– Χάθηκε το… μέτρημα πλέον στις αγωγές, που καταθέτει το υπουργείο Παιδείας κατά των εκπαιδευτικών για το θέμα της .

Σύμφωνα με το Έθνος, αυτή την εβδομάδα το υπουργείο Παιδείας κατέθεσε πρώτα αγωγή κατά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (η απόφαση αναμένεται σήμερα), στη συνέχεια κατά της ΟΛΜΕ (θα συζητηθεί αύριο) και την περασμένη εβδομάδα κατά της… ΑΔΕΔΥ. Όλες οι αγωγές του υπουργείου ζητούν να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία-αποχή των δασκάλων και καθηγητών από τις διαδικασίες αξιολόγησης. Τα δικαστήρια κάνουν δεκτές τις αγωγές και στη συνέχεια τα συνδικαλιστικά σωματεία των εκπαιδευτικών επαναπροκηρύσσουν τις απεργίες.

Έτσι φτάσαμε αυτή η ιστορία να κρατάει πάνω από τρία χρόνια (!) αφού η πρώτη αγωγή κατατέθηκε το 2021 από την τότε υπουργό Νίκη Κεραμέως, η οποία ζητούσε «να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η «απεργία-αποχή» που στοχεύει στη μη εφαρμογή του ψηφισμένου από τη Βουλή των Ελλήνων νόμου για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου». Η κυρία Κεραμέως, τότε τα έβαλε ανοιχτά κατά των συνδικαλιστικών Ομοσπονδιών λέγοντας ότι «συνιστά δε πλέον πάγια πρακτική των οργανώσεων αυτών να κηρύσσουν «απεργία-αποχή» από κάθε νομοθετημένη – από το Ελληνικό Κοινοβούλιο – διαδικασία που απλά δεν είναι της αρεσκείας τους. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι αποφάσεις αυτές της συνδικαλιστικής ηγεσίας των εκπαιδευτικών δεν εκπροσωπούν το σώμα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειονότητα επιτελούν το λειτούργημά τους με συνέπεια και ειλικρινή επιθυμία διαρκούς βελτίωσης, προς όφελος ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Χαρακτηριστικό είναι απόσπασμα της αγωγής που κατέθεσε η υπουργός εναντίον των συνδικαλιστών το 2021 και στο οποίο τονίζονταν τα εξής: «Συγχρόνως ανοίγουν το δρόμο (σ.σ οι Ομοσπονδίες) , ώστε μελλοντικώς οι ίδιες να καθορίζουν τα πάντα στην εκπαίδευση καθώς αύριο μπορεί να επιλέξουν να απεργήσουν και από τη διδασκαλία της Δαρβινικής θεωρίας εξέλιξης των ειδών, μεθαύριο από την επιτήρηση των μαθητών , σε μερικούς μήνες από την παράδοση βαθμολογίας και την επόμενη χρονιά από τη διδασκαλία εγκεκριμένων βιβλίων.
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης και οι εκπαιδευτικοί

Την «παράδοση» των αγωγών δεν αρνήθηκε ούτε ο σημερινός υπουργός Παιδείας ο οποίος ακολούθησε την τακτική της κυρίας Κεραμέως και ξεκίνησε επίσης μπαράζ αγωγών κατά των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών αλλά και της ΑΔΕΔΥ, που τους στήριξε.

Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί και οι Ομοσπονδίες τους δεν φαίνονται διατεθειμένοι να κάνουν πίσω και διαρκώς ανακοινώνουν νέες αποχές από τις διαδικασίες της αξιολόγησης.

Δεν είναι αρνητικοί στην αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αρνητικοί στην αξιολόγησηση αλλά όπως έχει τονίσει και η ΟΛΜΕ «το συγκεκριμένο σχέδιο της λεγόμενης «ατομικής αξιολόγησης» που προωθεί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ με τους δεκάδες γενικόλογους και υποκειμενικούς δείκτες, με την επαναφορά της παρωχημένης και αποκρουστικής φιγούρας του αξιολογητή–επιθεωρητή, με την βαθμολογική κατάταξη των αξιολογούμενων, είναι εκπαιδευτικά αποτυχημένο, ιστορικά παρωχημένο και παιδαγωγικά αντιεπιστημονικό και επικίνδυνο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025