: Τα σχολεία λειτούργησαν ξανά και τα αυξημένα κρούσματα που έχουν εντοπιστεί προκαλούν ανησυχία στους εργαζόμενους γονείς.

Τι θα γίνει με τα ολοήμερα

Σύμφωνα με πηγές της ΟΛΜΕ στο ΕΘΝΟΣ το 1/3 αφορούν σε εκπαιδευτικούς με την κυβέρνηση να προχωρά άμεσα σε προσλήψεις αναπληρωτών, για να καλυφθούν τα κενά.

Την ώρα που ήδη έχει ανοίξει ως θέμα συζήτησης τι θα γίνει με τα μαθήματα εφόσον νοσούν χιλιάδες εκπαιδευτικοί, γονείς φέρνουν στο φως και άλλο ένα σοβαρό ζήτημα που έχει ανακύψει το οποίο σχετίζεται με την λειτουργία των σχολείων. Για παράδειγμα, το σχολικό κουδούνι στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δροσιάς χτύπησε αλλά με σοβαρές ελλείψεις, με αποτέλεσμα οι γονείς να ενημερωθούν ότι το ολοήμερο πρόγραμμα διακόπτεται, καθώς η δασκάλα της Ε’ Δημοτικού πήρε άδεια ανατροφής ως τη λήξη της σχολικής χρονιάς και ως μοναδική λύση πλήρωσης του κενού προχώρησαν αναγκαστικά στην αναστολή του.

Για το θέμα αυτό ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είχε προχωρήσει πριν από το κλείσιμο των σε διάφορες κινήσεις, ενώ απέστειλε και σχετική επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας και την υπουργό Νίκη Κεραμέως, καθώς και στον Δήμο Διονύσου με ημερομηνία 20/12/2021. «Αν και οι οχλήσεις μας προς το Υπουργείο αλλά και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής ήταν έντονες και μαζικές, δυστυχώς το νέο έτος ξεκίνησε μόνο με εμάς τους γονείς να προσπαθούμε να βρούμε λύση να λειτουργήσουμε την καθημερινότητα της οικογένειάς μας με κενά», λέει η Ιωάννα Δακτυλίδη, πρόεδρος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δροσιάς.

«Ξεκινήσαμε τη σχολική μας χρονιά έχοντας ελλιπές πρόγραμμα λόγω κενής θέσης εκπαιδευτικού που είχε ως αποτέλεσμα να λειτουργεί το ολοήμερο μόνο μέχρι τις 15:00. Ωστόσο, τα προβλήματά μας τελικά δε σταμάτησαν εκεί γιατί καταλήξαμε με ακόμα μια απώλεια. Η εκπαιδευτικός της Ε’ τάξης χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει την άδεια ανατροφής η οποία θα είναι μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Κατανοούμε βέβαια την ανάγκη της αυτή και προσπαθούμε να στηρίξουμε με κάθε τρόπο τη λειτουργία του σχολείου μας, ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες εποχές . Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε το γιατί τελικά προσπαθούμε μόνοι μας», προσθέτει.

«Σε μια εποχή η οποία επιτάσσει να κρατάμε αποστάσεις τελικά καταλήγουμε οι εκπαιδευτικοί να γυρίζουν σε όλα τα τμήματα έτσι ώστε να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά. Επιπροσθέτως, επιστρατεύουμε παππούδες και γιαγιάδες να πηγαίνουν στα για να παίρνουν τα παιδιά στο σχόλασμα διότι εμείς οι γονείς είτε εργαζόμαστε, είτε σπουδάζουμε. Προσπαθούμε να κρατήσουμε γερά, αλλά πώς. Ακούμε για τα ολοήμερα σχολεία που όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν αλλά δε βλέπουμε καμία πρόσληψη ούτε για το βασικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα και έχουμε έρθει όλοι σε ένα σημείο απόγνωσης. Σε ένα σημείο που τελικά θα πρέπει να επιλέξουμε αν θα δουλεύουμε, αν θα σπουδάζουμε ή αν θα κάνουμε και τα δύο μαζί – όπως ισχύει στην περίπτωσή μου – ή αν δεν έχουμε την επιλογή να προσφέρουμε εμείς οι γονείς ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας», καταλήγει.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, Θανάσης Κικινής, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου έχουμε ανάλογες αναστολές. «Ειδικά η αναστολή του ολοήμερου είναι κάτι που πλήττει τους εργαζόμενους γονείς. Θα πρέπει από το υπουργείο να το δουν όπως και το να εξετάσουν τους όρους λειτουργίας του σε συνθήκες πανδημίας», επισημαίνει. Αναφορικά, δε, με το ζήτημα της νόσησης εκπαιδευτικών λόγω , ο κ. Κικινής σημειώνει: «Αυτό ήταν από τα βασικά ζητήματα που θέσαμε πριν από λίγες ημέρες στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Θεωρούμε απαραίτητη την πρόσληψη αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών που προκύπτουν, κάτι το οποίο είχε γίνει και πέρυσι. Στην αντίθετη περίπτωση δημιουργείται σειρά ζητημάτων. Ένα από αυτά είναι να αναστέλλεται η λειτουργία δομών του σχολείου όπως του ολοήμερου η της παράλληλης στήριξης και των τμημάτων ένταξης με προφορικές οδηγίες πάντα από το υπουργείο Παιδείας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025