Ξεκίνησαν χθες οι των  πρώτων τάξεων των Λυκείων, χωρίς τεχνικά προβλήματα στα της χώρας.

Με θέματα επελέγησαν κατά 50% από την «» ξεκίνησαν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεων των πρώτων δυο τάξεων του Λυκείου.

Όπως αναφέρει το in, σε κάποια σχολεία κληρώθηκαν από την «Τράπεζα θεμάτων» θέματα που ήταν στο επίπεδο των μαθητών και μαθητριών τους και σε κάποια χρειάστηκε οι καθηγητές τους να επιλέξουν μεταξύ τριών διαφορετικών κληρώσεων τις οποίες έκαναν πριν την έναρξη της διαδικασίας.

Η διαδικασία προβλέπει ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διαλέξουν το 50% των θεμάτων των από την «Τράπεζα θεμάτων» και το υπόλοιπο 50% να το επιλέξουν μόνοι τους. Κάτι που θα ήταν σαφώς προς όφελος των εξετάσεων, με μια «» που θα περιείχε μεγάλο πλούτο θεμάτων, τον απαραίτητο αυστηρό έλεγχο τους και (βεβαίως) την συμμετοχή όσο μεγαλύτερου αριθμού καθηγητών γίνεται, απ όλη την Ελλάδα. Κάτι που ωστόσο φέτος δεν φαίνεται να λειτούργησε, καθώς όπως λένε εκπαιδευτικοί, το περιεχόμενο της «ανέβηκε» μάλλον βιαστικά (όπως όμως είχε γίνει και στην πρώτη εφαρμογή του θεσμού πριν από εννέα χρόνια). Γι αυτό άλλωστε και οι εκπαιδευτικοί μπορούσαν σήμερα να κληρώσουν 3 διαφορετικά θέματα ανα μάθημα που ήθελαν να εξετάσουν και από αυτά να διαλέξουν εκείνο που ήταν πιο κοντά στο επίπεδο των μαθητών και μαθητριών τους.

Η διαδικασία κύλησε ομαλά, χωρίς τεχνικά προβλήματα, με τα αποτελέσματα της βέβαια να αναμένονται περίπου σε τρεις εβδομάδες. Την περίοδο εκείνη, θα φανεί από τα στατιστικά στοιχεία των εξετάσεων, πόσοι πέρασαν την τάξη τους και τους βαθμούς που κατά μέσο όρο συγκέντρωσαν.

«Όλα πήγαν μια χαρά την πρώτη ημέρα των εξετάσεων» λέει στα «Νέα» η διευθύντρια του γνωστού για την φήμη του στην Πάτρα Λυκείου του Καστριτσίου κυρία Ευγενία Πιερή. Όπως αναφέρει «το θέμα που θα έπρεπε βέβαια να μας απασχολήσει το επόμενο χρονικό διάστημα είναι εκείνο της απώλειας διδακτικών ωρών και της κάλυψης της ύλης στα σχολεία, το οποίο και πρέπει να δούμε με συγκεκριμένες πολιτικές αντιμετώπισης». Προσθέτει ότι τα παιδιά αλλά και οι εκπαιδευτικοί ήταν σήμερα από νωρίς στο σχολείο τους, η κλήρωση των θεμάτων έγινε νωρίς, ενώ ειδικά οι μαθητές και μαθήτριες της Γ τάξης του Λυκείου ήρθαν και αποφασισμένοι να «γράψουν καλά», καθώς ήταν μια ευκαιρία «μίνι» πανελλαδικών, για να ελέγξουν και το επίπεδο τους πριν την εξεταστική διαδικασία της 3ης Ιουνίου.

Η κυρία Γεωργία Κυριακάκη, διευθύντρια στο ιστορικο 1ο Γενικό Λύκειο Χανίων λέει ότι η διαδικασία δεν συνάντησε προβλήματα, τα θέματα που επελέγησαν στην Α τάξη του Λυκείου ήταν απαιτητικά, ενώ υπήρξαν και θέματα που «θύμιζαν» την ύλη της Γ τάξης του Λυκείου. Ευτυχώς όμως υπήρξε η δυνατότητα επιλογής από άλλα θέματα που κληρώθηκαν, οπότε και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου έθεσαν στους υποψηφίους τελικά ερώτημα σχετικό με το brain drain (φυγή των Ελλήνων επιστημόνων στο εξωτερικό και επιστημονική «αιμορραγία» της ερευνητικής κοινότητας της χώρας μας).

«Κρίνω ότι η φετινή χρονιά θα έπρεπε να είναι πιο ομαλή και βατή μετά από δυο χρόνια πανδημίας και δυο χρόνια χωρίς εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς» αναφέρει. «Αντιθέτως ήταν δύσκολη και πιεστική, με πολύ ύλη και προσπάθεια να την τελειώσουμε πάση θυσία». Στο σχολείο των Χανίων κατά τα άλλα δεν υπήρξαν διαδικαστικές δυσκολίες, αλλά οι εξετάσεις ολοκληρώθηκαν κανονικά χωρίς προβλήματα.

Χωρίς προβλήματα

«Τα πήγαμε πολύ καλά, δεν υπήρξαν προβλήματα, τα θέματα κληρώθηκαν εγκαίρως, δεν είχαν προβλήματα και οι εξετάσεις μας ξεκίνησαν αισιόδοξα» λέει από την πλευρά της η κυρία Χρυσή Γαμπιετάκη από το Γενικό Λύκειο Πάτμου. Κάνει λόγο και η ίδια για την ανάγκη μικρότερης ή πιο προσαρμοσμένης στην κάθε περιοχή εξεταστέας ύλης, αλλά αναφέρει ότι το σχολείο της, την είχε ολοκληρώσει ευτυχώς πριν την έναρξη των εξετάσεων χωρίς προβλήματα.

Οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών και μαθητριών της Α και Β τάξης των Λυκείων θα συνεχιστούν  έως την Τετάρτη 15 Ιουνίου και ως την Τρίτη 21 θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα τους. Στην Γ τάξη του Λυκείου, οι απολυτήριες εξετάσεις θα γίνουν έως την Τρίτη 31 Μαΐου και τα αποτελέσματα τους θα ανακοινωθούν ως την 2 Ιουνίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025