Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, η αρχική εφαρμογή του προγράμματος για το Διεθνές Απολυτήριο θα ξεκινήσει σε πέντε Λύκεια, με στόχο την επέκτασή του σε όλα τα πρότυπα σχολεία, εξασφαλίζοντας ίσες ευκαιρίες σε μαθητές από διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα.
Ο υπουργόςς τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης της διεθνούς συνεργασίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αναφέροντας παραδείγματα όπως η δημιουργία κοινών μεταπτυχιακών προγραμμάτων με κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια. Αυτές οι συνεργασίες, που ήδη χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για τη μετατροπή της Ελλάδας σε περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης.
Σχολεία -Διεθνές Απολυτήριο στη δημόσια εκπαίδευση: Αρχή ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης;
Ειδικότερα, η εισαγωγή του International Baccalaureate θα γίνει «αρχικά σε πέντε Λύκεια με στόχο να μπει σε όλα τα πρότυπα» δήλωσε το πρωί της Πέμπτης ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος εξήγησε το σκεπτικό πίσω από την απόφαση αυτή λέγοντας ότι «η δημόσια εκπαίδευση πρέπει να εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για όλους».
«Στρατηγική μας είναι η εκπαίδευση να έχει διεθνή χαρακτήρα» πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας, σύμφωνα με τον οποίο «υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον» όσον αφορά την υποβολή αιτήσεων για τα μη κρατικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα.
Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα κοινών μεταπτυχιακών από πανεπιστήμια του εξωτερικού και ελληνικά ΑΕΙ λέγοντας, μάλιστα, «μόλις χθες ενημερώθηκα ότι το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια θα καταθέσει πρόταση για μεταπτυχιακό σε ελληνικό πανεπιστημιο», ενώ επανέλαβε ότι περιμένει πάνω από 50 τέτοιες προτάσεις.
«Έχουν θεμελιωθεί πολλές καλές συνεργασίες από Ελληνες πανεπιστημιακούς στη χώρα μας και στο εξωτερικό. Εμείς αξιοποιήσαμε 62 εκατ. ευρώ κατ αρχήν από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά αν διαπιστώσουμε ότι η χώρα μπορεί να γίνει περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης θα κάνουμε το παν για μεγαλύτερη χρηματοδότηση» επισήμανε για το θέμα αυτό ο υπουργός Παιδείας.
«Η ενιαία φιλοσοφία είναι ότι η Ελλάδα δεν έχει περιττά νοητά τείχη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» κατέληξε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.