Τι της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με επιστολή τους προς το υπουργείο Παιδείας.

Οι διευθυντές μεταξύ άλλων προτείνουν ως μέγιστο αριθμό 20 μαθητών ανά τμήμα, τη θεσμοθέτηση θέσης δεύτερου νηπιαγωγού-δασκάλου σε όλες τις τάξεις υποβαθμισμένων περιοχών αλλά και Σχολικούς Νοσηλευτές και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.

Η επιστολή των διευθυντών προς το υπουργείο Παιδείας

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη:

α. τη μείωση του αριθμού των εγγραφών μαθητών/τριών στα νηπιαγωγεία και την Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων της χώρας, που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια,

β. τη συνεχή αύξηση του αριθμού των μαθητών που λαμβάνουν γνωματεύσεις για αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,

γ. τις σχετικές έρευνες που αποδεικνύουν πως τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών που υπερβαίνει τους 20 δυσχεραίνουν, σε κάθε περίπτωση, την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και, τελικά, την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων,

καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

1. Να νομοθετήσει άμεσα, για τις εγγραφές του σχολικού έτους 2025-2026, που θα πραγματοποιηθούν στα νηπιαγωγεία και την Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων τον Μάρτιο του 2025, ως μέγιστο αριθμό ανά τμήμα τους 20 μαθητές, και ως ελάχιστο αριθμό ανά τμήμα τους 12 μαθητές. Με τον τρόπο αυτό, σε βάθος εξαετίας, και συγκεκριμένα από το σχολικό έτος 2030-2031 και μετά, σε κανένα τμήμα των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων της χώρας δεν θα φοιτούν πάνω από 20 μαθητές.

Η μείωση του αριθμού των μαθητών σε 20 ανά τμήμα, μπορεί να συμβάλει σημαντικά, ώστε να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και, γενικά, οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή στο σχολείο, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, μέσω της δυνατότητας των εκπαιδευτικών για εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση.

2. Να θεσμοθετήσει άμεσα τη θέση δεύτερου νηπιαγωγού-δασκάλου σε όλες τις τάξεις σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε υποβαθμισμένες περιοχές με ευάλωτο πληθυσμό.

3. Να επεκτείνει άμεσα τη λειτουργία Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης(Ε.Δ.Υ.), με Ψυχολόγο και Κοινωνικό Λειτουργό, σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.

4. Να δημιουργήσει οργανικές θέσεις σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης-Συνεκπαίδευσης, Σχολικούς Νοσηλευτές και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(ΕΒΠ), ώστε να διασφαλιστεί η σταθερή και συνεχή υποστήριξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι παραπάνω προτάσεις είναι ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες και θα συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται στα δημόσια σχολεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025