Είναι προκλητική η αδιαφορία τους για τη λειτουργία σχολείου, για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που γίνονται κυριολεκτικά λάστιχο, αναφέρει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Λήμνου.
H ανακοίνωση
Με έγγραφό του το ΥΠΑΙΘ (Αρ.Πρ. 2277/ΓΔ4/10-1-22) απαιτεί την αποτύπωση-καταγραφή του υπάρχοντος εξοπλισμού ΤΠΕ των σχολικών μονάδων μέχρι τις 31/1. Με βάση το ίδιο έγγραφο, όσες σχολικές μονάδες δεν την πραγματοποιήσουν δε θα παραλάβουν νέο εξοπλισμό(!) (.. για την αναβάθμιση του εξοπλισμού θα ληφθούν υπόψη μόνο οι σχολικές μονάδες, τα στοιχεία των οποίων έχουν συμπληρωθεί στο πληροφοριακό σύστημα εντός της προθεσμίας που αναγράφεται…).
Η συγκεκριμένη οδηγία, με το απαράδεκτο και ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα και τις απειλές που έχουν γίνει μόνιμη επωδός σε κάθε απόφαση του ΥΠΑΙΘ, έρχεται να προστεθεί σε ένα ήδη ασφυκτικό πλαίσιο συνεχών και πιεστικών απαιτήσεων στα πλαίσια του διοικητικού έργου, που απαιτεί πολλές ώρες ενασχόλησης και μόνο με γραμματειακή υποστήριξη, για να διεκπεραιώνεται στην ώρα του.
Σκέφτηκε άραγε κανείς εκεί στο Υπουργείο Παιδείας και στα επιτελεία του, ότι αυτή η καταγραφή απαιτεί απίστευτο χρόνο που λείπει από τους εκπαιδευτικούς; Σκέφτηκε μήπως την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία με τη διαχείριση των πρωτοκόλλων για τον κορονοϊό; Ειδικά για τα νηπιαγωγεία σκέφτηκε κανείς ποιος θα αποτυπώσει τον ψηφιακό εξοπλισμό; Η Νηπιαγωγός που απαντάει στα τηλέφωνα, που ελέγχει τις κοβιντοκάρτες και την πλατφόρμα edupass, που πρωτοκολλεί, που συμπληρώνει κουτάκια, φόρμες και φακέλους εργασιών, που κάνει μάθημα και εφημερία σε κάθε διάλειμμα, που επιτηρεί συνεχώς τα νήπια;
Είναι προκλητική η αδιαφορία τους για τη λειτουργία σχολείου, για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που γίνονται κυριολεκτικά λάστιχο.
Ας αφήσουν την υποκρισία στο ΥΠΑΙΘ. Για το ότι χιλιάδες μαθητές την περίοδο της τηλεκπαίδευσης είχαν περιστασιακή ή καθόλου πρόσβαση, για το ότι οι εκπαιδευτικοί μπήκαν σε αυτή τη διαδικασία με δικά τους μέσα δεν φταίει η έλλειψη ψηφιοποίησης. Για την τραγική κατάσταση συνολικά των σχολικών υποδομών, μεταξύ των οποίων και τα τεχνολογικά μέσα, υπεύθυνη είναι η διαχρονική πολιτική υποχρηματοδότησης των σχολικών υποδομών, η αντιμετώπισή τους ως κόστος. Η «ψηφιοποίηση» της εκπαίδευσης δεν είναι η μαγική λύση για τα μεγάλα προβλήματα των ακατάλληλων και απαρχαιωμένων υποδομών, των κτηρίων που καταρρέουν και πλημμυρίζουν, των ανύπαρκτων εργαστηρίων και βοηθητικών χώρων. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί από την προηγούμενη εβδομάδα για άλλη μια φορά η αγωνία για το άνοιγμα των σχολείων χωρίς μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, η ανησυχία για τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορονοϊού (50%+1), η ασφυκτική πίεση και οι απειλές για την υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.
Απαιτούμε εδώ και τώρα από το ΥΠΑΙΘ:
Να αποσύρει άμεσα την εγκύκλιο και να σταματήσει τις απειλές. Να δώσει όλο τον απαραίτητο χρόνο ώστε να είναι εφικτή η διαδικασία της καταγραφής με σωστό τρόπο.
Να διαθέσει το κατάλληλο προσωπικό σε επίπεδο Δ/νσης Εκπαίδευσης αλλά και σχολικής μονάδας (γραμματειακή υποστήριξη) ώστε η συγκεκριμένη καθώς και άλλες υποστηρικτικές εργασίες να μην επιβαρύνουν μόνιμα τους εκπαιδευτικούς.
Να ενισχύσει όλα τα σχολεία με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό, αποκλειστικά με ευθύνη του κράτους. Σύγχρονες και ασφαλείς σχολικές υποδομές.