Σχολεία: «Αφού μείωσαν τις ώρες της Βιολογίας και της Χημείας στο Γυμνάσιο, κατάργησαν τις κοινωνικές επιστήμες, εξαφάνισαν την καλλιτεχνική παιδεία και στη θέση τους έβαλαν θεματικές βδομάδες και εργαστήρια δεξιοτήτων, εγκρίνουν κάθε χρόνο πάνω από 1.300 «εκπαιδευτικά προγράμματα», αναφέρει η Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σε ανακοίνωση της.
Η ανακοίνωση
Η γενική κατακραυγή τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και ευρύτερα της κοινωνίας ανάγκασε το ΥΠΑΙΘ να ανακαλέσει, δια του Προέδρου του ΙΕΠ, την έγκριση προγράμματος της Εταιρείας Προγεννητικής Αγωγής, με θέμα τη θεωρία του αγέννητου παιδιού και τίτλο «Προγεννητική Αγωγή, προετοιμασία για την γονεϊκότητα, Σεξουαλικότητα-Γονιμότητα-Γονεϊκότητα, μια αδιαχώριστη ενότητα».
Το υλικό που ήταν έτοιμο να σταλεί στα σχολεία βρίθει από ρατσιστικές, αποκρυφιστικές, ανορθολογικές δοξασίες και ακροδεξιές ως ανοιχτά φασιστικές ιδεολογίες βιολογικής υπεροχής. Πέρα από τη σκοταδιστική ταύτιση της σεξουαλικότητας με τη γονιμότητα και τη γονεϊκότητα, προβάλλονται απόψεις όπως οι «έξυπνοι γονείς γεννούν έξυπνα παιδιά», «η έγκυος δεν πρέπει να κάνει παρέα με ελαττωματικούς», «το DNA του παιδιού εξαρτάται από την ποιότητα αγάπης του ζεύγους», αν η μητέρα θέλει κορίτσι και βγει αγόρι τότε μπορεί να γίνει ομοφυλόφιλος, αλλά και η άποψη ότι «Μόνο έθνη με ικανές μητέρες ευδοκιμούν» που παραπέμπει στη φασιστική θεωρία της Άριας Φυλής, διανθισμένη με «επιστημονικές» ατάκες!
Η ανάκληση του προγράμματος συνοδεύτηκε με δικαιολογίες για αβλεψίες και ισχυρισμούς ότι το ΙΕΠ εγκρίνει προγράμματα που δεν ταυτίζεται κατ’ ανάγκη με το περιεχόμενό τους!
Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις, βγήκε στη δημοσιότητα η έγκριση όχι ενός, αλλά 14 προγραμμάτων της Εταιρείας Ελληνική Αγωγή του Υπουργού Ανάπτυξης Άδωνη Γεωργιάδη όπου μεταξύ των άλλων μητρική γλώσσα των σημερινών παιδιών θεωρείται η αρχαία ελληνική, εκθειάζεται η υπεροχή και το αναλλοίωτο του ελληνικού έθνους, φτάνοντας στο σημείο να υποστηρίζει ότι ο δίσκος της Φαιστού είναι γραμμένος στα Ελληνικά ή ότι κάθε τι έχει τις ρίζες του στο ένδοξο ελληνικό παρελθόν! Είναι πολύ σοβαρό πολιτικό και παιδαγωγικό ζήτημα για την εκπαίδευση η νομιμοποίηση μέσω του ΙΕΠ της προσέγγισης της αρχαίας γλώσσας και σκέψης από εκπαιδευτικά μορφώματα τύπου Ελληνικής Αγωγής .Βέβαια, εκτός από τη γνωστή προγονοπληξία του τηλεπωλητή Υπουργού, μνημειώδης είναι και η ατάκα του στη διάρκεια των τηλεπωλήσεων ας μη ξεχνιόμαστε, όσο εγώ μιλάω, εσείς παραγγέλνετε. Είναι σαφές και το οικονομικό όφελος από λεφτά του ΕΣΠΑ, αλλά και από τη διαφήμιση των προγραμμάτων.
Πέρα, λοιπόν, από το αντιεπιστημονικό, σκοταδιστικό και αναχρονιστικό περιεχόμενο αυτών των προγραμμάτων είναι εξοργιστικό και σκανδαλώδες Υπουργός της Κυβέρνησης να προωθεί επιχείρησή του μέσω του Υπουργείου Παιδείας!
Είναι ξεκάθαρο ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια σημαντική προσπάθεια να αλλάξει και ο ρόλος και το περιεχόμενο του σχολείου. Η έγκριση τέτοιων προγραμμάτων δεν ήταν ούτε τυχαία, ούτε λάθος κίνηση. Εντάσσεται στη γενικότερη κατεύθυνση που θέλουν να πάρει το σχολείο με τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που προωθούν ,όπου η αξιολόγηση, η αυτονομία, τα εξεταστικά πλέγματα πανε χέρι-χερι με τις αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και το περιεχόμενο των μαθημάτων και με την προώθηση αντιεπιστημονικών, συντηρητικών, αντιδραστικών και αναχρονιστικών αντιλήψεων στο σχολείο.
Ο νέος άνθρωπος πρέπει να εξωθηθεί στην ευέλικτη και ελαστική εργασία, την πλήρη υποταγή του στις ανάγκες του κεφαλαίου, τη ζωή χωρίς δικαιώματα και ταυτόχρονα να αποδεχτεί ιδεολογικά τη σύγχρονη κοινωνική βαρβαρότητα. Οι μαθητές/τριες πρέπει να διδαχθούν ότι είναι φυσικό φαινόμενο οι έμφυλες ανισότητες, οι διακρίσεις και οι εξουσιαστικές σχέσεις.
Ότι είναι ατομική ευθύνη και παρεκκλίνουσα συμπεριφορά η φτώχεια, η ανεργία και η οικονομική ή άλλη εκμετάλλευση. Ότι η κοινωνία ευδοκιμεί όταν οι μητέρες μεγαλώνουν τα παιδιά τους στα πρότυπα της Άριας Φυλής. Η ιδεολογική συγγένεια αυτών των προγραμμάτων με το αντιδραστικό τρίπτυχο Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια και τα τρία Κ (Küche:κουζίνα, Kirche: εκκλησία, Kinder:παιδιά) της ναζιστικής ιδεολογίας για το ρόλο της γυναίκας είναι καταφανής.
Αφού μείωσαν τις ώρες της Βιολογίας και της Χημείας στο Γυμνάσιο, κατάργησαν τις κοινωνικές επιστήμες, εξαφάνισαν την καλλιτεχνική παιδεία από το Λύκειο και στη θέση τους έβαλαν θεματικές βδομάδες και εργαστήρια δεξιοτήτων, εγκρίνουν κάθε χρόνο πάνω από 1.300 «εκπαιδευτικά προγράμματα»!
Αποδεικνύουν από τη μια πλευρά την άμεση παρέμβαση στο περιεχόμενο σπουδών κάθε είδους επιχειρήσεων, ΜΚΟ, ευαγών Ιδρυμάτων, Τραπεζών και από την άλλη πως το δημόσιο σχολείο αποτελεί νέο πεδίο επιχειρηματικών επενδύσεων και κερδοφορίας με θύματα μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Γι’ αυτό και είναι ζωτικής σημασίας η ανατροπή της αξιολόγησης, η κατάργηση των εξεταστικών φραγμών (Τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ, εξετάσεις PISA) και κάθε αντιεκπαιδευτικού μέτρου.
Απαιτούμε:
Να ανακληθεί η έγκριση των προγραμμάτων της Ελληνικής Αγωγής
Να παραιτηθούν άμεσα όλοι οι υπεύθυνοι
Επαναφορά των μαθημάτων των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας
Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης
Παλεύουμε για δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά:
Ένα σχολείο πολυτεχνικό, που θα συνδέει οργανικά και δημιουργικά την γενική με την τεχνολογική γνώση, τη θεωρία με την πράξη, τις εφαρμογές, την πραγματική ζωή και την κοινωνία, τις τέχνες και τον πολιτισμό. Ένα σχολείο που θα στοχεύει στην διαμόρφωση ανθρώπων με ισόρροπη σωματική, γνωστική, ηθική και καλλιτεχνική ανάπτυξη. Με ενιαία, δημοκρατικά αναδιαμορφωμένα προγράμματα σπουδών και βιβλία ,με βάση τις αρχές της προοδευτικής παιδαγωγικής επιστήμης που θα παίρνουν υπ’ όψη τη γνώμη και την εμπειρία των μαχόμενων εκπαιδευτικών.
Ένα σχολείο που θα προάγει την ολόπλευρη γνώση, την κριτική σκέψη, τον διάλογο, την ομαδική εργασία, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και θα παράγει ολοκληρωμένες, μαχόμενες προσωπικότητες.
Ένα σχολείο που θα προσεγγίζει τα ιδανικά της αλληλεγγύης και της συντροφικότητας, που θα παλεύει για την υπέρβαση του ατομικισμού, που θα διδάσκει τον σεβασμό και την προστασία της φύσης.
Ένα σχολείο που θα συμβάλλει στην μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων και της αναπαραγωγής των εκμεταλλευτικών κοινωνικών σχέσεων.
Ένα σχολείο που θα αφήνει ελεύθερο τον δάσκαλο να μεγαλουργήσει, θα τον στηρίζει, θα τον επιμορφώνει, θα τον σέβεται, θα τον ενθαρρύνει, θα του επιτρέπει να αφιερωθεί αποκλειστικά στον παιδαγωγικό του ρόλο.
Ένα σχολείο της πλήρους παιδαγωγικής ελευθερίας, της δημοκρατικής λειτουργίας χωρίς «αφεντικά», managers, μέντορες και αξιολογητές·της άρτιας υλικοτεχνικής υποδομής και της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης για «τα παιδιά ενός κατώτερου θεού». Ένα σχολείο που θα απορρίπτει τις εξετάσεις και όχι τους μαθητές του. Που θα απαλλάξει την κοινωνία και την εκπαίδευση από τους παραλογισμούς του φροντιστηρίου και των ιδιαιτέρων. Που θα καταργήσει και την ιδιωτική εκπαίδευση, μια που η μόρφωση αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα και πρώτιστο κοινωνικό αγαθό.