: Πρώτες ημέρες με ανοιχτά τα μετά από αρκετό χρονικό διάστημα κλεισίματός των, και έχουμε προβλήματα ομαλής λειτουργίας και καλής προστασίας της υγείας σε πολλές περιοχές.

 

Του Ν, Γραμματέα του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

Σε αρκετά γεωγραφικά μέρη δεν πήγαν από την πρώτη ημέρα (Κάρπαθος, Κάλυμνος, Βοιωτία, Πύλη Τρικάλων, Φιλιάτες Θεσπρωτίας κλπ), σε άλλα δεν έφτασαν για όλους τους μαθητές (Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη…), σε άλλα πήγε μία και όχι δύο για κάθε μαθητή (Αθήνα, Πύργο, Πάτρα, Γιάννινα, Λασίθι, Λακωνία, Λάρισα, Ρόδο, Χίο, Βόλο, Χανιά, Ρέθυμνο, Λευκάδα, Χαλκίδα, Ζάκυνθο, Κατερίνη, Νάουσα…) και στα περισσότερα δεν είχαν έχουν το κατάλληλο μέγεθος (π.χ. πολύ μεγάλες μάσκες σε νηπιαγωγεία). Φυσικά, τα ζητήματα για το μέγεθος της μάσκας και για την όλη μεμπτή διαδικασία δείχνουν πολλά πράγματα.

 

Σε αρκετά σχολεία της Αθήνας την καθαριότητα την κάνουν εκπαιδευτικοί! Μαθητές κάθονται ανά δύο σε ένα θρανίο σε πολλά με συνέπεια να μην τηρούνται οι αποστάσεις. Επίσης υπάρχουν σχολεία τα οποία αντιμετωπίζουν κτιριακά ζητήματα και σε κάποια από αυτά υπάρχουν αίθουσες χωρίς φυσικό εξαερισμό. Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς είναι σημαντικές, ενώ ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών βρίσκονται σε εκκρεμότητα.

 

Ας αναλογιστούμε. Μπορούν αυτοί οι σχεδιαστές να ανοίξουν τα θέματα για τις μεγάλες προκλήσεις της εκπαίδευσης;

 

Προκύπτει αυτονόητα ένα βασικό ερώτημα. Είναι ανετοιμότητα και απροβλεψιμότητα ή ανευθυνότητα και ανικανότητα της κυβέρνησης της Ν.Δ.; Από τον Μάρτιο που έκλεισαν τα σχολεία δεν θα έπρεπε να σχεδιάζεται η «επόμενη ημέρα» του ανοίγματος των σχολείων;  Όχι, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν είχε άγχος και αγωνία. Τα εξάντλησε στις νεοφιλελεύθερες και αναχρονιστικές επιλογές της, στις οποίες ήταν γρήγορη και αποτελεσματική: στα κολέγια, στην ιδιωτική εκπαίδευση, στη διαγωγή των μαθητών.

 

Τη δημόσια εκπαίδευση δεν την βλέπει ως κοινωνικό και ως μορφωτικό αγαθό. Την αντιμετωπίζει διαχειριστικά. Αρκεί να περνάει ο καιρός και να «ασχολούμαστε» με ζητήματα που δεν έχουν νόημα (π.χ. διαγωγή) ή που ενδιαφέρουν αυτούς που μας ψήφισαν (κολέγια, ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων) – κάτι που έκανε και ο ΣΥΡΙΖΑ, και μάλιστα το ομολογούσε!

 

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ υπολείπονται των θεσμικών ευθυνών τους. Ακόμα και οι μάσκες διατέθηκαν  μετά από γενική απαίτηση φορέων και πολιτών. Για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν υπάρχει κανένας συγκεκριμένος σχεδιασμός (επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κλπ). Επίσης, δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για την περαιτέρω ψηφιακή ένταξη του εκπαιδευτικού μας συστήματος – πέραν των δομών του 2011.

 

Εμείς στο Κίνημα Αλλαγής, στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς,

που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της εκπαίδευσης και της προστασίας της υγείας των μαθητών μας. Το παιδαγωγικό και μορφωτικό έργο τους είναι καθοριστικό! Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να σηκώσουν ένα κοινωνικό βάρος – πέραν των θεσμικών υποχρεώσεών τους. Και το κάνουν. Γιατί είναι παιδαγωγοί και διαπαιδαγωγούν όχι μόνο με τη διδασκαλία. Γιατί ξέρουν κάτι πολύ βασικό, ότι «μόνο εκείνοι που κατέχουν τα κλειδιά της ελευθερίας και των ονείρων θ’ ανοίξουν το σχολείο σε μία ανοιχτή κοινωνία» (Ραούλ Βανεγκέμ).

Εφαρμόζουμε τα μέτρα προστασίας, όπως έχουν προσδιοριστεί από τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς. Αγωνιζόμαστε να καλύψουμε την ανικανότητα και τα κενά της ελλειμματικής κυβερνητικής πολιτικής στον πολύ ευαίσθητο και σημαντικό θεσμό της εκπαίδευσης.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025