ΟΔΗΓΟΣ ΣΥΝΕΚ για τις αποσπάσεις – Δημοσιεύτηκαν στις 27/3/2023 οι εγκύκλιοι αποσπάσεων σε σχολικές μονάδες και φορείς για το διδακτικό έτος 2023-2024.
Αναλυτικά ο οδηγός:
Το 2023 θα έχουμε τις πρώτες αποσπάσεις με την παρουσία αιρετών σε ΠΥΣΔΕ/ΑΠΥΣΔΕ/ΚΥΣΔΕ για τον ουσιαστικό έλεγχο όλης της διαδικασίας μετά την σκοτεινή διετία 2020-2022!
Για την καλύτερη ενημέρωση των εκπαιδευτικών οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις/(ΣΥΝ.Ε.Κ.) αποκωδικοποιούμε κάποια σημεία των εγκυκλίων.
Εκλογές 2023: Πώς επηρεάζονται οι εξετάσεις Γλωσσομάθειας- Τι θα γίνει με σχολεία και Πανελλήνιες 2023
Ποια είναι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων απόσπασης;
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων απόσπασης σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, ΚΕΔΑΣΥ,δομές ΕΑΕ, Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία είναι από 6-04-2023 μέχρι 18-04-2023 και ώρα 15:00.
Πώς υποβάλλονται οι αιτήσεις και μέχρι πότε μπορεί να γίνει ανάκληση της αίτησης απόσπασης αλλά και πιθανής απόσπασης;
Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υποβάλουν την αίτηση απόσπασης ηλεκτρονικά στη διαδικτυακή πύλη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr/).
Μέχρι τις 2 Ιουνίου 2023 δίνεται η δυνατότητα στον ίδιο τον εκπαιδευτικό να απενεργοποιήσει την αίτηση απόσπασης μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση απενεργοποίησης, η αίτηση θεωρείται άκυρη και δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να υποβληθεί εκ νέου.
Ο χρόνος απόσπασης από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ δε θεωρείται σε καμιά περίπτωση υπηρέτηση της οργανικής και επομένως με το χρόνο αυτό δε θεμελιώνεται δικαίωμα μετάθεσης.
Για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία, οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν μέχρι και πέντε προτιμήσεις αντίστοιχα.
Η αίτηση από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ δε θα εξετάζεται σε περίπτωση που ικανοποιηθεί αίτηση του εκπαιδευτικού σε υπηρεσία/φορέα, ΚΕΔΑΣΥ, ΕΑΕ, Μουσικό ή Καλλιτεχνικό σχολείο.
Τι γίνεται με τις ενστάσεις, επανεξετάσεις και ανακλήσεις αποσπάσεων;
Μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αναφέροντας συνοπτικά και με σαφήνεια τους λόγους υποβολής, δύνανται να υποβάλουν μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος:
α. ένσταση επί των αποτελεσμάτων [εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών]
β. επανεξέταση της αίτησης απόσπασης τους εφόσον δεν αποσπάστηκαν
γ. αίτηση ανάκλησης της απόσπασής τους εντός αποκλειστικής προθεσμίας 5 ημερών.
Σημειώνεται ότι η εξέταση των περιπτώσεων β και γ είναι δυνητική.
Πώς ορίζεται το δικαίωμα αλλά και το κώλυμα απόσπασης;
Δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με εξαίρεση όσους:
α) Είναι εκπαιδευτικοί μουσικής παιδείας κλάδου ΠΕ79.01 (πρώην 16.02) ή ΤΕ16, οι οποίοι έχουν διοριστεί και τοποθετηθεί αποκλειστικά σε Μουσικά Σχολεία από το 2006 και μετέπειτα, βάσει συγκεκριμένων ΦΕΚ διορισμού. Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί μπορούν να υποβάλουν αίτηση απόσπασης μόνο για τα Μουσικά Σχολεία και τις υπηρεσίες.
β) Είναι στελέχη της εκπαίδευσης και η θητεία τους λήγει κανονικά ή με παράταση μετά τις 31-08- 2023. γ) Έχουν αποσπαστεί με θητεία, όπως: Υπεύθυνοι Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού και Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών, μέλη των παιδαγωγικών ομάδων των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία κ.α. και η θητεία αυτή δεν λήγει έως τις 31-08-2023.
δ) Έχουν αποσπαστεί και η απόσπαση αυτή δεν λήγει έως τις 31-08-2023.
ε) Για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς των διατάξεων της παρ. 5α του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α΄13), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 42 του ν. 4722/20 (Α΄177) ισχύουν τα ακόλουθα:
Όσοι διορίστηκαν πριν την 01-09-2021 δύνανται να υποβάλουν αίτηση απόσπασης ανεξαρτήτως αν έχουν υπηρετήσει τα δύο (2) σχολικά έτη που προβλέπει ο ν. 4722/2020.
Όσοι διορίστηκαν μετά την 01-09-2021 δύνανται να υποβάλουν αίτηση απόσπασης από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ μόνο εφόσον ενταχθούν στις κατ’ εξαίρεση περιπτώσεις απόσπασης του άρθρου 42 του ν. 4722/2020
Οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσηςπου δεν έχουν υπηρετήσει πέντε (5) έτη σε μονάδες Ε.Α.Ε., εκ των οποίων τα δύο στην περιοχή διορισμού τους, δύνανται να υποβάλουν αίτηση απόσπασης από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ αποκλειστικά για την Ειδική Αγωγή.
Οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 (πρώην 16.02) ή ΤΕ16, οι οποίοι έχουν διοριστεί και τοποθετηθεί αποκλειστικά σε Μουσικά Σχολεία δύνανται να υποβάλουν αίτηση απόσπασης μόνο για τα Σχολεία αυτά και πριν την πάροδο της υποχρεωτικής διετίας εφόσον ενταχθούν στις κατ’ εξαίρεση περιπτώσεις απόσπασης της ανωτέρω διάταξης.
στ) Αποσπάστηκαν ή μετατάχθηκαν μέσω ΕΣΚ, δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή ανακλήθηκε κατόπιν αιτήσεώς τους η εν λόγω απόσπαση/μετάταξη, και δεν έχουν παρέλθει δύο (2) έτη από το πέρας της αποκλειστικής προθεσμίας ανάληψης ή από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ανάκλησης, με εξαίρεση τους λόγους υγείας της παρ. 5 του άρθρου 7 του ν. 4440/2016 (Α΄224) [άρθρο 27, παρ. 4, ν. 4807/2021 (Α΄96)].
Αιτήσεις εκπαιδευτικών που έχουν κώλυμα απόσπασης δεν θα γίνονται δεκτές.
Τι γίνεται με τις αποσπάσεις των κοινών ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια;
Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ79.01, ΠΕ86 και ΠΕ91 πραγματοποιούνται στην οικεία βαθμίδα, στην οποία ανήκει οργανικά ο εκπαιδευτικός. Δίνεται όμως η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς των ανωτέρω κλάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που επιθυμούν να αποσπαστούν σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, να περιλάβουν στην αίτησή τους και την επιλογή «Επιθυμώ απόσπαση και σε πρωτοβάθμια εκπαίδευση». Στην περίπτωση αυτή, επειδή τα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ συμπίπτουν, η αναγραφή συγκεκριμένου ΠΥΣΔΕ προτίμησης θα λαμβάνεται και ως αίτηση στο αντίστοιχο ΠΥΣΠΕ. Επισημαίνεται ότι η παραπάνω δυνατότητα αφορά σε εκπαιδευτικούς, που επιθυμούν να αποσπαστούν σε σχολεία πρωτοβάθμιας αρμοδιότητας ΠΥΣΠΕ διαφορετικού από το αντίστοιχο ΠΥΣΔΕ της οργανικής τους θέσης, και όχι σε εκείνους που επιθυμούν να αποσπαστούν σε σχολεία πρωτοβάθμιας του αντίστοιχου ΠΥΣΠΕ του ΠΥΣΔΕ οργανικής τους.
Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων αυτών, πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στο σημείο αυτό, επειδή τα προηγούμενα χρόνια δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα με λάθη στην υποβολή της αίτησης!
Πώς γίνονται οι αποσπάσεις με κριτήρια μοριοδότησης;
Για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, λαμβάνονται υπόψη τα εξής κριτήρια:
1) η συνολική υπηρεσία, που αποτιμάται κλιμακωτά ως ακολούθως:
α) μία (1) μονάδα για κάθε έτος από 1 έως και 10 έτη υπηρεσίας
β) 1,5 μονάδες για κάθε έτος από 10 έτη και άνω έως και 20 έτη
γ) δύο (2) μονάδες για κάθε έτος υπηρεσίας από 20 έτη και άνω
2) η συνυπηρέτηση, που αποτιμάται με δέκα (10) μονάδες,
3) η εντοπιότητα, που αποτιμάται με τέσσερις (4) μονάδες,
4) οι οικογενειακοί λόγοι, που αποτιμώνται ως εξής:
Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοίλαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες. Ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και οι διαζευγμένοι ή σε διάσταση γονείς εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια άγαμων ανήλικων ή σπουδαζόντων παιδιών (φυσικών, θετών ή αναγνωρισμένων).
Οι εκπαιδευτικοί σε χηρείαλαμβάνουν δώδεκα (12) μονάδες αν έχουν παιδί που είναι άγαμο ανήλικο ή σπουδάζει, άλλως λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες.
Οι άγαμοι εκπαιδευτικοίλαμβάνουν έξι (6) μονάδες, εφόσον έχουν παιδί που είναι άγαμο ανήλικο ή σπουδάζει.
Μονάδες τέκνωνλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί ως εξής: πέντε (5) μονάδες για το πρώτο, έξι (6) για το δεύτερο και οκτώ (8) για το τρίτο παιδί (φυσικό, θετό ή αναγνωρισμένο) και δέκα (10) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά, εφόσον αυτά είναι άγαμα ανήλικα ή σπουδάζουν.
Μονάδες γάμου και τέκνων λαμβάνουν και οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.
5)’Αλλοι λόγοι: Οι σπουδές του εκπαιδευτικού (μεταπτυχιακές ή για απόκτηση άλλου τίτλου Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ) σε σχολή που εδρεύει σε διαφορετική περιοχή από αυτήν όπου ανήκει οργανικά (μονάδες 2). Οι μονάδες αυτές χορηγούνται για το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ στο οποίο βρίσκεται η σχολή, όπου φοιτά ο εκπ/κός κατά τον προβλεπόμενο χρόνο της φοίτησής του.Τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ Αττικής και Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζονται ενιαία. Για σπουδές στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) και για απόκτηση διδακτορικού τίτλου δεν χορηγούνται οι εν λόγω μονάδες.
Ποιες είναι οι περιπτώσεις αποσπάσεων για σοβαρούς λόγους υγείας;
α. των εκπαιδευτικών, των παιδιών ή των συζύγων τους (μονάδες 5 για ποσοστό αναπηρίας 50-66%, μονάδες 20 για ποσοστό 67-79% και μονάδες 30 για ποσοστό 80% και άνω),
β. των γονέων των ίδιων των εκπαιδευτικών (και όχι των συζύγων τους) που είναι δημότες από διετίας και διαμένουν σε δήμο της περιοχής όπου ζητείται η απόσπαση, (μονάδα 1 για ποσοστό αναπηρίας 50-66% και μονάδες 3 για ποσοστό 67% και άνω),
γ. αδελφών τους με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλειά τους -δικαστικοί συμπαραστάτες (μονάδες 5).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την απόδειξη του ποσοστού αναπηρίας των ανωτέρω περιπτώσεων απαιτείται εν ισχύ γνωμάτευση Δευτεροβάθμιας ή Ανώτατης Στρατού, Ναυτικού, Αεροπορίας Υγειονομικής Επιτροπής (ΑΣΥΕ, ΑΝΥΕ, ΑΑΥΕ) ή Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), που εκδίδεται βάσει του Ενιαίου Κανονισμού Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας, όπως ισχύει κάθε φορά [άρθρο 7 του ν. 3863/2010 (Α΄115). Οι γνωματεύσεις που δεν έχουν εκδοθεί από Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ισχύουν για ένα (1) έτος από την έκδοσή τους, εάν σε αυτές δεν αναφέρεται η διάρκεια ισχύος τους. Η μοριοδότηση των σοβαρών λόγων υγείας δεν γίνεται προσθετικά εντός της ίδιας κατηγορίας στην περίπτωση που συντρέχει λόγος μοριοδότησης σε περισσότερα του ενός συγγενικά άτομα.
δ) η θεραπεία για εξωσωματική γονιμοποίηση (μονάδες 3). Τη μοριοδότηση αυτή λαμβάνουν και οι σύζυγοι των εκπαιδευτικών. Για την απόδειξη του κριτηρίου αυτού απαιτείται βεβαίωση από Ειδικό Κέντρο Εξωσωματικής Γονιμοποίησης δημόσιου ή ιδιωτικού.
Ποιες είναι οι κατηγορίες των αποσπάσεων κατά προτεραιότητα;
Οι εκπαιδευτικοί των παρακάτω κατηγοριών αποσπώνται από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, κατά σειρά προτεραιότητας ως ακολούθως:
α) Όσοι ανήκουν σε ειδική κατηγορία μετάθεσης.
Στην κατηγορία αυτή υπάγονται οι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 13 Π.Δ. 50/96, του άρθρου 17 του N. 3402/2005 (Α’ 258), των παρ. 1 του άρθρου 6 του Ν. 3454/2006 (Α΄ 75) και του άρθρου 52 του Ν. 4115/2013 (Α΄24), όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 2 του άρθρου 39 του Ν. 4403/16 (Α’ 125). Διευκρινίζουμε ότι σύμφωνα με την τελευταία διάταξη «Εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς, οι εκπαιδευτικοί, που τυγχάνουν γονείς ενός (1) αναπήρου τέκνου, με ποσοστό αναπηρίας 67% και, κατά συνέπεια, θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση που ο ν.3848/2010 (Α΄ 71) επιφυλάσσει στους πολύτεκνους».
Για την απόδειξη των παραπάνω λόγων υγείας, εκτός από τις Γνωματεύσεις των ΚΕ.Π.Α. λαμβάνονται υπόψη και Γνωματεύσεις Δευτεροβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής καθώς και Ανώτατης Στρατού, Ναυτικού, Αεροπορίας Υγειονομικής Επιτροπής (ΑΣΥΕ, ΑΝΥΕ, ΑΑΥΕ). Οι παραπάνω Γνωματεύσεις (Δευτεροβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής καθώς και ΑΣΥΕ, ΑΝΥΕ, ΑΑΥΕ) ισχύουν για ένα (1) έτος από την έκδοσή τους, εάν σε αυτές δεν αναφέρεται η διάρκεια ισχύος τους. Οι εκπαιδευτικοί που αιτούνται ένταξη στην ειδική κατηγορία ως γονείς ανάπηρου τέκνου με ποσοστό αναπηρίας 67% επιλέγουν μόνο το συγκεκριμένο πεδίο και όχι το πεδίο «πολύτεκνος»
β) Είναι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α’ 45), ή έχουν οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως [παρ. 5α του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α΄13) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 42 του ν. 4722/2020 (Α΄177)].
Για τις περιπτώσεις που απαιτείται ποσοστό αναπηρίας οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να προσκομίσουν πιστοποιητικό Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.)
γ)Είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, της ΕΥΠ καθώς και του προσωπικού των Καταστημάτων Κράτησης, των υπαλλήλων του κλάδου Πληρωμάτων Ασθενοφόρων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), καθώς και θρησκευτικών λειτουργών της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος (ιερέων και διακόνων) που υπηρετούν ως διδάσκαλοι ή καθηγητές οποιασδήποτε βαθμίδας και με οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση [παρ. 1 του άρθρου 21 του ν. 2946/2001 (Α΄224), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 151 του ν. 4600/2019 (Α΄43) και παρ. 4 του άρθρου 17 του ν. 3649/2008 (Α΄39)]. Στην ίδια κατηγορία εμπίπτουν και οι σύζυγοι του ειδικού ένστολου προσωπικού δημοτικής αστυνομίας, ύστερα από την επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας με τις διατάξεις ν. 4325/2015 (Α΄47). Για τις περιπτώσεις συζύγων στρατιωτικών, που τελούν «υπό μετακίνηση» και δεν είναι γνωστός ο τόπος εργασίας τους, δεν θα υποβληθούν αιτήσεις κατά την παρούσα διαδικασία. Οι αιτήσεις δύνανται να υποβάλλονται, όταν καθίσταται γνωστός ο τόπος μετακίνησης και θα εξετάζονται για την ολοκλήρωσή τους στο πλαίσιο ύπαρξης λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων.
δ) Είναι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι και μέλη των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων (άρθρο 93 παρ. 7 του Ν.3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 7 παρ. 2 του Ν.4071/2012, άρθρο 182 παρ. 10 του ν. 3852/2010).
ε) Είναι σύζυγοι δικαστικών λειτουργών και σύζυγοι του κύριου προσωπικού του ΝΣΚ ( παρ. 3 άρθρου 50 ν.1756/1988 όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.1 του άρθρου 94 ν.4055/2012 και παρ. 3 του άρθρου 47 του Ν. 2304/1995 και παρ. 20, άρθρου 19 ν.2386/1996).
στ) Είναι σύζυγοι μελών ΔΕΠ (άρθρο 44Α παρ. 12α του ν. 4115/2013 και παρ.12β του άρθρου 27 του ν. 4386/2016).
ζ) Είναι σύζυγοι ιατρικού προσωπικού του Ε.Σ.Υ., τακτικού νοσηλευτικού, λοιπού επιστημονικού και παραϊατρικού προσωπικού και αντίστοιχου προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Φορέων Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Φ.Π.Υ.Υ.Κ.Α.), που υπηρετούν σε περιοχές που εντάσσονται στη Γ’ Ζώνη, και στις περιοχές που χαρακτηρίζονται άγονες και προβληματικές (παρ. 5α του άρθρου 2 του ν. 3868/2010 (Α΄129)). Ως προς τον προσδιορισμό των άγονων και προβληματικών περιοχών ισχύ έχουν τα οριζόμενα στο άρθρο 34 του ν. 3896/2010 (Α΄207), όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 55 του ν. 3918/2011 (Α΄31), αλλά και στην παρ. 2 της αριθμ. Α2α/Γ.Π. οικ. 42875/8-6-2015 (Β΄1078) Απόφασης του Υπουργού Υγείας και στο άρθρο 137 του ν. 4600/2019 (Β΄103).
Πώς γίνονται οι αποσπάσεις σε Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) και σε δομές Ε.Α.Ε. ;
Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση απόσπασης για ΚΕΔΑΣΥ, ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ, σχολικές μονάδες Κωφών/Τυφλών και ΕΕΕΕΚ για το σχολικό ή διδακτικό έτος 2023-24 ακολουθούν την ίδια διαδικασία και τις προθεσμίες με την Γενική Εκπαίδευση.
Δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), έχουν οι εκπαιδευτικοί των παρακάτω περιπτώσεων:
1) Εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και δεν έχουν υπηρετήσει πέντε (5) έτη από το διορισμό τους σε μονάδες Ε.Α.Ε., δύνανται να υποβάλουν αίτηση απόσπασης από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ αποκλειστικά στην Ειδική Αγωγή. Όσοι διορίστηκαν μετά την 01-09-2021 δύνανται να υποβάλουν αίτηση απόσπασης από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ μόνο εφόσον ενταχθούν στις κατ’ εξαίρεση περιπτώσεις απόσπασης του άρθρου 42 του ν. 4722/2020.
2) Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που ανήκουν σε όλους τους προβλεπόμενους από τις ισχύουσες διατάξεις κλάδους γενικής εκπαίδευσης, με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 48 του v. 4415/2016 (Α΄159), όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει με την παρ. 2α του άρθρου 3 του ν. 4473/2017 (Α΄78).
Η εξειδίκευση στην ΕΑΕ αποδεικνύεται με:
α) Διδακτορικό Δίπλωμα στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε ΑΕΙ της ημεδαπής, ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής ή
β) Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία, με βασικές σπουδές σε ΑΕΙ της ημεδαπής, ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής ή
γ) Πτυχίο διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ των Διδασκαλείων της ημεδαπής, ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής, με βασικές σπουδές σε ΑΕΙ της ημεδαπής ή με αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής ή
δ) Πτυχίο ΑΕΙ της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο της αλλοδαπής, με τουλάχιστον πενταετή αποδεδειγμένη προϋπηρεσία στην ΕΑΕ
ε) Ειδικά για τον κλάδο ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής, πέραν των ανωτέρω, η εξειδίκευση στην ΕΑΕ αποδεικνύεται και με πτυχίο ΤΕΦΑΑ των Πανεπιστημίων της ημεδαπής ή αναγνωρισμένο ως αντίστοιχο και ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής με κύρια ειδικότητα στην «ΕΑΕ» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή» ή την «Ειδική Φυσική Αγωγή-Θεραπευτική Γυμναστική» ή την «Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή» ή την «Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή» ή την «Άσκηση σε χρόνιες παθήσεις και Αναπηρία».
Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης για ΚΕΔΑΣΥ, ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ οι εκπαιδευτικοί που δεν διαθέτουν κανένα από τα παραπάνω προσόντα.
Κατά την υποβολή της αίτησης απόσπασης, οι εκπαιδευτικοί δύνανται να επιλέξουν μέχρι και πέντε (5) προτιμήσεις για κάθε ένα τύπο απόσπασης σε ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ για Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Σχολεία Κωφών – Τυφλών. Οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας, εφόσον επιθυμούν να αποσπαστούν για τις ανάγκες των E.Ε.Ε.ΕΚ., θα δηλώσουν τα αντίστοιχα ΠΥΣΔΕ Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
Στα ΚΕΔΑΣΥ δικαίωμα απόσπασης έχουν οι εκπαιδευτικοί των ακόλουθων κλάδων με εξειδίκευση στην ΕΑΕ και με τουλάχιστον οκταετή (8) διδακτική υπηρεσία από την οποία τρία (3) τουλάχιστον έτη στην ΕΑΕ (άρθρο 15 του Ν. 4823/2021): ΠΕ60, ΠΕ61, ΠΕ70, ΠΕ71 και ΠΕ02 – Φιλολόγων ΠΕ03 – Μαθηματικών ΠΕ04 – Φυσικών Επιστημών. Οι αποσπάσεις σε ΚΕΔΑΣΥ αφορούν σε σχολικό και όχι σε διδακτικό έτος. Επίσης εφόσον ικανοποιηθεί αίτηση απόσπασης εκπαιδευτικών σε ΚΕΔΑΣΥ, ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ, δεν θα εξετάζονται αιτήσεις απόσπασης που έχουν υποβληθεί για Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Εκκλησιαστικά σχολεία ή από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ. Οι αποσπάσεις σε ΚΕΔΑΣΥ προηγούνται εκείνων σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ για ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ.
Οι εκπαιδευτικοί που αιτούνται απόσπαση σε ΣΜΕΑΕ κωφών ή τυφλών, πρέπει, σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 7 του ν. 3699/2008, όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 9 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013, να διαθέτουν επιπλέον πιστοποιημένη γνώση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας των Κωφών ή της Γραφής Braille των τυφλών αντίστοιχα.
Ποιοι έχουν δικαίωμα απόσπασης σε Μουσικά Σχολεία;
Δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης στα Μουσικά Σχολεία έχουν:
α) Οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γενικών ειδικοτήτων, οι οποίοι θα έχουν συμπληρώσει πενταετή τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (ως μόνιμοι, αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι) έως 31 Αυγούστου 2023.
β) Οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μουσικής παιδείας (ΠΕ79.01- ΤΕ16) οι οποίοι έχουν τους παρακάτω κατά μάθημα αναφερόμενους τίτλους σπουδών και πενταετή τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας (ως μόνιμοι, αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι) έως 31 Αυγούστου 2023:
Απόλυτη εξειδίκευση στους τομείς της μουσικής παιδείας που αποδεικνύεται για μεν τη θεωρητική κατάρτιση με τίτλους σπουδών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο της αλλοδαπής ή με πτυχίο αναγνωρισμένου μη πανεπιστημιακού μουσικού ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο της αλλοδαπής, για δε την ενασχόληση με βεβαίωση του εργοδότη θεωρημένη από επίσημες αρχές και ειδικότερα:
Ι. Μάθημα των Θεωρητικών της Μουσικής (Μουσική θεωρία και πράξη):
Πτυχίο αντίστιξης ή φούγκας ή δίπλωμα σύνθεσης. Τεκμηριωμένη ενασχόληση με το προς διδασκαλία αντικείμενο τουλάχιστον πέντε ετών.
ΙΙ. Μάθημα της Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής:
Δίπλωμα Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής. Τεκμηριωμένη ενασχόληση με το προς διδασκαλία αντικείμενο τουλάχιστον πέντε ετών.
ΙΙΙ. Μάθημα της Διεύθυνσης Χορωδιακών και Ορχηστρικών Συνόλων:
Τίτλοι σπουδών αντιστοίχου ειδικότητας της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, αναγνωρισμένοι από το Δ.Ι.Κ.Α.Τ.Σ.Α/ ΔΟΑΤΑΠ. Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι με τα παραπάνω τυπικά προσόντα είναι δυνατό να προταθούν κατά την κρίση της καλλιτεχνικής επιτροπής, εκπαιδευτικοί που έχουν τα προβλεπόμενα τυπικά προσόντα του αντικειμένου «Θεωρητικά της Μουσικής» και τεκμηριωμένη ενασχόληση με το προς διδασκαλία αντικείμενο τουλάχιστον πέντε ετών.
IV. Μάθημα των Ευρωπαϊκών Μουσικών Οργάνων:
Δίπλωμα ή πτυχίο του σχετικού οργάνου. Τεκμηριωμένη ενασχόληση με το προς διδασκαλία αντικείμενο τουλάχιστον πέντε ετών.
V. Μάθημα των Παραδοσιακών Μουσικών Οργάνων:
Δίπλωμα Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής. Τεκμηριωμένη γνώση- ενασχόληση με το παραδοσιακό όργανο τουλάχιστον πέντε ετών.
Η απόσπαση στα Μουσικά Σχολεία γίνεται με απόφαση Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων. Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.), προκειμένου να γνωμοδοτήσει, λαμβάνει υπόψη τις μεταπτυχιακές σπουδές, την επιμόρφωση, τη μετεκπαίδευση, την προηγούμενη διδακτική εμπειρία στα Μουσικά Σχολεία, την επιστημονική συγκρότηση και γενικά τα αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, ενώ για τους εκπαιδευτικούς μουσικής παιδείας ζητά τη γνώμη της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικών Σχολείων.
Ποιοι έχουν δικαίωμα απόσπασης σε Καλλιτεχνικά Σχολεία;
Δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης στα Καλλιτεχνικά Σχολεία έχουν οι εκπαιδευτικοί που θα έχουν συμπληρώσει πενταετή τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας (ως μόνιμοι, αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι) έως 31 Αυγούστου 2023.
Η απόσπαση στα Καλλιτεχνικά Σχολεία γίνεται με απόφαση Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων. Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, προκειμένου να γνωμοδοτήσει, λαμβάνει υπόψη τις μεταπτυχιακές σπουδές, την επιμόρφωση, τη μετεκπαίδευση, την προηγούμενη διδακτική εμπειρία στα Καλλιτεχνικά Σχολεία, την επιστημονική συγκρότηση και γενικά τα αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, ενώ για τους εκπαιδευτικούς καλλιτεχνικών μαθημάτων δύναται να ζητά τη γνώμη της Επιστημονικής Επιτροπής Καλλιτεχνικών Σχολείων.
Γενικότερα όσον αφορά στα Καλλιτεχνικά και Μουσικά σχολεία, επιβάλλεται η συγκεκριμενοποίηση των αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων για τις αποσπάσεις σε αυτά. Οι Καλλιτεχνικές Επιτροπές είχαν καταθέσει στο παρελθόν συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με τη μοριοδότηση αυτή. Η ασάφεια του σημερινού νομοθετικού πλαισίου επιβάλλει άμεσες αλλαγές και ξεκάθαρη μοριοδότηση όλων των κριτηρίων!
ΠΡΟΣΟΧΗ: 1.Ο χρόνος που διανύεται στη θέση απόσπασης δεν θεωρείται σε καμιά περίπτωση υπηρέτηση της οργανικής και επομένως με το χρόνο αυτό δεν θεμελιώνεται δικαίωμα μετάθεσης.
Αν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε Π.Σ. ή σε ΠΕΙ.Σ. αποσπαστούν με τη διαδικασία της παρούσης και αναλάβουν υπηρεσία στη θέση απόσπασης κατά τη διάρκεια της θητείας τους, αυτή λήγει αυτοδικαίωςσύμφωνα με την παρ. 17 του άρθρου 19 του ν. 4692/2020 (Α΄111), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 94 του ν. 4812/2021 (Α΄110). Επιπλέον δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλουν υποβολής αίτησης για τοποθέτηση σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. και υποψηφιότητα για την επιλογή σε θέση Διευθυντή Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. για τα επόμενα δύο (2) σχολικά έτη.
Πότε γίνονται οι αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς;
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων απόσπασης σε φορείς είναι από 6-04-2023 μέχρι 18-04-2023 και ώρα 15:00. Ο χρόνος που διανύεται στη θέση απόσπασης δεν θεωρείται σε καμιά περίπτωση υπηρέτηση της οργανικής και επομένως με το χρόνο αυτό δεν θεμελιώνεται δικαίωμα μετάθεσης.
Σε ποιους φορείς μπορούν να αποσπαστούν οι εκπαιδευτικοί;
Α. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
(Οργανικές μονάδες της Κεντρικής Υπηρεσίας, οργανικές μονάδες της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας), ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και ΚΕΔΑΣΥ
Β. ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ (ΣΕΠ)
Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να αποσπαστούν ως Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων υποβάλλουν αίτηση απόσπασης σε φορέα, και όχι αίτηση απόσπασης σε Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης για διοικητικό έργο. Σε θέσεις ΣΕΠ αποσπώνται μόνιμοι εκπαιδευτικοί για ένα σχολικό έτος, σε Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τοποθετούνται σε κέντρο ή/και δομή φιλοξενίας της ίδιας ΠΔΕ. Ο χρόνος απόσπασης των ΣΕΠ προσμετράται ως χρόνος διδακτικής υπηρεσίας
Γ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ/ΑΣΠΑΙΤΕ
Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα αποσπασθούν σε Πανεπιστήμια/ΑΣΠΑΙΤΕ θα ασκούν με ευθύνη των Προέδρων των Τμημάτων των Πανεπιστημίων έργο σχετικό μόνο με υποβοήθηση των Τμημάτων σε πρακτικές και εργαστηριακές ασκήσεις των φοιτητών. Για την επιλογή των υποψηφίων προς απόσπαση απαιτείται αιτιολογημένη πρόταση του οικείου φορέα με αναφορά στο έργο που θα αναλάβουν.
Δ. ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ
Οι αποσπάσεις αυτές αφορούν στις παρακάτω ΑΕΑ:
Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθήνας
Πατριαρχική Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης
Προϋπόθεση για την απόσπαση είναι η κατοχή μεταπτυχιακών τίτλων και η διδακτική εμπειρία στα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται κατά περίπτωση στην οικεία Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία ή Ανώτερη Εκκλησιαστική Σχολή. Για τις αποσπάσεις εκδίδεται απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του Ανώτατου Επιστημονικού Συμβουλίου, που λαμβάνεται μετά από εισήγηση του Προέδρου της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας.
Ε. ΣΧΟΛΕΙΑ ΦΟΡΕΩΝ
Οι αποσπάσεις αυτές αφορούν σε διδακτικό έργο και για τις παρακάτω σχολικές μονάδες φορέων:
ΓΥΜΝΑΣΙΑ Γυμνάσιο Αρμενικού Κυανού Σταυρού Αθήνας
ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΕΠΑΛ Σιβιτανιδείου Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων
Για την επιλογή των υποψηφίων προς απόσπαση απαιτείται αιτιολογημένη πρόταση της υπηρεσίας.
ΣΤ. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ, ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΑ ΝΠΔΔ ΚΑΙ ΝΠΙΔ
(Ακαδημία Αθηνών, Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας, Δημόσιες Βιβλιοθήκες, Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., Γ.Α.Κ., Δημόσια ΙΕΚ, Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., Ι.Ε.Π., Ι.Κ.Υ., Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., Ι.Τ.Υ.Ε.–ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, Κ.Ε.Γ., Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος, Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, Ιερές Αρχιεπισκοπές, Ιερές Μητροπόλεις).
Οι υποψήφιοι προς απόσπαση εκπαιδευτικοί στους ανωτέρω φορείς θα πρέπει να ενημερωθούν για το έργο που επιτελούν οι φορείς αυτοί, προκειμένου να δηλώσουν την υποψηφιότητά τους. Για την επιλογή των υποψηφίων προς απόσπαση θα υπάρχει αιτιολογημένη πρόταση των φορέων με αναφορά στο έργο που θα αναλάβουν.
Η αίτηση απόσπασης υποβάλλεται για έναν μόνο φορέα ή υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ανάκληση της αίτησης απόσπασης είναι εφικτή μόνο μέσω του συστήματος ΟΠΣΥΔ μέχρι τις 25 Απριλίου 2023.
Μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δύνανται να υποβάλουν μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος και όχι χειρόγραφα:
α. Ένσταση επί των αποτελεσμάτων εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών, αναφέροντας συνοπτικά και με σαφήνεια τους λόγους υποβολής της
β. Επανεξέταση της αίτησής τους
γ. Αίτηση ανάκλησης της απόσπασης τους εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών, αναφέροντας συνοπτικά και με σαφήνεια τους λόγους υποβολής της.
Σημειώνεται ότι η εξέταση των περιπτώσεων β και γ είναι δυνητική. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται αλλαγή/τροποποίηση των υπηρεσιών/φορέων απόσπασης.
Αν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε Π.Σ. ή σε ΠΕΙ.Σ. αποσπαστούν και αναλάβουν υπηρεσία στον φορέα απόσπασης κατά τη διάρκεια της θητείας τους, αυτή λήγει αυτοδικαίως σύμφωνα με την παρ. 17 του άρθρου 19 του ν. 4692/2020 όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 94 του ν. 4812/2021 Επιπλέον δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για τοποθέτηση σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. και υποψηφιότητα για την επιλογή σε θέση Διευθυντή Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. για τα επόμενα δύο (2) σχολικά έτη.
Ζ΄ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Δ.Ι.Ε.Κ.):
Η διαδικασία των αιτήσεων των εκπαιδευτικών για αποσπάσεις για διοικητικό έργο στα Δημόσια Ι.Ε.Κ. της ΓΓΕΕΚΔΒΜ του ΥΠΑΙΘ γίνονται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα στο πεδίο «ΓΓΕΕΚΔΒΜ&N – Δημόσια ΙΕΚ», όπου θα μπορούν να επιλέγουν έως και τρία (3) ΔΙΕΚ μιας Περιφέρειας.
Για αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας για διδακτικό έργο, θα εκδοθούν σχετικές εγκύκλιοι – προκηρύξεις από τη Διεύθυνση Δια Βίου Μάθησης της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης.
Για τις αποσπάσεις σε φορείς και υπηρεσίες η θέση μας ήταν ξεκάθαρη: Οι αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς να γίνονται από τα κεντρικά συμβούλια ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ, με προκήρυξη συγκεκριμένων θέσεων, ανακοίνωση των αντίστοιχων προσόντων που απαιτούνται, με συγκεκριμένη μοριοδότηση και διαφάνεια. Οι αποσπάσεις αυτές μέχρι σήμερα γίνονται με υπογραφή του/της Υπουργού και προκαλούν σοβαρές ενστάσεις σε περιπτώσεις που καταστρατηγείται η αξιολογική σειρά προτάσεων σε κάποιους φορείς, δημιουργώντας καθαρά συνθήκες πελατειακού κράτους!
Ποιες είναι οι θέσεις των ΣΥΝΕΚ για τα εργασιακά ζητήματα των εκπαιδευτικών ;
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στην εκπαίδευση
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
Μόνιμοι διορισμοί για κάλυψη όλων των πραγματικών κενών. Πρόσληψη αναπληρωτών/τριών για πραγματική αναπλήρωση. Όχι στις τρίμηνες συμβάσεις.
Τοποθετήσεις αναπληρωτών/τριών υποχρεωτικά από τα ΠΥΣΔΕ σε μία φάση.
Εξίσωση εργασιακών δικαιωμάτων αναπληρωτών/τριών και μονίμων εκπαιδευτικών.
Ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας για αναπληρωτές/τριες και κατάργηση της υποχρέωσης ιατρικών εξετάσεων για κάθε χρονιά που προσλαμβάνονται.
Υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργασιακό καθεστώς.
Ανώτατο όριο 20 μαθητών στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
Κατάργηση του αντισυνδικαλιστικού νόμου 4808/21.
Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
Στην κλιμάκωση μείωσης του ωραρίου με βάση την προϋπηρεσία, θεσμοθέτηση μιας νέας κατηγορίας για τους εκπαιδευτικούς που έχουν συμπληρώσει τα 28 χρόνια υπηρεσίας, ώστε να έχουν και αυτοί κατά δύο ώρες μείωση στο υποχρεωτικό τους ωράριο.
Μείωση του διδακτικού ωραρίου λόγω προβλημάτων υγείας, όπως ισχύει και για τους υπολοίπους δημοσίους υπαλλήλους.
Μέχρι δύο σχολεία για κάλυψη ωραρίου. Μείωση διδακτικού ωραρίου κατά 1 ώρα σε κάθε σχολείο, σε περίπτωση μετακίνησης εκπαιδευτικού για συμπλήρωση ωραρίου σε πάνω από 2 σχολεία. Οικονομική κάλυψη των εξόδων μετακίνησης.
Επαναφορά της 3ωρης μείωσης ωραρίου Υπευθύνων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής και της 2ωρης μείωσης ωραρίου για εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων.
Απόδοση οργανικής με 10 ώρες σε μια ή δύο σχολικές μονάδες.
Καθορισμός ωραρίου μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων για την απόκτηση από τους μαθητές και τις μαθήτριες πιστοποιητικού ξένης γλώσσας, γνώσεων χειρισμού Η/Υ και μουσικών γνώσεων.
Μείωση της υποχρεωτικής υπηρέτησης της οργανικής σε έναν χρόνο από δύο για τους/τις νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς. Κατάργηση της υποχρέωσης υπηρέτησης της οργανικής για τους/τις νεοδιόριστους/ες που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες, όπως ισχύει για τους/τις μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς.
Άμεση τροποποίηση του άρθρου 13 του ΠΔ 50/1996 για την αναδιατύπωση και εκσυγχρονισμό των ιατρικών όρων των ασθενειών και ένταξη ίσης ή μεγαλύτερης βαρύτητας ασθενειών με αυτές που υπάρχουν ήδη στη σχετική νομοθεσία. Εκπαιδευτικοί που έχουν οι ίδιοι, οι σύζυγοι ή τα τέκνα τους ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω να εντάσσονται σε ειδική κατηγορία μετάθεσης.
Νομική κατοχύρωση του δικαιώματος αποσύνδεσης για τους/τις εκπαιδευτικούς, όπως ισχύει για τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Καμία υποχρέωση των εκπαιδευτικών για εργασία εκτός ωραρίου μέσω emailή οποιασδήποτε μορφής τηλεργασίας. Κατάργηση της εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από τα δικαιώματα του ν.4807/21.
Βελτίωσητων ρυθμίσεων του ν.4386/2016 που αφορούν τόσο στην άρση της προθεσμίας της 30ης Σεπτεμβρίου μέχρι την οποία μπορεί να γίνεται συμπλήρωση ωραρίου με γραμματειακή υποστήριξη όσο και στη συμπλήρωση ωραρίου των κοινών ειδικοτήτων της Α/μιας και Β/μιας.
Θεσμοθέτηση νέου πλαισίου για τη συγκρότηση και λειτουργία υπηρεσιακών συμβουλίων ανεξάρτητων και μη ελεγχόμενων από την εκάστοτε εξουσία. Ενός πλαισίου που θα κατοχυρώνει τη διαφάνεια, την αντικειμενικότητα, τη δικαιοσύνη και τη δημοκρατική τους λειτουργία. Επαναφορά των δημοκρατικά εκλεγμένων αιρετών στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια και τα συμβούλια επιλογής στελεχών. Κατάργηση της τροπολογίας Κεραμέως για ηλεκτρονικές εκλογές αιρετών και διεξαγωγή των εκλογών την πρώτη Τετάρτη κάθε δεύτερου Νοέμβρη με άδεια, όπως ίσχυε όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Συμμετοχή των αιρετών του ΚΥΣΔΕ στη διαμόρφωση από την Κεντρική υπηρεσία του ΥΠΑΙΘ των οριστικών κενών για τις μεταθέσεις και τους διορισμούς, ανά περιοχή και ειδικότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ για κενά και πλεονάσματα. Σε αυτά να συνυπολογίζονται οι συνταξιοδοτήσεις που θα πρέπει να οριστικοποιούνται εγκαίρως.
Δυνατότητα προσφυγής μετά από απόρριψη της ένστασης ή της αίτησης θεραπείας του ΠΥΣΔΕ ή του ΑΠΥΣΔΕ σε ΑΠΥΣΔΕ και ΚΥΣΔΕ αντίστοιχα.
Μεταθέσεις-αποσπάσεις:
- Αναμοριοδότηση των κριτηρίων μετάθεσης, καθώς και ένταξη νέων κριτηρίων, (χρόνια υπηρεσίας, παιδιά, συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών, μονογονεϊκές οικογένειες, σύμφωνο συμβίωσης), για μια πιο δίκαιη, πιο ρεαλιστική και ισορροπημένη μοριοδότηση.
- Κατάργηση της υποχρέωσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικώννα παραμείνουν στη θέση τοποθέτησής τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών. Να τους δοθεί το δικαίωμα μετάθεσης με την ολοκλήρωση ενός έτους υπηρέτησης στο ΠΥΣΔΕ διορισμού.
- Οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ να γίνονται από το ΚΥΣΔΕ, λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ και τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης σε κάθε περιοχή. Οι αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς να γίνονται από το ΚΥΣΔΕ, με προκήρυξη συγκεκριμένων θέσεων, ανακοίνωση των αντίστοιχων προσόντων που απαιτούνται, με συγκεκριμένη μοριοδότηση και διαφάνεια. Οι αποσπάσεις αυτές να γίνονται για μια 3ετία. Έγκαιρη πραγματοποίηση όλων των αποσπάσεων μέχρι τις 30 Ιούνη.
- Ειδικά όσον αφορά στα διαπολιτισμικά, καλλιτεχνικά, μουσικά σχολεία, συγκεκριμενοποίηση των αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων για τις μεταθέσεις και αποσπάσεις σε αυτά.