Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ – ΖΕΦΥΡΙΟΥ – ΦΥΛΗΣ

Η ανακοίνωση:

«Στου βούρκου μέσα τα νερά ποια γλώσσα μου μιλάνε

αυτοί που μου ζητάνε να χαμηλώσω τα φτερά;»

Όρκο στο δημόσιο σχολείο, στον παιδαγωγικό κι επιστημονικό μας ρόλο:

Η αξιολόγηση ΔΕ θα περάσει!

Την Πέμπτη 13 Απριλίου ανέλαβαν καθήκοντα και στην Αττική οι νέοι επιθεωρητές, αυτοί δηλαδή που θα αναλάβουν το έργο της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Ήδη μέσα στην περίοδο των διακοπών οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι, νεοδιόριστες/οι στην Αττική λαμβάνουν email από τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης. Πιθανά τις επόμενες μέρες θα βρεθούν αντιμέτωπες/οι με τους αξιολογητές τους. Θα κληθούν ο καθένας και η καθεμιά ατομικά, (καθήκον σε εξωδιδακτικό χρόνο) και να καθοριστούν οι δυο διδακτικές ώρες που ο/η αξιολογητής/τρια θα μπει για να παρακολουθήσει το μάθημα του/της.

Η απάντηση των εκπαιδευτικών και στην Αττική θα είναι όπως και στις υπόλοιπες περιοχές. Θα είναι αντίστοιχη του ρόλου που μας αναλογεί και που μας διαχωρίζει από το σώμα των εντεταλμένων επιθεωρητών του ΥΠΑΙΘ, αυτών που ξεκάθαρα πλέον έχουν επιλέξει να ταχθούν με την πλευρά που λοιδορεί καθημερινά το δημόσιο σχολείο, που ενισχύει μόνο όσους και όσες μπορούν «από τη φύση τους», που μετατρέπει τα σχολεία σε εξεταστικά κάτεργα, τη διδασκαλία σε παρεχόμενη υπηρεσία, τα παιδιά και τους γονείς σε πελάτες.

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, σε μια ύστατη προσπάθεια επιβολής των αντιδραστικών τους μεταρρυθμίσεων και διάλυσης ο,τιδήποτε δημόσιου και καθολικά προσβάσιμου – από την υγεία ως την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, τις μεταφορές, το νερό και ό,τι άλλο μπορεί να αξιοποιηθεί στο όνομα του κέρδους- επιχειρεί τους τελευταίους μήνες να πείσει το σύνολο της κοινωνίας ότι η αξιολόγηση προχωράει κανονικά και απρόσκοπτα.

Μόνο που οι αγαπημένοι αριθμοί του ΥΠΑΙΘ άλλα δείχνουν. Ήδη γνωρίζουμε ότι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί νεοδιόριστοι/ες, μόνιμοι/ες,, αναπληρωτές/τριες σε όλη την Ελλάδα αρνούνται να συναινέσουν κι υπογράφουν μαζικά Απεργία Αποχή. Εκατοντάδες νεοδιόριστοι/ες στις περιοχές που επιδιώχθηκε να ξεκινήσει η αξιολόγηση μαζί με τους συλλόγους διδασκόντων, τα πρωτοβάθμια σωματεία και τις επιτροπές αγώνα μπλοκάρουν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας. Εκατοντάδες νεοδιόριστοι/ες παρακολουθούν τις συναντήσεις που διοργανώνονται από τους κατά τόπους Σ.Ε.Π.Ε. προκειμένου να ενημερωθούν και να συσπειρωθούν στα σωματεία τους, ενισχύοντας τη συλλογική δράση και αντίσταση έναντι των «προσωπικών διαδρομών». Ενδεικτικά μόνο στην Κρήτη, ο αριθμός των αξιολογημένων νεοδιόριστων δεν ξεπερνά τους 50 σε σύνολο 570, ποσοστό μόλις 9%. Αντίστοιχη είναι η εικόνα από τα νησιά του ΝΑ Αιγαίου και την Πελοπόννησο, τη Μακεδονία, τη Θράκη, την Ήπειρο, τα Ιόνια νησιά.

Αυτοί είναι άλλωστε και οι λόγοι για τους οποίους το ΥΠΑΙΘ δεν ανακοινώνει στοιχεία.

Γιατί δεν έχει τι να πει!

Σύσσωμος ο κλάδος απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας δηλώνει ότι η αξιολόγηση δεν θα περάσει! Δεν θα επιτρέψουμε να εμπεδωθεί και να κατοχυρωθεί ως καθεστώς σε όλη τη χώρα και σε όλο το εύρος της εκπαίδευσης ότι όλοι/όλες με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, νεοδιόριστοι και παλαιότεροι, θα γίνουμε σταθερά «ημιμόνιμοι» υπό έλεγχο και υπό αίρεση.

Δεν θα περάσει η διάλυση του δημόσιου σχολείου, η απαξίωση των αναγκών των παιδιών, η κατάλυση των συναδελφικών σχέσεων, της παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στο σχολείο, για την οποία με τόσο σθένος μας επιμορφώνουν. Γιατί όλοι και όλες μας αντιλαμβανόμαστε πλέον τον εμπαιγμό, την απαξίωση, την υποκρισία κάθε λέξης και κάθε φράσης που βγαίνει από τα χείλη κάθε είδους ιθύνοντα. Γιατί ξέρουμε ότι η αξιολόγησή είναι το εύκολο υποκατάστατο για κάθε είδους ανεπάρκεια και έλλειψη από την πλευρά του κράτους. Γιατί ξέρουμε ότι η εργασίας μας, πόσο μάλλον οι ζωές των ανθρώπων της τάξης μας είναι για το κεφάλαιο και το κράτος αναλώσιμες και αντικαταστάσιμες.

Για όλους αυτούς τους λόγους οι εκπαιδευτικοί έχουμε δηλώσει ξεκάθαρα και επανειλημμένα: ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ. Όσες εγκύκλιοι κι αν κυκλοφορήσουν, όσες απειλές κι αν δεχτούμε, όσα ευφάνταστα σενάρια κι αν επινοήσουν για να μας συναντήσουν, όσο καλοπροαίρετοι ή εκβιαστικοί κι αν είναι, όσα email κι αν μας στείλουν, όσες φορές κι αν μας πάρουν τηλέφωνο, όσες φορές κι αν επιχειρήσουν να έρθουν στα σχολεία, οι επιθεωρητές θα μας βρουν απέναντί τους συλλογικά, μαζικά, αταλάντευτα.

Στην περιοχή μας, ήδη το 80% των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων συμμετέχουν στην απεργία αποχή της ΔΟΕ ομόφωνα ή κατά πλειοψηφία. Ο φόβος έχει αλλάξει στρατόπεδο εδώ και καιρό. Όσοι αξιολογητές συμφωνούν μαζί μας, να το αποδείξουν έμπρακτα δηλώνοντας την παραίτησή τους. Οι υπόλοιποι θα μας βρουν απέναντι τους, στις πόρτες των σχολείων, σαν ένα σώμα, σαν μια ψυχή. Εκφράζοντας και διεκδικώντας το σύνολο των επιχειρημάτων και αιτημάτων μας για το δημόσιο σχολείο, τα παιδιά, τη δουλειά και τις ζωές μας.

Βήματα ενάντια στους επίδοξους αξιολογητές – Τι κάνουμε

Ενημερώνουμε άμεσα τον Σύλλογο κι ειδικά όταν:

· Μας έρθει ενημέρωση από τη διεύθυνση για την ατομική μας αξιολόγηση και τον αξιολογητή μας

· Ο αξιολογητής προσπαθήσει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή με email για να οριστεί η συνάντηση προσυνεννόησης.

· Ο αξιολογητής προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας

· Σε περίπτωση που οριστεί παρακολούθηση διδασκαλίας από τους αξιολογητές ώστε να υπάρξει συντονισμένη παρέμβαση από το σωματείο, την επιτροπή αγώνα και όλοι/όλες μαζί να σταματήσουμε τον αξιολογητή να μπει στην τάξη.

Υπενθυμίζουμε ότι δεν έχουμε καμία απολύτως υπηρεσιακή υποχρέωση να απαντήσουμε σε email ή τηλέφωνα κλπ την περίοδο των διακοπών του Πάσχα.

Συμμετέχουμε στην επιτροπή αγώνα που συγκροτήθηκε, η οποία αποτελεί μια ανοιχτή συλλογική διαδικασία οργάνωσης και συσπείρωσης των εκπαιδευτικών του σωματείου μας. Καλούμε όλους και όλες να συμμετάσχουν στις επόμενες διαδικασίες της και να λαμβάνουν τις ενημερώσεις μέσω email και viber στέλνοντας τα στοιχεία τους στο [email protected]

Τι κάνουμε:

1. Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ , την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Η απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε. καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους/ισσες από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως από τη συνάντηση με τον αξιολογητή, την υπογραφή συμβολαίου, την ενημέρωση του ατομικού μας φακέλου στην Ψηφιακή Πλατφόρμα, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ.

Η δήλωση θωρακίζει τις/τους συναδέλφισσες/ους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.

Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε

πειθαρχική ευθύνη. Επισυνάπτουμε και σχετική γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε. με ημερομηνία 12/0/2021.

2. Δεν αναρτούμε ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα.

3. Δεν απαντάμε στο μήνυμα που μας έρχεται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης, διότι έτσι ενεργοποιείται η ατομική αξιολογική διαδικασία, δίνονται τα στοιχεία μας στον επίδοξο αξιολογητή και το πιθανότερο είναι να δεχτείτε άμεσα μήνυμα από τον αξιολογητή σας που υποτίθεται σας καθοδηγεί για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία. Επιπλέον με αυτό τον τρόπο τροφοδοτείται το αξιολογικό σύστημα Κεραμέως και τα «παπαγαλάκια» του ΥΠΑΙΘ που ενδιαφέρονται κυρίως για τα στατιστικά στοιχεία, θριαμβολογούν κατόπιν για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση, έστω κι αν γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτή δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί και σε πάρα πολλές περιπτώσεις ούτε καν ξεκινήσει.

4. Όταν οριστούν τα ζευγάρια αξιολογητή-αξιολογούμενου, ο αξιολογητής θα καλέσει σε συνάντηση προσυνεννόησης με email ή τηλεφωνικά. Απαντάμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση με δήλωση που έχει κατατεθεί στο πρωτόκολλο του σχολείου μας και δεν πηγαίνουμε στη συνάντηση.

5. Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει παρακολούθηση διδασκαλίας, ενώ έχουμε δηλώσει απεργία αποχή, συμμετέχουμε στις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε συνεργασία με τους τοπικούς Συλλόγους, προκειμένου να είναι καλυμμένοι όλοι/όλες οι συνάδελφοι/ισσες από κάθε άλλη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης που προβλέπεται εντός διδακτικού ωραρίου (π.χ. δειγματικές διδασκαλίες). Οι στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) γίνονται από τους/τις συναδέλφους/ισσες νεοδιόριστους/ες την ημέρα που όρισαν να τους αξιολογήσουν και από όλους/όλες τους/τις συναδέλφους και συναδέλφισσες που συμμετέχουν στο μπλοκάρισμα των επισκέψεων των αξιολογητών.

Η συμμετοχή στην Απεργία Αποχή από τη ατομική αξιολόγηση θωρακίζει την/τον εκπαιδευτικό να αρνηθεί τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που απορρέουν από αυτή και η στάση εργασίας από την παρακολούθηση του μαθήματός του.

6. Αν οι αξιολογητές επιχειρήσουν κρυφά από το σύλλογο διδασκόντων να μπουν στην τάξη, για να εξετάσουν τον/την νεοδιόριστο/η και να τον/την βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε. Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του, πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Δηλώνουμε ότι δεν διαπραγματευόμαστε το δικαίωμά μας να γνωρίζουμε τι γίνεται μέσα στα σχολεία μας, αλλά και να αντιστεκόμαστε απέναντι στην αντιδραστική πολιτική που καταργεί θεμελιώδη εργασιακά, παιδαγωγικά, μορφωτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και κατακτήσεις. Το σωματείο και οι σύλλογοι διδασκόντων υπερασπίζουμε τις συλλογικές μας αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην τάξη.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΤΩΡΑ να δράσουμε για ένα πραγματικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο, ενάντια στην αξιολόγηση, την ιδιωτικοποίηση, την κατηγοριοποίηση και τον ανταγωνισμό, την προσαρμογή στις ανάγκες της αγοράς και του κέρδους, με εκπαιδευτικούς πειθήνιους και φοβισμένες/ους αξιολογούμενες/ους. Να σταματήσουμε την εισβολή του νέας κοπής επιθεωρητισμού στην εκπαίδευση (νέες στοχεύσεις, νέο περιεχόμενο και νέες τακτικές στο πλαίσιο των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων για την εκπαίδευση και την εργασία).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025