: Μαζικά αποχωρούν τόσο οι δάσκαλοι όσο και οι καθηγητές από την , όπως δείχνουν οι αιτήσεις συνταξιοδότησης, που κατατέθηκαν στις αρμόδιες διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ποιοί οι λόγοι αποχώρησης τους

Μετά από δέκα χρόνια οι αιτήσεις αποχώρησης των εκπαιδευτικών από τα σχολεία εκτοξεύτηκαν, γεγονός που σημαίνει ότι η ερχόμενη σχολική χρονιά θα είναι δύσκολη για το καθώς θα πρέπει να αντιμετωπίσει χιλιάδες κενά σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια και φυσικά να προχωρήσει σε προσλήψεις τεράστιου αριθμού .

Οι εκπαιδευτικοί φοβούνται για το συνταξιοδοτικό και οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την αξιολόγηση, ακόμη και ο κορονοιός τους «διώχνουν» άρον-άρον από τα σχολεία δημιουργώντας ένα νέο πονοκέφαλο για τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας. Συγκριτικά με την περυσινή χρονιά οι αιτήσεις αποχώρησης…τριπλασιάστηκαν και χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο κλάδος των δασκάλων.

Πέρυσι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κατατέθηκαν 1231 αιτήσεις και φέτος έφτασαν στις 3.708! . Μάλιστα όπως εκτιμούν οι εκπαιδευτικοί συνολικά φέτος οι αιτήσεις αποχώρησης-συνταξιοδότησης θα ξεπεράσουν τις 6.000, αριθμός ο οποίος θεωρείται εξαιρετικά μεγάλος. Τα στοιχεία αυτά σίγουρα θα προκαλέσουν αλλαγές και στον προγραμματισμό τόσο για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών όσο και για τους μόνιμους διορισμούς.

Σύμφωνα με τον κ Νικηφόρο Κωνσταντίνου, μέλος του Δ.Σ της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, «δάσκαλοι και καθηγητές έχουν ανησυχήσει για την περίπτωση αλλαγών στα κριτήρια συνταξιοδότησης (όρια ηλικίας, αλλαγές σε μεταβατικές διατάξεις κ.α) και γι΄ αυτό βλέπουμε τόσο μεγάλη αύξηση στον αριθμό των αιτήσεων. Σοβαρός λόγος αποχώρησης πολύ πιθανό ν΄ αποτελεί και το θέμα της αξιολόγησης με δεδομένο ότι ιδιαίτερα οι μεγάλης ηλικίας εκπαιδευτικοί δεν θέλουν να υποστούν αυτή τη διαδικασία. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι με τη νέα χρονιά θα έχουμε τεράστια κενά στα σχολεία όλων των βαθμίδων και φυσικά εμείς επαναφέρουμε το ζήτημα για μόνιμους διορισμούς στη δημόσια εκπαίδευση».

Και η  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, υπογραμμίζει ότι « από τους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς των πινάκων κίνησης  διδακτικού προσωπικού που απεστάλησαν στο Υπουργείο Παιδείας για τη διαδικασία των , από  τα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ, έχουν αφαιρεθεί οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αιτήσεις παραίτησης από την  υπηρεσία μέχρι και τις 10-03-2021.

Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη διαδικασία και τα  κενά που θα προκύψουν -μετά την οριστικοποίηση των – αναμένεται να υπολογιστούν για την  πραγματοποίηση των μεταθέσεων 2021 και όχι για τις μεταθέσεις/βελτιώσεις 2022, όπως συνέβαινε μέχρι  τώρα, κενά που, προφανώς, θα ληφθούν υπόψη και για τους επικείμενους διορισμούς των 5.250  εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση το 2021».

Όπως αναφέρει ηπαράταξη των δασκάλων «η ύπαρξη όλων αυτών των οργανικών κενών καταδεικνύει την αδήριτη ανάγκη για την ικανοποίηση, όσο το δυνατόν, περισσότερων αιτήσεων μετάθεσης και στη συνέχεια μαζικών μόνιμων διορισμών για την  κάλυψη όχι μόνο αυτών των κενών, αλλά και όλων των κενών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση, όπως αποδεικνύεται περίτρανα και από τον φετινό αριθμό στην Πρωτοβάθμια  Εκπαίδευση και θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. στην κατανομή των  κενών θέσεων που πρόκειται να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς.

Είναι δεδομένο ότι η σύσταση νέων οργανικών θέσεων λόγω της εφαρμογής της δίχρονης  υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, αλλά και, κυρίως, ειδικοτήτων είναι επιτακτική ανάγκη. Δεν είναι  δυνατόν σε μεγάλες διευθύνσεις εκπαίδευσης της Χώρας να υπάρχουν ελάχιστες έως καθόλου οργανικές  θέσεις ειδικοτήτων. Σε κάθε περίπτωση η κατανομή ανάμεσα σε πρωτοβάθμια και  δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να γίνει με βάση τις πραγματικές ανάγκες και όχι τις ισορροπίες ανάμεσα στις δύο βαθμίδες.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ζητά την  πραγματοποίηση του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού μεταθέσεων τόσο στην όσο και στη Γενική  Αγωγή, τη δημιουργία των απαραίτητων οργανικών θέσεων που έχει ανάγκη η εκπαίδευση, καθώς και την κάλυψη όλων των κενών θέσεων με .

Η τρόμαξε του εκπαιδευτικούς

Πολλοί αποδίδουν την αυξημένη τάση αποχώρησης των δασκάλων και καθηγητών από τα και στον φόβο μήπως προσβληθούν από τον νέο κορονοϊό. Δάσκαλοι και καθηγητές που βρίσκονται κοντά στο όριο της συνταξιοδότησης και τυχόν αντιμετωπίζουν κάποια χρόνια ασθένεια, προτιμούν την ασφάλεια της έστω και μειωμένης παρά το ρίσκο της παραμονής στις αίθουσες διδασκαλίας.

«Γνωρίζουμε ότι ο COVID-19 προσβάλλει κυρίως και προκαλεί επιπλοκές στις μεγαλύτερες ηλικίες. Στο πλαίσιο αυτό αρκετοί εκπαιδευτικοί προκειμένου να προστατεύσουν την υγεία τους, θυσιάζουν την πλήρη και αποχωρούν από το τρέχον σχολικό έτος από τις σχολικές τάξεις. Πρόκειται κυρίως για εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Ο Νόμος δίνει το δικαίωμα αποχώρησης στη σύνταξη έως και πέντε χρόνια πριν συμπληρωθεί ο χρόνος υπηρεσίας. Η ποινή που μπαίνει για κάθε χρόνο είναι μείωση της εθνικής σύνταξης κατά 6%. Ακόμη όμως κι έτσι εκπαιδευτικοί προτιμούν τη μειωμένη σύνταξη από το να ρισκάρουν στις αίθουσες διδασκαλίας», αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Αποστόλης Μούσιος.

Η τάση φαίνεται και στα στοιχεία των αιτήσεων Από 13 αιτήσεις που είχαν κατατεθεί πέρυσι στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, φέτος κατατέθηκαν 27.Επιπλέον 45 αιτήσεις καθηγητών κατατέθηκαν σύμφωνα με τον προϊστάμενο Χαράλαμπο Σταχτέα στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας: 11 μαθηματικών, 10 φιλολόγων, 6 φυσικών επιστημών, 2 γαλλικών, 3 αγγλικών, 3 θεολόγων, 1 μουσικού, 1 γυμναστή, 2 οικονομολόγων, 1 κοινωνικού λειτουργού, 1 πολιτικού μηχανικού, 1 ηλεκτρολόγου μηχανικού, 1 νοσηλευτή και 2 γεωπονικών επιστημών.

Από τα παρακάτω στοιχεία προκύπτει πολύ σημαντική αύξηση των παραιτήσεων σε σχέση με  προηγούμενες χρονιές.

Ενδεικτικά κατά έτος οι παραιτήσεις:

2016     419
2017     227
2018     387
2019     705
2020     1231
2021     3708

Με πληροφορίες από το ΕΘΝΟΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025