Για μία ακόμα φορά, το υπουργείο δείχνει την αυταρχική του τακτική αποφασίζοντας την μετατροπή σε Πρότυπα ή Πειραματικά, παρά τις αντίθετες αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων των συγκεκριμένων σχολείων, αναφέρει η Β ́ΕΛΜΕ Αθήνας.

Η ανακοίνωση

Μετά τις μαζικές αποφάσεις εκπαιδευτικών και γονέων να μη δεχθούν τη μετατροπή τους σε Προτυπα και Πειραματικά σχολεία η πολιτική ηγεσία έδωσε εντολή στους ΔΔΕ να εισηγηθούν αυτοί, κόντρα στην δημοκρατικά εκφρασμένη βούληση της εκπαιδευτικής κοινότητας, τη μετατροπή σχολείων σε ΠΠΣ. Αποτέλεσμα των ΠΠΣ θα είναι η άμεση κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων αλλάζοντας ριζικά το σχολείο, τόσο στη μορφή όσο και στο περιεχόμενο.

Δυστυχώς, παρότι ο νόμος δίνει μεν τη δυνατότητα στους ΔΔΕ να το κάνουν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν τους υποχρεώνει, ο ΔΔΕ της Α΄ Αθήνας, γυρνώντας την πλάτη στην εκπαιδευτική κοινότητα και τις δημοκρατικές διαδικασίες, εισηγήθηκε τη μετατροπή του 26ου Γυμνασίου Αθήνας σε Πειραματικό. Η απόφασή του είναι αντιδημοκρατική, αντιπαιδαγωγική και διαλύει το κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας που πρέπει να υπάρχει μεταξύ σχολικών μονάδων και ΔΔΕ.

Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ και Συλλόγων ΠΕ που υπογράφουμε αυτή την ανακοίνωση-κάλεσμα στην  κινητοποίηση, που οργανώνουν οι σύλλογοι Γονέων και κηδεμόνων, καταγγέλλουμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για την άκρως αυταρχική και αλαζονική συμπεριφορά της απέναντι στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς. Καταγγέλλουμε τον ΔΔΕ Α΄ Αθήνας που λειτούργησε αντιπαιδαγωγικά με αποτέλεσμα να αφήσει μια ολόκληρη περιοχή χωρίς πρόσβαση σε Γυμνάσιο και τους συναδέλφους σε επαγγελματική απαξίωση και ομηρία. Επισημαίνουμε ότι η εισήγηση έγινε χωρίς να υπάρχει σχετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και χωρίς καν να έχει ενημερωθεί η σχολική μονάδα και ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 26ου Γυμνασίου εκφράζει την πλήρη αντίθεση του στην απόφαση αυτή και έχει την απόλυτη συμπαράσταση μας.

Είμαστε αλληλέγγυοι στους συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων όλων των σχολείων της περιοχής, δηλαδή του 26ου Γυμνασίου, του 14ου Δημοτικού, του 15ου Δημοτικού του 16ου Δημοτικού και του 74ου Δημοτικού Αθήνας, που διεκδικούν το βασικό δικαίωμα των μαθητών να έχουν πρόσβαση στο Γυμνάσιο της γειτονιάς τους. Αλήθεια τι προβλέπει ο ΔΔΕ Α΄ Αθήνας και το Υπουργείο για τα παιδιά αυτά; Να μετακινηθούν σε Γυμνάσια που βρίσκονται σε πολύ μακρινές περιοχές αποκομμένα από το κοινωνικό περιβάλλον τους!

Η ευρύτερη περιοχή με κέντρο το Κολωνάκι κυριολεκτικά κατακλύζεται από Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία, όπως το 12/θέσιο Πειραματικό Δημοτικό, το 3/θέσιο Πειραματικό Δημοτικό, και το 1/θέσιο Πειραματικό Δημοτικό του Μαρασλείου, το Πειραματικό Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ) στη Σκουφά, το 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο και το 1ο Πρότυπο Λύκειο στην Πλάκα, το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο και το 2ο Πρότυπο Λύκειο, δίπλα στο Ν. «Έλενα». Το βασικό επιχείρημα του ΔΔΕ Α΄ Αθήνας, για να υπερασπιστεί την εισήγηση του, είναι η ανάγκη να συνδεθούν τα Μαράσλεια Πειραματικά δημοτικά με Πειραματικό Γυμνάσιο, γέφυρα που κόπηκε με την απόφαση του ΥΠΑΙΘ πριν από δύο χρόνια να μετατρέψει όλα τα Πειραματικά Γυμνάσια και ΓΕΛ σε Πρότυπα, πλην του ΠΣΠΑ.

Όσον αφορά το περιεχόμενο και το χαρακτήρα των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων επισημαίνουμε ότι:

Ισχύει το διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών.  Αλλάζει ριζικά το σχολείο, τόσο στη μορφή όσο και στο περιεχόμενο.

Τα Πειραματικά σχολεία που έπρεπε να παίζουν ένα ρόλο πειραματισμού σε προοδευτική κατεύθυνση νέων μεθόδων διδασκαλίας, νέων αναλυτικών προγραμμάτων για όλα τα παιδιά, τα οποία στην συνέχεια θα γενικευτούν σε όλα τα Δημόσια Σχολεία, σε καμία περίπτωση δεν έχουν αυτό το χαρακτήρα. Μαζί με τα Πρότυπα σχολεία εντείνουν τον διαχωρισμό και την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών.

Τα σχολεία αυτά δεν έχουν χωροταξικό χαρακτήρα, και οι μαθητές εισάγονται στα μεν Πρότυπα με εξετάσεις στα δε Πειραματικά με κλήρωση, που γίνεται αν υπάρχουν κενές θέσεις μετά την είσοδο σ΄ αυτά των μαθητών που είναι συνδεδεμένα από την προηγούμενη βαθμίδα. Πρότυπο/Περαματικό Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο. Συνεπώς το σχολείο παύει να είναι το σχολείο της γειτονιάς και οι μαθητές της περιοχής αναγκάζονται να φοιτούν σε άλλα σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

Είναι τα μόνα σχολεία στα οποία εκ νόμου οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν οργανικές θέσεις και τα πρώτα σχολεία που νομοθετικά έχει καθιερωθεί η χρηματοδότηση τους και μέσω χορηγιών και δωρεών.

Τόσο οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ – ΔΟΕ όσο και τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ, διεκδικούμε την στήριξη όλων των δημόσιων σχολείων με γενναία κρατική χρηματοδότηση, με πλήρες εκπαιδευτικό προσωπικό από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και την εξασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών/τριών στο σχολείο της γειτονιάς τους.

Απαιτούμε:

από τον ΔΔΕ Α΄ Αθήνας την ΔΕΠΠΣ και το ΥΠΑΙΘ να μην γυρίσουν την πλάτη στους γονείς της περιοχής, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και να μην αφήσουν μια ολόκληρη περιοχή χωρίς Γυμνάσιο για όλα τα παιδιά.

να αποσυρθεί άμεσα η υπ’ αριθμόν 51614/Δ6 Υπουργική Απόφαση με την οποία χαρακτηρίστηκαν 50 σχολεία ως πρότυπα και Πειραματικά.

από τον ΔΔΕ Α΄ Αθήνας, τη ΔΕΠΠΣ και το ΥΠΑΙΘ να δείξει επιτέλους σεβασμό στους εκπαιδευτικούς που τόσα χρόνια, και ειδικά κατά την περίοδο της πανδημίας, κράτησαν όρθιο το δημόσιο σχολείο!

από τον ΔΔΕ Α΄ Αθήνας να πάρει άμεσα πίσω την εισήγησή του για μετατροπή του 26ου Γυμνασίου Αθήνας σε Πειραματικό, σεβόμενος την αντίθετη άποψη όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025