορικής και τον εκσυγχρονισμό των διδακτικών πρακτικών. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, κατέθεσαν τις προτάσεις τους και δεσμεύτηκαν να ενισχύσουν την προσπάθεια σε όλα τα επίπεδα ώστε να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη σύγχρονου υλικού για να ενισχυθεί η εκπαίδευση στον τομέα της Πληροφορικής. Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ ευχαρίστησε όλους/ες τους/τις συμμετέχοντες/ουσες για τη συνεργασία και τη συνεισφορά τους στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος που ευνοεί την καινοτομία και ενισχύει τις ευκαιρίες μάθησης στον τομέα της επιστήμης της πληροφορικής.
Τι είχε πει ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ κος Πιερρακάκης
Υπενθυμίζουμε πως ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης, στο συνέδριο “Η Ελλάδα Μετά” του E-κύκλος, στην ερώτηση-διαπίστωση της δημοσιογράφου “Για να έχεις ένα καλύτερο Πανεπιστήμιο πρέπει να έχεις και ένα καλύτερο σχολείο”, μίλησε για ένα τρίγωνο, όπου στο ένα άκρο θα πρέπει να έχει την αλγοριθμική σκέψη, στο άλλο άκρο τη λογοτεχνική σκέψη και στο τρίτο άκρο την εθελοντική συμπεριφορά.